5 Şubat 2014 Çarşamba

Mefisto'nun Öpücüğü (The Mephisto Covenant #2) - Tanıtım & İnceleme


Gözler yalan söylemez!

Kimsenin gözleri Eryx'ten daha karanlık olamaz.
Şeytanınkiler bile...

Jax ve Sasha, Jordan'ı ilk gördüklerinde,onun sıradan biri olmadığını biliyorlardı. O, hem başkanın kızıydı hem de bir Anabo'ydu; yani Havva'nın kızlarından biri.

Jax ve Sasha'nın bilmedikleri, Eryx'in Jordan'ı kaçırıp, ruhunu kendisine vermesi için başkanı tehdit edeceğiydi. Eğer Eryx bunu başarırsa, sonuçları bir felakete neden olacaktı. Mefisto kardeşler, Jordan'ın gizli kimliğinden haberdarlar. Onun aşkı, içlerinden birinin ruhunu huzura kavuşturacak.

Zamana karşı umutsuz bir yarış başlıyor; Jordan gerçek kimliğini keşfetmeli ve Eryx'in kem gözleriartık kimseye daha fazla zarar vermemeli. Mefisto ile başlayan sıra dışı mitolojik macera; tehlike, entrika ve aşkın nefes kesici hikâyesi Mefisto'nun Öpücüğü ile devam ediyor.

·٠•●♥●•٠·

Şahsen 1. kitaptan sonra bu seriye çok daha ön yargılı baktığımı kabul edeceğim. Bu yüzden kitap kütüphanemde aylardır okunmayı bekliyordu ve sonunda okuma şansını elde ettim. Benim bilmediğim ise; bu kitap ilkinin devamı niteliğinde olsa da farklı başrolleri ele alıyor. Yani bir başka Mefisto'nun Anabo'sunu bulmasını anlatıyor. İlk kitap Jax-Sasha iken bu kitap Key-Jordan ikilisinin Mefisto Akdi'ne giden yolunu anlatıyor. 

Aşırı ön yargım yüzünden kitapta sıkıntıdan patlayacağımı düşünüyordum, fakat beklediğimden daha iyi çıktığını söyleyebilirim. Şaşırtıcı dönüm noktaları vardı kitabın, henüz oraya gelmek istemiyorum ama kitabın sonu kesinlikle bunlardan biriydi. Çok akıcı olmasa da, beklediğim gibi sıkmadı bu kitap beni. Özellikle 250'den sonrasında "gelecekte ne olacak?" sorusu tahmin edilemez hale geldi.

Biraz da Spoiler olsun.

Ben mazoşist miyim bilmiyorum ama; öyle olsaydı ne kadar üzüleceğimi bile bile kitabın sonunda "Keşke kilise de ikisi de yanıp ölseydi." diye düşündüm. Belki de artık bu fantastik kitapların klasik mutlu sonlarından bıktığım içindir. Kitabın sonunda kendimi gerçekten yanıp gideceklerine inandırmış ağlamaya başlamıştım. Ama sonra kurtuldular ve ben de "ayy ne güzel, sonsuza kadar mutlular" moduna girdim. Bu iyi  bir şey aslında ama kitabın sonu öyle bitseydi orjinalliğinden kesinlikle 5/5 verirdim. 

Kitabın hayranları bana hiç sinirlenmesinler şimdi. Bir kitabın sonunu kötü bitirmek cesaret ister. Çünkü okurların çoğu o anda yazardan nefret eder ve bu kötü dileklerini yazara ulaştırırlar. Ama bir yandan da kitabı orjinalleştiren budur zaten. (Senden Önce Ben spoiler!!!) Sonunda Will ölmeseydi bu kadar tutulur muydu Senden Önce Ben? Ya Aynı Yıldızın Altında'ya ne demeli? Onlar dram kitabı olduğu için çok takmamıştım ama bir fantastik kitapta bunu görmek şok ederdi beni. 

"Kafanda mükemmel bir kız yaratıyorsun ama öyle biri yok. Yerine gerçek bir insan geliyor ve eğer benim gibi şanslıysan, hayalini kurup beklediğin kızdan bir milyon kat daha iyi oluyor."

Neyse bu konu önemli değil ama çoktan  iki paragraf ayırmışım bile :D Kitabın sonu klasik de olsa güzel bitti, ne olacağını tahmin edemedim ve bazı kısımlar beni çok şaşırttı. Eryx Jordan'ı kandırırken beni de kandırdı resmen, bildiğin inandım ve sonra gerçekten çok salak hissettim. Ve özellikle sonra Jordan gözlerinin kararmasından falan bahsetmeye başlayınca böyle kısa süreli bir şok geçirdim. "Ama, ama Key ne olacak?" "Bir.. bir şey diyeceğinden bahsetmişti.. ama diyemedi?" Zihinsel kekeleme sürecine -benim uydurduğum, kitaplarda şok geçirdiğim yerlerdeki durumuma verdiğim isim- giriş yaptım ve kitabın sonuna kadar zamanımı "ama... ama, a-ama.." diyerek geçirdim.

Neyse ki kitabın sonunda her şey açıklığa kavuştu, mutlu son, aman ne güzel. Kıskandım. Bizim de olacak mı acaba böyle bir mutlu sonumuz? Tamam, tamam. Felsefeye bağlamadan önce merak ettiğim bir soruyu soracağım. Yani tahminimi doğrulatacağım desek daha doğru olur :D "M" diye bahsettikleri Mephistopheles değil mi? İki kitap boyunca karıştırmamışımdır umarım. Ve ben bunları ölümsüz sanıyordum, nasıl ölebilirler? Kitabın başında Key mesela, veya Eryx Mana'yı nasıl öldürdü? Belki de okuyup unutmuş da olabilirim, ama kafamı çok karıştırdı :/

Sanki daha hiçbir şey yazmamış gibi hissediyorum ama bayağı da uzatmışım aslında. Ben en iyisi burada bitiriyim. Bu arada The Mephisto Mark adıyla geçen 3. kitap Phoenix-Mariah ikilisini anlatıyor ve merak ediyorum Dex ne zaman çıkartacak acaba? Öğrenirsem paylaşırım sizinle de :) Bir sonraki paylaşımımda görüşmek üzere, hoşçakalıın!!

İndirimli Satın Almak İçin: http://www.kitapsihirbazi.com/kitap/mefisto-nun-opucugu-p524779.html

Puanım: 3,5   GoodReads Puanı: 4,26
Sayfa Sayısı: 380   Yazar: Trinity Faegen   Yayınevi: DEX


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...