Nora'nın Kitaplığı : Paranormal (Paranormalcy #1) - Tanıtım & İnceleme

17 Haziran 2013 Pazartesi

Paranormal (Paranormalcy #1) - Tanıtım & İnceleme


   Evie her zaman normal, sıradan bir genç kız olduğunu düşünmüştür. Gerçi Uluslararası Paranormal Tecrit Ajansı için doğaüstü yaratık avlıyor, en yakın arkadaşı bir denizkızı, erkek arkadaşı doğaüstü bir yaratık, şimdi bir biçim değiştirene aşık olmak üzere ve yeryüzünde paranormal yaratıkların o büyüleyici dış görünüşlerinin arkasında yatan bütün çirkinlikleri görme yeteneğine sahip nadir insanlardan biri ama... Olsun, o normal bir genç kız olduğunu düşünüyor.

   Ancak Evie şimdi tüm paranormal yaratıkların yok oluşunu haber veren korkutucu bir kehanetin tam ortasında yer alıyor.


   Kitap o kadar sürükleyici ki daha ilk sayfasından beni içine çekti. Aslında en başta bütün şu Paranormallik, etiketleme, UPTA olayları falan saçma gelmişti. Ama sonra bir bakmışım kitap bitmiş ^.^ Kiersten White yaratıcılığını konuşturmus resmen. Her neyse, şu Requel'e en başta sinir olmuştum ama sonunda olanlardan sonra hoşuma gitmeye başladı. #Spoiler:  Ve Lish'in ölümüne gerçekten üzüldüm ama pek dramatik olmamış bence ne biliyim böyle ağlayasım falan gelmedi. Ben normalde en saçma şeylere ağlarım ve burada da tam ağlayacağım türden şeyler vardı ama bu kitap duygularımı fazla harekete geçiremedi açıkçası. Sürükleyiciliğinden +1 puan kazanıyor zaten Senaryosundan +2 tabii ki bunun içinde karakterlerin ve yaratıkların orjinalliği falan da var tabii. Lend ve Evie arasındaki ilişkiden de +1 kazanıyor ama kitaptaki benim için tek sorun üzerimde fazla etki bırakmaması. Buradan -1 kırıyorum istemeye istemeye.. Mesela Melez'i ilk bitirdiğimde Safkan'ı bulmak için adam öldürürdüm o derece :D Ama Doğaüstü'nü (2. Kitap) zamanı gelince alırım gibisinden düşünüyorum. Lise veya ortaokul yaşlarındaki fantastik-sever kızlara tavsiye edebilirim. Bu arada kitabın kapağının harika olduğunu düşünen bir tek ben miyim? :)

Edit: Yıl 2020 ve kitabı ikinci kez okudum. Şu an burada ne yazdıysam aksini düşünüyorum neredeyse! Seriyi bitirince toplu bir seri yorumum olacak, linkini buraya bırakacağım :)


Serinin kitapları:

Puanım: 4      Baskı Yılı: 2011
Sayfa Sayısı: 292      Yayınevi: DEX      Yazar: Kiersten White


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder