20 Ocak 2014 Pazartesi

Another || Anime Tanıtım & İnceleme


  Orta okul son sınıf öğrencisi olan Mei Misaki, güzelliğiyle, zekasıyla ve kişiliğiyle okulun en popüler kızıdır. Fakat mezun olamadan bir kaza sonucu ölür. Bunun üzerine arkadaşları ve öğretmenler Misaki hala yaşıyormuş gibi hareket etmeye başlarlar. Hatta mezuniyet töreninde Misaki için de kutlama yapılır.

  Bu olaydan 26 yıl sonra Sakikabara Kouichi aynı okula transfer öğrenci olarak gelir. Okulda yine Mei Misaki adıyla ve bir gözü bantlı esrarengiz bir kız öğrenci vardır. Diğer öğrenciler bu kız hakkında konuşmaktan kaçınırlar.

  Kouichi, Misaki ile konuşmak için yanına gittiğinde Misaki, bu okuldaki öğrencilerin ölüme çok yakın olduğunu, yakında herşeyi öğreneceğini söyler ve uzaklaşır.

Bu anime baştan sona tüyler ürperticiydi diyebilirim. Kesinlikle klasik değildi ve "gerilim" kelimesini tamamen hak ediyordu. Hele o kuklalar yok mu?! Hayatımda bir daha kuklalara ve oyuncak bebeklere "kawaii" gözüyle bakabileceğimi sanmıyorum. Teşekkürler Another.

Animenin başlarında biz de ana karakter gibiyiz. Neler döndüğü konusunda ufak bir fikrimiz bile yok ve sadece bunu öğrenmek bile animenin son bölümlerine kadar getiriyor bizi. Bu animenin birkaç afişini ilk gördüğümde dram veya normal hayat falan sanmıştım. Ama başlayınca dişlerimin takırtısından gerilim ortamı yaratan efektleri duyamaz oldum. Tamam, açıkçası ben gerilimli filmler, diziler vs. kesinlikle izleyemem. Çünkü beni çok geriyor. (Adı üstünde gerilim yani.) Yani çoğu kişinin "aa bak şuna bir anda belirdi" dediği yerde ben 10 doz adrenalin yemiş gibi havaya fırlıyorum. Belki de bu yüzden biraz tırstım ben bu animeden :D

Ama önceden tahmin edilemeyen gerçekler animenin her tarafındaydı ve buna tek kelimeyle bayıldım. Önceden tahmin edince hiçbir esprisi kalmıyor zaten gerçekleri ortaya çıkarmanın. Ayrıca bu animenin konusu da gayet orjinal geldi bana. "Bir sınıfın lanetlenmesi." Ama hâlâ kuklalara ısınamadım, üzgünüm.

Aslında bu animenin bir diğer yönü de "psikopat". Ölümler o kadar açık bir biçimde gösteriliyor ki sanırsın Testere'nin anime versiyonu. Tamam, abartmayalım o kadar da değildi. Ama şimdiye kadarki anime geçmişimde izlediğim en gerilim dolu psikopat animeydi. (Aslında izlediğim "tek" gerilim-korku animesi, belki bunun da etkisi vardır..)

Benim favorim önlem alma sorumlusu Akazawa Izumi. Sonunda azıtmasa çok tatlıydı aslında. (Tatlıdan anladığım buysa kendimi aşağı atmalıyım sanırım. Her neyse, şunu söylemek istiyorum ki, bu animeyi ne zorluklarla izlersem izleyim kesinlikle pişman falan değilim. Çizimleri de gayet güzeldi ayrıca farklı bir tür izlemiş oldum ve -psikolojime sıyrıklar atsa da- kesinlikle beğendim.

Bölüm Sayısı: 12 (+OVA)     Tür: Gizem, Okul, Korku, Gerilim     Puanım: 5


Anime Banner'ım:

4 yorum :

  1. Selamlar tesadüfen yorumuna rastladım ve bende aynen senin gibi düşünüyorum çok güzel bir animeydi :) Ben geçtiğimiz yaz izledim ve bayıldım resmen yalnız asıl hikaye sonlara doğru biraz karmaşıklaştı sanki o yüzden biraz son bölümlerde olayı tam anlayamadım.Yine de harikaydı gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, karmaşık bir olay döngüsü vardı. Belki tekrar bir üzerinden geçersen daha iyi anlayabilirsin ;)

      Sil
  2. Oha Akazawa seven birisi daha. Çıldırdım baya mutluyum şu anda ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada ben de yeni blog yazmaya başladım. Bakarsan gerçekten çok sevinirim ve ilk anime eleştirim Anotheeer ^_^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...