22 Mart 2015 Pazar

The 100 (The 100 #1) - Tanıtım & İnceleme


Onlar Yalancı, Onlar Hırsız, Onlar Asi, Onlar Kahraman

Onlar İnsanlığın Kaderini Belirleyecek 100 Genç...

Yaşanan nükleer felaket dünyanın sonunu getirmiş, bu büyük felaketten sağ kurtulan insanlar 300 yıl boyunca Dünya'nın yörüngesindeki bir uzay gemisinde varlıklarını sürdürmüştür. Tükenmeye yüz tutan kaynaklarla koloniyi ayakta tutmaya çalışan yöneticiler, nüfusu kontrol altında tutmak için en sert tedbirleri almakta, hafif suçlar için bile idam cezası uygulanmaktadır. Öyle ki çocuk suçlular on sekiz yaşına geldiklerinde idam edilmektedir. Ama ölümlerini bekleyen bu gençlerin artık çok önemli bir görevi vardır. Gözden çıkarılmış genç suçlulardan oluşan 100 kişilik bir ekip, geçen zaman içinde yerleşime hazır hale gelip gelmediğini test etmek için Dünya'ya gönderilecektir. Koloninin geleceği, onların elindedir. 

100 ekibi farklılıklarını, geçmiş hesaplaşmalarını bir kenara bırakıp birleşmeli ve bilinmezlerle dolu Dünya'da hayatta kalmaya çalışmalıdır. Ama ihanetler, sırlar, henüz bitmemiş ve yeni başlayan aşklar gün yüzüne çıktıkça bir arada kalmaları gittikçe zorlaşacaktır.


Bu kitaba başlarken, bu kadar erken bitireceğimi düşünmemiştim. Fakat kitap gerçekten çok akıcıydı. Takip ediyorsanız görmüşsünüzdür bundan önce Pertev Bey'in Üç Kızı kitabını bitirdim. Yorum yapma gereği duymadım çünkü... Bilemiyorum. Eğer merak eden veya almayı düşünen varsa ona düşüncelerimi birkaç cümleyle özet geçebilirim. Her neyse, demek istediğim Pertev Bey'den önce Kuralsız'ı ve ondan önce de Köle'yi okumuştum. Hepsi inanılmaz iç karartıcı kitaplardı. Ve sonunda çok mutlu olmasa da onlar kadar içimi baymayan bir kitap okuduğum için mutluyum. The 100 sırf okunma zamanı sayesinde benden +1 puan aldı bile..

Kitabın dizisini çok severek takip ediyorum. Ama bu kitabı okumak konusunda bana biraz zorluk çıkardı. Çünkü kitaptaki karakterlerin dizidekilerle alakası yok. Dizide vahşi, umursamaz olan bir karakter burada ürkek, uysal bir çocuk gibi. Ayrıca bazı karakterler yok, bazıları farklı, olaylar çok farklı gelişiyor bla bla bla... Ben zaten kitabın diziden çok farklı olduğunu biliyordum fakat diziyi önce izlediğim için kitabı okurken adapte olmakta zorluk yaşadım. Siz siz olun, hâlâ izlemediyseniz, önce kitabını okuyun, sonra dizisini izleyin. Nasıl olsa dizide hayal gücüne ihtiyaç duymuyorsunuz :)


The 100 kitabı okuduğum birçok kitaptan farklıydı. Kitap sırayla 4 karakterin gözünden anlatılıyor -bu tarzı uzun zamandır okumamıştım- ve bu özelliği kitapta aynı anda gerçekleşen birçok olayı okuduğumuz için kitabın süresini kısaltıyordu. Mesela 1 günde 4 karakterin de ne yaptığını okurken bir bakmışsınız 60-70 sayfa falan olmuş. Bu yüzden kitap bittiğinde şaşırdım, çünkü henüz 1 hafta 10 gün ancak geçmişti. Tabii bunda yazarın arada sırada karakterlerin geçmişini vermesinin de etkisi var.

Bu arada! Orjinalinde de böyle mi bilmiyorum fakat Go Kitap karakterlerin şimdiki zamanda yaşadıkları olaylar ve anılarında geçen olayları karıştırmayalım diye yazı tipini farklı yapmış. Belki ilk anda dikkatinizi çekmemiş olabilir fakat ikinci bir bakışta farkı hemen anlarsınız. Ben bu ayrıntıya bayıldım çünkü bazı yerlerde kafam karışmadı değil yani. Yazı tipine bakarak geçmişten mi bahsediyor, o an yaşıyor mu anlamış oldum.

Kitabın kısa bir süreden bahsetmesinin bir de yan etkisi var: Olaylar çok hızlı gelişiyor. Karakterler daha 1-2 gün olmadan birbirlerine karşı duygu besliyorlar, değişken ruh hallerine giriyorlar. Çok dikkat etmediğiniz sürece rahatsız edecek bir durum değil gerçi. Her neyse.


Bu kitap o kadar hızlı geçti ki ne oldu ne bitti anlayamadım. Zaten dizinin başlangıcı ve kitabın başlangıcı aynı olay ve ben bu olaya, bu kurguya hayranım. Bu yüzden bu seriye farklı bir sempati besliyorum. Farkındaysanız içeriğe hiç girmiyorum. Çünkü girersem çıkamam. Spoiler'lık bir durum da yok. Sadece bir an önce 21. Gün'e başlayasım var. 

Neden yorumumu bu kapakla paylaştığımı size en son yaptığım kitap alışverişinde açıkladım aslında, fakat kendisini henüz yayınlayamadım. Elime ulaşmasını beklediğim bir kitap var ve Mart'ın sonuna doğru paylaşmayı düşünüyorum. Yazısı hazır fakat her şey resim için :D

Sonuç olarak size tavsiyem, The 100'ı dizisiyle kıyaslamadan okumaya çalışın, artık ne kadar olursa. O zaman gerçekten zevk alacağınızı düşünüyorum, çünkü dizi ve kitap çok farklı ve siz diziyle kıyaslarsanız kitap asla onun gölgesinden kurtulamaz. Mesela ben dizi yüzünden Wells'i hiç sevemedim, varsa yoksa Bellamy. Belki kitabı önce okusaydım böyle olmazdı, bilemiyorum :P 21. Gün yorumum veya 23. Kitap alışverişimde görüşmek üzere, hangisi daha önce gelirse artık. Hoşça kalıın!



Yazar: Kass Morgan    Çeviri: Arın Zengin  Yayınevi: GO   Sayfa Sayısı: 300
Liste Fiyatı: 17 TL    GoodReads Puanı: 3,51

2 yorum :

  1. Mimlendin! Umuyorum ki daha önce yapmamışsındır :D

    http://kitaaptiryakisi.blogspot.com.tr/2015/03/etkinlik-zt-kitaplar-mimi-opposite-book.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...