Nora'nın Kitaplığı : Senden Önce Ben (Me Before You) - Tanıtım & İnceleme

26 Haziran 2013 Çarşamba

Senden Önce Ben (Me Before You) - Tanıtım & İnceleme


   Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

   Yaşamın ince detayları Loudan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

    Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

   Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lounun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur?

   Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

   Lütfen, böyle yapmayın işte! Mucize mi?  #Spoiler: Neresi mucize bunun acaba Will'in ölümü mü? Ne mucize ama bayıldım. Will nasıl ölür ya nasıl ölür?! Ben de mucize deyince kız İsviçre'deyken fikrini değiştircek diye düşünmüştüm. Sonra öldü. ÖLDÜ!! İnanamıyorum hala!! Küçük bebekler gibi ağladım, yazara çok teşekkürler. Ayrıca bence bu arka kapak tanıtımını hazırlayanlar kitabı tekrar okumalı! (Bitirir bitirmez defterime yazdığım yorum buydu işte. Cidden etkisinde kalmışım, vay canına)

   Okunması ve arşivde bulunması gereken kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum. Başlarda sıkıldım diye bırakmayın bence kitabı çünkü sonunda olayların nasıl geliştiğini görmek sizi şoka uğratabilir. İlk 100-150 sayfayı sürükleyici bulmayabilirsiniz ama sonlara doğru kitap akıp gidiyor. Biraz klasikti ve sonradan o kadar da muhteşem bulmadığımı söylemeliyim. Gelip geçici bir kitapmış.

   İlk bitirdiğim ve hala etki etkisinde olduğum anda her kitap gibi bunun da muhteşem olduğunu düşünmüştüm. Sonra Facebook sayfalarında falan yazılanları gördüm "aaaayyyyy wiillll yerim ya oyşşş, çok ağladım yaaa" "hayatımın en dehşet en muhteşem en beğendiğim kitabıydı, bir şaheser !!!" gibi abartı yorumları görünce içimde kalan azıcık yaşama sevincimi de yitirdim ve soğudum kitaptan. Ama yine de bunları okumamış gibi davranarak yorum yapmaya çalışıyorum.

   Ben fantastik okumaya alışmışım son zamanlarda, o yüzden farklı bir tür iyi geldi. Birçok kişinin de beğendiğini gördüm. Ama kitabın sonunu biliyorsanız başka bir esprisi de yok. Ama hala duymadıysanız tavsiye ederim :)

Sayfa Sayısı: 480      Yayınevi: Pegasus    Yazar: Jojo Moyes 
    İlk baskı: Nisan 2013      Puanım: 4

7 yorum :

  1. Kitap başta bana sıkıcı geldi diyebilirim o aralar fantastik ağırlıklı kitaplar okuyordum ve basit gelmişti fakat sonra soluksuz bitirdiğimi söylemek isterim.Kitabı okumadan spoiler yiyince sonunun kötü bittiğini öğrendim fakat umut fakirin ekmeğidir mantığıyla belki bana güzel gelir sonu diye başladım kitaba -iyiki başlamışım- kitapta herkesin ağzından anlatılması bana değişik geldi ve sevdim aslında bu olayı :D kitabın sonuna kadar kendimi tuttum -Will'in Lou'yu öptükten sonra yapamam diye başlayan konuşmasında bir iki damla gözyaşı akıtmış olabilirim- fakat sonunda hıçkırıklarla ağladım maalesef. Yazarda Canan Tan havası var sanırım kitabı kötü bitirmeyi seviyor ve bana bu durumda ağlamak kalıyor yalnızca...Keşke mucize olsaydı dediğin gibi Will öldükten sonra "Will ölemez!!" diye hönkürdüm ama nafile...Mutlaka okunulması gerek bir kitap yine de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok ağlamıştım, bu kitabın sonunda ağlamayanlara şaşırırım, tabii sonunu bilenlere şaşırmıyorum :D

      Sil
    2. Aynı şekilde düşünüyorum :D bir ara kitabı bıraktım ağladım sonra devam ettim insan kötü oluyor. Sırf Will'in anısına diğer kitabıma hemen başlamadım :D içime oturdu Will.

      Sil
  2. Sonunda will bi yerlerden çıksın istedim :( Okunması gereken bir kitap :) Tekerlekli sandalyeye bağımlı bir insanın zorlukları anlatıyor ve ona yaşamın güzelliklerini göstermeye çalışan bir kızı ve sonunda aşk ...EVET SONUNDA GÖZYAŞI DÖKTÜM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi çekilmeli diyorum sonunda ağlayacağımı bile bile ısrarla yineliyorum bu kitabın filmi mutlaka çekilmeli! :D

      Sil
    2. jev'in kankası20 Mart 2014 03:17

      renkli dolu aşk sahneleri yakışır ama sonu olmasa :(

      Sil
    3. Belki de çekilir, kim bilir :)

      Sil