Nora'nın Kitaplığı : KCBT 14. Blog Tur || Yeni Dünya (Eve #1) - Kitap Yorumu & Çekiliş

29 Ağustos 2014 Cuma

KCBT 14. Blog Tur || Yeni Dünya (Eve #1) - Kitap Yorumu & Çekiliş


HİÇBİR YER GÜVENLİ DEĞİLDİ...

Meslek öğrenmek yoktu, şehir yoktu, geniş yataklı ve manzaralı daireler yoktu. Restoranlarda beyaz masa örtülerinin üzerinde parlak gümüş takımlarla yenen yemekler yoktu. Sadece o oda, lazımlıklardan gelen pis kokular ve çatlayana kadar gerilen deriler vardı.

HER ŞEY KOCAMAN BİR YALANDAN İBARETKEN KİME GÜVENEBİLİRSİNİZ?

Ölümcül bir virüs yeryüzü nüfusunun çoğunu yok ettikten on altı yıl sonra, dünya oldukça tehlikeli bir yer haline gelmiştir. On sekiz yaşındaki Eve ise, okulunun güvenli duvarlarının ardına hiç çıkmamıştır. Okulda onunla birlikte iki yüz yetim kıza, Yeni Amerikanın öğretmenleri ve sanatçıları olacakları vadedilmiştir. Ama mezuniyetten bir gece önce Eve okulunun esas amacını ve onu bekleyen korkunç kaderi öğrenir.
Yuva olarak bildiği tek yeri terk ederek uzun, tehlikelerle dolu bir yolculuğa çıkar. Bu zorlu yolculukta güvende olacağı bir yer aramaktadır. Bu sırada vahşi bir hayat süren, asi isyancı Calebla yolları kesişir. Eve tüm hayatı boyunca erkeklerden ayrı tutulmuş ve onlardan korkmayı öğrenmiştir ancak Caleb zamanla onun güvenini ve kalbini kazanmaya başlar. Askerler peşlerine düştüğündeyse Eve'in gerçek aşkı ve hayatı arasında bir tercih yapması gerekecektir.


Merhaba arkadaşlar! Turun 3. gününde Yeni Dünya yorumumla karşınızdayım. Kitabın üzerine kurulmuş olduğu distopya farklı ve orjinaldi. Kurguyu sevdim, dil ise gerçekten çok akıcıydı. Öyle ki bir otobüs yolculuğunda başlayayım dedim bir bakmışım 70 sayfa kalmış bitmesine. Göz açıp kapayıncaya kadar bitiyor kitap gerçekten.

Kitapta eksik bulduğum şey -bilemiyorum bu bir eksiklik midir ama- derinliğiydi. Yani böyle, her şey fazla basit gibiydi, bir karmaşa yoktu. Bu aslında çok istediğim bir şey de değil, olmaması kitabı okumayı kolaylaştırıyor fakat aynı zamanda kitabın etkileyici özelliğini azaltıyor. Çok bir iz bırakmadı kitap bende mesela.

Ama ikinci kitabı istiyor muyum? Kesinlikle ve kocaman bir 'Eve't! Kitabın sonu okuyan çoğu kişiyi bir "NE? HAYIR!" düşüncesine terketmiştir sanırım. Spoiler vermemek adına derinlere inmiyorum.

Kitabın kapağından bahsetmek gerekirse, Pegasus kalitesi sayesinde internette gördüğümüzden birkaç tık daha iyi. - Kalitesi olsun kabartması olsun.. ;) - Ama bana kalırsa kapaktaki kız oraya Paint'le yapıştırılmış gibi duruyor. Bu orjinal kapak olduğu için böyle dandik olması şaşırtıcı aslında. Ama gökyüzünün mavi-yeşil rengi de bir o kadar güzel olması kapak hakkındaki düşüncelerimi nötrlüyor. Bir de kızın neden kızıl saçlı olduğunu anlayabilsem..

Unutmadan; kitabın çevirmeninin The Reading Lady blogunun sahibi Onur Kınacı Birler olduğunu bilmeyen kalmamıştır sanırım. Göze takılan hiçbir eksiklik yoktu, çok başarılı bir iş çıkardığını söylememe gerek yok heralde :)

Yani kısacası: Merak ediyorsanız alın ve okuyun. Ön yargılarınızı bir kenara bırakmalısınız, beklediğinizden çok daha iyi çıkacağına eminim. Tabi beklentileriniz de tavan yapmasın, hayal kırıklığına uğrayacağınızı sanmıyorum ama yine de yüksek tutmazsanız daha çok zevk alacağınızı düşünüyorum. Sonuç olarak distopya, macera, aşk seviyorsanız Eve'e bir şans tanımalısınız diyor ve yorumuma burada noktayı koyuyorum. Hoşçakalıın ;)


Puanım: 4  -> Çok beğendim!
Sayfa Sayısı: 312     Yazar: Anna Carey    Yayınevi: Pegasus


Çekiliş



a Rafflecopter giveaway


Katkılarından dolayı Pegasus Yayınları'na teşekkürler.

8 yorum :

  1. Selamlar, bir sorum olacak size :)
    Çekilişe katılmak için verilen bütün şeyleri yapmak zorunda mıyız? Örneğin benim twitterim yok. Çekilişe yine de katılmış sayılır mıyım? Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini yapmak zorunda değilsin tabii ki fakat yaptığın her seçenek şansını artırıyor :)

      Sil
    2. Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Merhaba Nora, önce bloğunu çok sevdiğimi söylemek istiyorum. Bir kitap alacağım zaman bloğuna uğrayıp tanıttığın kitapları inceliyorum.Zevklerimiz de uyuşuyor zaten. Yeni Dünya kitabını da tavsiyen üzerine aldım. Konusu çok ilgi çekiciydi. Kendimi film izliyormuş gibi hissettim okurken. (Belki yakında filmi de çekilir;)) Açıkçası kitaplarda yan karakterler pek ilgimi çekmez. Ama Arden'i çok sevdim. :D Gıcığım ya :D Eğer erkek olsaydı erkek başrolü ona verirdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumu sevmene ve kitap seçmen konusunda yardımcı olabildiğime çok sevindim ^,^ Ne yalan söyleyeyim Arden'ı ben de sevdim :D Zaten en baştan 'kötü kız' rolüyle hoşuma giden bir karakterdi, kitap boyunca da sevme katsayım arttı :))

      Sil
  3. İkinci kitap ne zaman çevrilecek veya çevrildimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevirisi tamam bildiğim kadarıyla ama ne zaman yayınlar Pegasus bilmiyorum :)

      Sil