Nora'nın Kitaplığı : Başka Dilde Aşk - Kitap Yorumu

16 Aralık 2021 Perşembe

Başka Dilde Aşk - Kitap Yorumu

Başka Dilde Aşk, korkunç bir gecenin hatıralarına zincirlenmiş bir kadının ve sevgisiyle o zincirleri kırabilecek adamın hikâyesi. Geçmişin acı yüklü izlerini taşıyan sessiz bir adamın ve sesini bulmasına yardım edebilecek kadının hikâyesi. Acının, kaderin ve aşkın iyileştirici gücünün hikâyesi…
Herkese merhaba arkadaşlar. Bugün benim için zor bir gün olacak çünkü yine uzun zaman önce okuduğum bir kitaba yorum yapmaya geldim, ayrıca bu yorum da oldukça sorunlu bir konuyu işleyecek. Canımız biraz sıkılacak yani, okuyacaksanız bunu göze alın derim. Şu kitabı lisede, belki de üniversitenin başlarında okusam, muhtemelen 5 yıldızı basar üstüne de bir öpücük kondururdum. Fakat artık belli konularda bilinçlenmiş olacağım ki bu kitapta okurken beni bir konuda rahatsız eden birçok nokta oldu. Resmen bir Çirkin Aşk vakası daha yaşadım. Bu konu dışında çok sevdiğim bir kitap oldu ama görmezden gelinemeyecek -ve artık canıma tak eden- bir konu olduğu için bu postta uzun uzun yazacağım artık her şeyi, bir daha bahsedilmemek üzere kapansın bu konu.

Yorumumun devamı birçoklarına duyar kasmak olarak gelebilir ama böyle hissetmek elimde değildi ve bunu daha ziyade duyarlı olmak olarak nitelemeyi tercih ederim, teşekkürler :) Tabii ki bu noktalara takılmayanlara da duyarsız demiyorum, keşke ben de kendimi kitaba kaptırıp etik incelemesine girişmeseydim ama insanın kafası bir kez o yöne kayınca bir daha dikkat etmemezlik yapamıyorsunuz işte...


Spoiler İçerebilir (Yorumun tatsız kısmı burası, duyar okumak istemiyorsanız direkt spoiler bitti kısmına geçebilirsiniz)
Öncelikle etik olarak sorunlu bulduğum noktaları içimden atıp bir rahatlamak istiyorum. Şahsen inanıyorum ki, travma ve trajediler üzerine dramatik bir kitap yazılacaksa bu kitaplar new-adult türünde olmamalı. Özellikle abuse (taciz, kötü emeller için kullanılma, suistimal edilme) gibi ciddi konularda yazılacaksa bir kitap, ya da karakterlerin geçmişinde buna benzer ciddi travmalardan bahsedilecekse, bu sorunlar çok daha ciddi bir şekilde işlenip daha ciddi bir şekilde çözüme uğratılmalı. Dram kitapları çoğunlukla bu konuda başarılı, nitekim yetişkin olarak geçen, genellikle her yaşa hitap eden romantik kitaplar da bir yere kadar başarılı. Fakat new-adultlarda böyle konuların ele alınması, bunları normalleştirmek ve basitleştirmekten başka bir işe yaramıyor bence. Kafamızı boşaltan ve eğlenceli olan new-adult kitapları okumayı birçoğumuz çok seviyoruz, ama aynı zamanda ne kadar boş kitaplar olduklarını da kabul etmemiz gerekiyor -ki çoğunlukla ediyoruz da. Genel olarak romantizm kavramını bile çoğunlukla cinsel ilişkilerden ibaret gibi gösteren bu genre, iş sorunlu meselelere gelince durumun ciddiyetini okura aktarmakta başarısız kalıyorlar. Bu kitapta da, buna benzer travmatik geçmişi olan karakterleri işleyen diğer new-adult kitaplar gibi, yardım alması ve çok hassas yaklaşılması gereken karakterlerin basit bir ilişkiyle bütün sorunlarının çözüldüğünü görüyoruz. Maalesef bu ne gerçekçi, ne de sağlıklı bir ilişki, en azından ben böyle hissediyorum.

Kitabın başlarını çok sevsem de, ilerledikçe bir şeylerin yanlış olduğu hissinden kurtulamadım. Bir gariplik vardı. Kitapta erkek karakterin geçmişi ve yaşam tarzı kesinlikle tıbbi yardım alması gerektiğine bir işaretti mesela. Hayata karşı bilgisizliği ve masumluk seviyesi düşünülünce kadın karakter her ne kadar onu 'seviyor' da olsa, daha çok kendisine bir yara bandı bulmuş, hatta neredeyse bir oyuncak/bir köle bulmuş da onu kullanıyor ve buna 'aşk' diyormuş gibi hissetim ben daha çok. Diğer yandan her ne yaşamış olursa olsun, erkek karakterin 'masumluk' seviyesi de biraz fazla abartılmıştı. Yani, özellikle o malum sahneden sonra, Bree'nin "ayy ben de şunu şunu yaptınız sandım, ya sen ne kadar masumsun bir dans etti diye miydi bütün bunlar ne olacak canım ondan" tepkisi... yani, nE? Bu kitabı okuyup da bu olayı başlı başına garip bulmayan var mı gerçekten? En fazla benim gibi görmezden gelmeye çalışmışsınızdır diye düşünüyorum. Gerçekten bu düşünceyi beynimin derinliklerine itip burada bahsetmemek için çok uğraştım ama elim klavyeye değince her şey dökülüyor işte...
Spoiler Bitti

Yani genel olarak ciddi konuların daha gerçekçi işlenmesi taraftarı olduğum için bu kitabı etik bulmadım. Kitabın konusunu ve genre'sını bile bile okudun, ne bekliyordun diye düşünüyor olabilirsiniz, onu da soran olursa uzun uzun tartışabiliriz ama herkese açık bu postta daha fazla uzatmak istemedim konuyu. Ben de bu kitabın bu derece pervasız bir şekilde yazılmış olacağını bilsem yıllarca peşinden dolanmazdım doğrusu. Bu derece sorunlu bir karakteri konu alıyorsa keşke new-adult olarak yazılmasaymış da daha ciddi bir romantik kitap olsaymış. 

Bu tatsız muhabbet dışında kitabı çok beğendim. Dümdüz okusam 5 yıldız verirdim, karakterler, uyumları, genel olay örgüsü çok güzeldi, bir o kadar da akıcıydı. Tabii ki yazarlar bu tarz konularda new-adult yazmaktan kaçınmayacağı için artık ben bu tarzda kitapları okumaktan kaçınmaya karar verdim.  Yine de beynimin kemirilen kısmını bir kenara bırakırsam güzel bir romantik kitap deneyimiydi diyebilirim. Zaten 'sıfırdan başlama' konusu romantiklerde favori konularımdan ve bu kitapta da eğlenceli bir şekilde işlenmişti.


Beni aşırı geren şu yorum aylar sonra sonunda yazılıp bittiği için çok mutluyum, şimdi arkama bakmadan kaçıyorum hadi eyvallah

Edit: Evet nokta bile koymuyorum öyle bir kaçış
 Yazar: Mia Sheridan     Çevirmen: Hanife Albayrak      Yayınevi: Yabancı

 Sayfa Sayısı: 392      GoodReads Puanı: 4.36

2 yorum :

  1. Çerezlik diye okuduğum kitapların daha iç açıcı olmasını beklerim. Beni hem gerecek hem de sinirimi bozacaksa bunu daha başarılı şekilde yapacak çok daha kaliteli diziler var. Bu yüzden bu kitabı pas geçiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, ciddi bir konu yazılacaksa kaliteli işlenmeli, çerezlik yazacaksa önemli konuları barındırmasın...

      Sil