Nora'nın Kitaplığı : Aklından Bir Sayı Tut (Think Of A Number) - Tanıtım & İnceleme

21 Haziran 2013 Cuma

Aklından Bir Sayı Tut (Think Of A Number) - Tanıtım & İnceleme


    Bir adam, posta kutusuna bırakılmış imzasız bir mektup alır. Mektupta şöyle yazmaktadır:
"Aklından herhangi bir sayı tut. 1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı." Adam öylesine 658 sayısını tutar. Not şöyle devam etmektedir: "Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin... Küçük zarfı aç."

   "Aldıklarını geri vereceksin
    Vermiş olduklarını aldığın zaman.
    Biliyorum ne düşündüğünü,
    Ne zaman uyuduğunu,
    Nereye gittiğini,
    Nereye gideceğini.
    Seninle bir randevumuz var,
    Bay 658."

    Kitabı okumam yaklaşık olarak bir haftamı aldı açıkçası. Bu tip romanları nedense sürükleyici bulmuyorum en azından son 100-150. sayfalara kadar.. Ama cidden merak ettiriyor kendini ve zekice kurgulanmış bu kitap insanın aklında soru işareti bırakmadan kitabın sonunda şok edici gerçekleri açıklıyor. Tekrar ediyorum "Gerçekler". İlk başta "Nasıl olur?" diye düşünmedim değil ama kitapta doğaüstü veya fantastik hiçbir öğe yok. (Aslında bu gayet doğal ama kitabı okuduğumda 14 yaşında falandım sanırım, pek hatırlamıyorum ama üzerinden uzun zaman geçti.) 

En başlarda karışık olan kurgusunun sonradan aslında ne kadar basit cevapları olduğu gerçeğiyle sivrilen bu kitabı okumanız belki biraz zamanınızı alabilir ama bu tip cinayet ve dedektiflik romanlarını seviyorsanız kesinlikle okumanız gerekenlerden biri bu kitap olur diyorum ^.^

Puanım: 3     Sayfa Sayısı: 480      Baskı Yılı: 2011
Yayınevi: Koridor   Yazar: John Verdon

2 yorum :

  1. sence kitaptan .çıkardığın sonuç ne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumamın üzerinden çok yıl geçti, pek hatırlamıyorum maalesef.

      Sil