Nora'nın Kitaplığı : Olasılıksız (Improbable) - Tanıtım & İnceleme

13 Haziran 2013 Perşembe

Olasılıksız (Improbable) - Tanıtım & İnceleme



BİTİRMEK İÇİN YARINI, BAŞKASINA ANLATMAK İÇİN BİTİRMEYİ BEKLEMEYECEKSİNİZ. 

Bir sabah, yıllardır görmediğiniz bir arkadaşınızı düşünerek uyandınız. Bir saat sonra, onunla sokakta karşılaştınız. Sizce bu sadece bir tesadüf mü, yoksa çok daha farklı anlamı olabilir mi?

Siz hiç Lotoda büyük ikramiye kazanmadınız. Ama birileri kazanıyor. Hem de sürekli! Onlar sizden daha mı şanslılar?

Şans nedir gerçekten? İçinizde bütün paranızı kırmızıya yatırmanız gerektiğini söyleyen bir his var. Bu his bir öngörü müdür? Yoksa daha fazlası mı?

Yolda gidiyorsunuz. Kafanızı çevirip yandaki küçük parka baktınız ve bir anda bu anı daha önce de yaşamış olduğunuzu hissettiniz. Evet, Deja Vu. Sizce nedir Deja Vu; Geçmiş mi, rüya mı, yoksa geleceği mi görüyorsunuz?


Benim bu kitabın etkisinden çookk uzun bir süre çıkamadığım gerçeği var tabii bir de. Adam Fawer'ın bu kitapla ciddi ciddi bir başyapıt yarattığını düşünüyorum ki satışlara bakarsak bunu görebiliriz zaten :). İlk yüz sayfa da falan sıkılabilirsiniz veya terimler sizi boğabilir -özellikle yaş olarak daha küçük okuyucularımız için konuşuyorum- fakat bunların kitaptan zevk almanızı engelleyeceğini düşünmüyorum... Sürükleyici bir anlatımı var. Bazı yerlerde kafanızı karıştırabiliyor, kitabı 2. kez okuduğunuzda daha iyi anlıyorsunuz. Adam Fawer zaten "ne yazsa okurum" diyebileceğim bir yazar. Olasılıksız'ı yıllar önce okuduğum için ayrıntılı bir yorum yazamayacağım fakat "kesinlikle okuyun" diyebileceğim kadar büyülendiğimi hatırlıyorum. Okursanız, pişman olmayacağınıza eminim ;) Hoşça kalın!

2 yorum :

  1. Adam Fawer, mükemmel ötesi bir yazar. Bir solukta okumuştum, bu aralar tekrar okusam mı diye düşünmüyor değilim.

    YanıtlaSil