Nora'nın Kitaplığı : Asla Asla - Seri Yorumu

16 Aralık 2021 Perşembe

Asla Asla - Seri Yorumu

1. Kısım

Charlize Wynwood ve Silas Nash bebekliklerinden beri birbirlerinin en yakın arkadaşıydılar. Ve on dört yaşında birbirlerine âşık olduklarını anlamışlardı.

Ancak o sabahtan sonra... iki yabancı olacaklardı.

İlk öpüşmeleri, ilk kavgaları, aşklarını fark ettikleri ilk an… Bütün anıları kaybolmuştu sanki.

“İlk öpüşmemiz gerçekten ne zamandı umrumda bile değil.”

“İşte bu hatırlamak istediğim şey.”

Charlize ve Silas, onları bu hale getiren nedeni bulup gerçekleri açığa çıkarmak için birlikte uğraşmak zorundaydılar. Eskiden nasıl olduklarını hatırladıkça, tekrar bir araya gelme fikrini daha da fazla sorgulamaya başlayacaklardı.


2-3. Kısım

“Birine böylesine âşık olma hissini hatırlamak istiyorum. Herhangi birine de değil. Charlie’ye böylesine âşık olma hissini hatırlamak istiyorum.”

“Senin ilk öpücüğün olduğumu asla unutma.
Benim için senden sonrası olmayacağını asla unutma.
Ve tüm bu olanlar arasında beni sevmekten asla vazgeçme.
Asla vazgeçme, Charlie.
Asla unutma.”

Silas zamana karşı yarışırken daha fazla gerçek ortaya çıkıyor, her şey daha da karmaşıklaşıyor. Tehlike arttıkça Silas da kontrolünü kaybediyor ve insanlar olanlardan onu sorumlu tutuyor. Charlie’nin başı belada ve geçmişle gelecek arasındaki uçuruma köprü olmak zorunda. Çünkü “seni seviyorum”lar ve “asla asla”lar arasında bir yerde, kimsenin hayal bile edemediği şaşırtıcı gerçek keşfedilmeyi bekliyor.

“Neredesin Charlie?”

Herkese merhaba! Bu kitapları okuyalı aylar geçti ama yine de blogumda yorumu bulunsun istediğim için kendimi hislerimi hatırlamaya zorlayacağım şimdi 😄 Kitaplar çok kısa ve bir solukta bitiyordu, 3 kitabı toplasan ancak bir kitap eder diye düşünerek hepsinin yorumunu bir girmeye karar verdim (bunca yıllık blogda bir ilk). Sizlere de iki kitabı da almadan seriye başlamamanızı tavsiye ederim çünkü araya zaman koyup okunabilecek bir seri değil bence, delirirsiniz 😂 

Öncelikle kitapları ilk bitirdiğim zaman girdiğim yorumlara bakalım (tamamen spoilersız). İlk kitabı bitirdiğimde şu şekilde bir yorum yazmışım GoodReads'e:

"O kadar gerginim ki şu an. Beklediğimden çok farklıydı, bana biraz Mara Dyer’ı anımsattı.  Daha kitabın başından beri yalnızca iki gün geçti ve kitap çok heyecanlı ve gergin bir yerde bitti. Dolayısıyla okuyacaksanız mutlaka iki kitabı da aldıktan sonra başlayın derim.

Kitap resmen bodoslamasına başlıyor ve biz daha ne oluyor ne bitiyor anlayamadan bitiyor. Gizem/gerilim tarzında ve çözümleyemediğimiz bir romantizm var. Yazarlar ne yaptığının farkında mıydı bilmiyorum ama yüzeysel gibi görünse de temelinde derin bir konuyu ele almış, blogda daha detaylı bahsedeceğim. Aşırı meraklıyım şu an, ikinci kitaba koşuyorum.Bu arada, seriyi üç kitaba bölmelerini anlayamadım doğrusu."

Detaya girmeden önce, 2. kitaptan sonra da seri hakkında şunları söylemişim (yine spoilersız):

"Kısım iki 5/5, Kısım üç 4/5 gibiydi sanki. Her şeyin sebebini güzel bağlamışlar ama -beklediğim gibi- dandik bir şey çıktı. Romantik kitaplara böyle fantastik şeyler katılınca sonunda genelde çok doyurucu bir yere bağlanamıyor maalesef. Ama kitabın dili güzeldi, karakterleri sevdim ve son bölüme de bir güldüm. Farklı bir kitap olduğu için beğendim, iyi ki okumuşum."

Kitabı okumayan arkadaşlar için bu yorumlar hislerimi yeterince açıklıyor bence. Şimdi de biraz içeriği de katarak yorum yapacağım, dolayısıyla spoiler ve benzeri şeyler içerebilir bu yorumun devamı. Okumayanlarla yollarımızı burada ayıralım, yorum yapmadan geçmeyin, seviliyorsunuz!



Yorumun Devamı Kitabın İçeriğine Dair İçerebilir

Belki de birbiriniz için yaratılmış olmanıza rağmen milyonlarca farklı sebep ve etkenden dolayı kötüye giden ve bozulan bir ilişkinizi düşünün... Şimdi de her şeye sıfırdan başlayabileceğinizi hayal edin, ilişkinizin eski haline dair tek bir hatıranız bile olmadan, sizi zehirleyen bütün çevresel etkenlerden ve düşüncelerden arınmış bir şekilde. Birçoğumuz bu hayali çoktan kurmuşuzdur bile belki de. "Bu dünyaya bir kez daha gelsem, yine seninle olurdum" cümlesinin doğruluğunu sınayan bir olaydan bahsediyoruz. Gerçekten de bir kez daha birbirinizi bulabilir miydiniz o kişiyle, bir kez daha birbirinizi sevip eskisinden daha güçlü bir şekilde yeniden mi doğardınız? Yoksa ilişkiniz ve hayatınızdaki zehirli detayları ve hataları bir kez daha keşfettikçe birbirinizden tamamen uzaklaşıp her şeye bir son mu verirdiniz? İşte bu kitapta da kader perileri (!) karakterlerimize ilişkilerinde ve hayatlarında ikinci bir şans veriyor ve tekrar tekrar onlara her şeyi unutturuyorlar, ta ki çiftimiz asıl kader çizgilerine geri dönene dek.

      

Kitabı okumadım, yaşadım resmen. Yazarlar oldukça heyecanlı ve sürükleyici bir deneyim yaşatmayı başarmışlar. Gerçek dünyada geçmesine rağmen açıklanamayan paranormal olaylar içeren kitapları genelde çok sevmem doğrusu, çünkü bana kalırsa yazarlar çoğu zaman başarılı bir son yazamıyor, düzgün bir açıklamada bulunamıyorlar ya da bulunmuyorlar belki de. Bu kitabın sonu da başarısızlıktı gerçekten, dediğim gibi konu "kader perileri"ne bağlandı diyebiliriz kısaca. Ama kitabın sonuna kadar gelen yolu çok etkilenerek okudum, bu yüzden genel olarak sevdiğim bir seri oldu benim için.

Karakterlerle birlikte strese girip gerilmek, ne çıkacağını bilememek çok değişik bir histi. Karakterlerin parça parça bu unutma olayından önceki hayatlarına ve ilişkilerine dair şeyler keşfetmeleri çok eğlenceliydi. Olanlardan bir anlam çıkarabilmek için yeri geldi utanç verici aldatma mesajları gördük, yeri geldi birilerinin günlüğünü ağzımız açık okuduk, yeri geldi ilişkileri dış etkenlerden zehirlenmeden önce aslında ne kadar aşık olduklarını gördük. Hem kalp kırıcı hem de duygusaldı genel olarak bütün süreç. Daha uzun bile yazılabilirdi ama böyle de gayet tadında olmuş. Tek anlamsız bulduğum şey neden 3 kitaba bölündüğü. Ticari sebeplerden ise böyle bir şey yapmaları çok iğrenç. Çünkü seri açık bir şekilde tek kitap olmalıydım ben diye bağırıyor. Her neyse, günün sonunda, iyisiyle kötüsüyle herkesin deneyimlemesini isteyeceğim bir seri daha okumuş oldum. Bir sonraki paylaşımda görüşmek üzere, hoşça kalın!
 Yazar: Tarryn Fisher & Colleen Hoover     Çevirmen: Nihal Yormaz      Yayınevi: Epsilon

 Sayfa Sayısı: 184+208      GoodReads Puanı: 4.04 | 4.03 | 3.49

2 yorum :

  1. Özlemiştik seni Nora. Bir daha bu kadar ara verme lütfen. Sevgiler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince aktif olmaya çalışıyorum ama hayatın koşuşturmacası içinde zor oluyor be Şule... Teşekkürler :)

      Sil