Nora'nın Kitaplığı : Debbie Macomber - Blossom Street Serisi Bilgilendirme

17 Eylül 2013 Salı

Debbie Macomber - Blossom Street Serisi Bilgilendirme

   Merhaba arkadaşlar, can sıkıntısından yaptığım bir bilgilendirme paylaşımını okuyorsunuz. Blossom Sokağı Serisi'nin yurt dışında şimdiye kadar çıkan 9 kitabı da Türkiye'de mevcut. 10. kitabın kapağı daha belli olmamakla beraber yurt dışında 8 Nisan 2014 tarihinde çıkacağı bildirildi. Geç bir tarih olduğunun farkındayım ama kimsenin "Ayy nasıl bekleyeceğiz şimdi" diye düşündüğünü de sanmıyorum :) Evet, şimdi de serinin kitaplarını size teker teker tanıtayım:

1. Küçük Mucizeler Dükkanı (The Shop On Blossom Street)


"Artık o eski tasasız kız değilim. Yaşadığım her günün değerini biliyorum. Çünkü hayatın ne kadar değerli olduğunu öğrendim... Hiçbir şeyi, özellikle de hayatı hafife almaz oldum. Artık hiçbir günümü boşa geçirmiyorum. Çektiğim acıların karşılıklarının olduğunu öğrendim...
Hayatın içinden dört güçlü kadın...
Küçük mucizeler, büyük umutlar
Ve dostluğun iyileştirici gücüne dair sımsıcak bir hikâye...
Bu kitapta mutlaka kendinizden bir şeyler bulacaksınız!"

Diyosuunn.. Aslında evet, bu kitapta Alix'de kendimde bi'şeyler bullmuş olabilirim. Ama sonradan bozdular kızı ya :D Şaka bi yana ilk kitaplar her zaman daha iyidir. Biraz sıkılsak da bölüm bölüm okutuyor kendini..





2. Bir Yumak Mutluluk (A Good Yarn)

"Kitapları bütün dünyada 140 milyondan fazla satan ve birçok dile çevrilen DEBBIE MACOMBER, yürek ısıtan romanı Küçük Mucizeler Dükkânı'ndan sonra yepyeni bir sayfa açıyor.
Geçmişte yaşadıklarım bana şunu öğretti: Hepimiz bu dünyaya, hayatımızı en iyi şekilde yaşamak için geliyoruz ve inanın bana, hayat saklanarak, umutsuzluklarla, pişmanlıklarla harcanamayacak kadar kısa. Dertler ve sıkıntılarla boğuşurken her gün, bir öncekinin aynısı gibi görünmeye başlıyor. Oysaki her yeni gün kendi mucizelerini de beraberinde getiriyor. Hem de en beklenmedik anlarda...
Doğduğumuz andan itibaren hepimize birer yumak iplik veriliyor; bundan mutluluğun desenlerini örmek ise bizim elimizde.
BU KİTAPLA KEYİFLİ BİR MOLA VERİP, HAYATIN KARMAŞASINDAN UZAKLAŞACAKSINIZ..."

Aşırı ön yargılı başlamıştım, "Nerede benim Alix'im, kim ya bu nine, cık cık cık" diye. Ama sonra Courtney geldi, onun kısımları favorim oldu :D İlkine denk bir kitaptı kısaca.


3. Bahçemde Yeşeren Umutlar (Susannah's Garden)

"Aradan uzun yıllar geçmişti. Bu süre içinde yaralarım iyileşmiş, mutlu bir evliliğim ve iki çocuğum olmuştu. Tüm bunlara bakıldığında her şey yolunda gibi görünüyordu ama iç dünyamda hissettiklerim bambaşkaydı...
Eksik kalan bir şeyler, geçmişime dair cevaplanması gereken sorular vardı. Gidilmemiş yollara, gerçekleşmemiş hayallere duyduğum merak sürekli aklımı kurcalıyor, zamanı geri almak ve yarım kalan anıların kapılarını aralamak istiyordum."

   Seriden farklı, hoş bir kitaptı. Ben de diyorum hani "Bu Blossom Street'de geçmiyor." Sonunu bağlamış. İyi, hoş olmuş. Ölümler üzerine kuruluydu. Başlarında biraz sıkıldım ama sonu değerdi, okunabilir.



 


3,5. Kar Tanelerinin Bir Bildiği Var (Christmas Letters)


Otuzlu yaşlardaysan Noel Baba yoktur.
Beş yaşındaysan vardır.
Ama umut her yaşta seninledir.

Katherine O'Connor vaktinin çoğunu Blossom Sokağı'ndaki French Cafe'de başkaları için Yeni Yıl mektupları yazarak geçiren, bir taraftan da tamzamanlı iş arayan genç bir kadındır. Zamanla, mektup yazma işi onun için yeni bir kariyere dönüşmeye başlamıştır.

Çocuk Psikoloğu Wynn Jeffries de tıpkı Katherine gibi, aynı kafede vakit geçirmekten keyif almaktadır. Genç kadın onunla tanışmamıştır bile ama kitabında Yeni Yıl geleneklerinin çocukları kandıran saçmalıklardan ibaret olduğunu savunduğu için Wynn'den hoşlanmamaktadır. İkisinin yolları, devamlı gittikleri bu mekânda kesişir. İlk başlarda, anlaşamadıkları konusunda anlaşırlar. Ancak onları yakınlaştıran asıl sebep birbirine zıt iki insan oluşlarıdır. Henüz fark edememiş olsalar da bunu anladıklarında aşk çoktan kapılarını çalmış olacaktır. Tabii eğer âşık olmaktan korkmayıp o kapıyı açmaya cesaret edebilirlerse...


4. Mucizeler Dükkanına Dönüş (Back On The Blossom Street)

"İsteyince, her sorunun bir çözümü olduğunu anlıyor insan...
Aşkın ve arkadaşlıkların filizlenerek çoğaldığı, zamanla sımsıcak ilişkilere dönüştüğü bir sokak hayal edin.
Her iki yanında kapısını çalabileceğiniz, bir bardak çay eşliğinde sevdiklerinizle sohbet edebileceğiniz, içinizi ısıtan dükkanların dizili olduğunu düşünün.
Aydınlığa açılan umut dolu bir dünyaya girmenin, hüzün ve mutluluğun bir arada sunulduğu, doyumsuz yaşam öykülerine tanıklık etmenin vakti gelmiş demektir.
Debbie Macomber, Mucizeler Dükkanına Dönüş adlı romanıyla
iyi - kötü her yaşanmışlığın bir tecrübe olarak bizlere geri döndüğünü bir kez daha kanıtlıyor."

Seriden sıkılmadıysanız okunabilir. Alix'i falan özlemiştik zaten kitabın geneli onun evlilik mücadelesi üstüne yazılmış. Bir Yumak Mutluluk karakterlerinin gelişmelerine de birkaç kez yer veriyor. Klasik bir Blossom Sokağı romanı.



5. Bir Dilekle Başladı Her Şey (Twenty Wishes)


"Dilekler, içtenlikle istenince gerçekleşen hayallerdir
Hayata yeniden tutunmak için önünde yirmi dilek duruyordu... Kâğıda döktüğü yirmi hayal
Acı çekmektense geleceğe umutla bakmasını sağlayacak yirmi ihtimal
Artık bir sonraki güne güzel duygularla başlamak için hazırdı, çünkü gerçekleştirmesi gereken hayalleri vardı. Çünkü hayat her şeye rağmen yaşamaya değerdi
Hayatınızda çok isteyip de gerçekleştiremediğiniz şeyler mi var?
O halde hemen kâğıdınızı kaleminizi alın ve dilek listenizi hazırlamaya başlayın."

"Ve koca koca kadınların içindeki çocuğu görün." Bana kalırsa böyle devam edebilir. Bu kitap bana biraz yapmacık gelse de aşk hikayeleri hoşuma gitti. Özellikle Barbie'ninki. Bu kitaptaki favori karakterim de Barbie yani ;)





6. Yeni Başlangıçlar Mevsimi (Summer On The Blossom Street)


Sonlar, insanı hayata bağlayan yepyeni başlangıçlardır

Kimi zaman hayatın karmaşasından başımızı kaldırmak, dertlerimizi geride bırakmak ya da bize zarar veren alışkanlıklarımızdan kurtulmak için bir yol bulmaya çalışırız. Ve bu arayışta en büyük yardımcımız dostlarımız olur; sadece iyi değil kötü günde de yanı başımızda duran ve her sonun bir başlangıca vesile olduğunu hatırlatan can dostlarımız
Sihirli bir dokunuşa ihtiyaç duyan insanların yaşadıklarını sımsıcak bir dille anlatan bu roman, bizleri umut aşılayan bir dünyanın içine çekiyor.
Ben de yeni aldım, yakında okumaya başlayacağım. Okuyanlar bu arada yorum yapabilir yani :D

 




7. Sevginin Son Dileği (Hannah's List)

"Hayat Aşkla Yeniden Başlar
Sevgilim,
Bu mektubun seni çok şaşırtacağını biliyorum
Michael, genç yaşta kanserden kaybettiği eşinin bıraktığı ve ölümünden bir yıl sonra okumasını istediği mektupla neye uğradığını şaşırır. Hayatını yalnızca sevdiği kadına adayan Michael, eşinin şok etkisi yaratan istekleri karşısında yaşamına nasıl devam edeceğini bilemez. Onun sağduyusundan bir an olsun şüphe duymayan Michael, kendisine yeni bir hayatın kapılarını açacak maceraya ister istemez dahil olur.
Okurlarını her zaman aşka, umuda ve yeni başlangıçlara sürükleyen Debbie Macomber, Sevginin Son Dileğinde kaybedilenlerin ardından hayata tutunmaya çalışan insanlara
mutluluğun işaretini sunuyor."

Bak bu kitabın tanıtımı hoşuma gitti işte !






 8. Çiçeklerimi Rüzgara Verdim (A Turn In The Road)

Yaşamlarında yeni bir dönemece giren, üç nesilden üç farklı kadının, duygu kokan hikâyeleri...
Kaderin size gülmediğini düşünüyorsanız, birilerinden yardım beklemek yerine iç sesinizi dinlemenin vakti gelmiş demektir.
Bu konuda hâlâ şüpheleriniz varsa, her şeyi geride bırakıp uzun bir yolculuğa çıkan üç nesilden üç farklı kadının ilham veren hikâyelerine kulak verin.
Çiçeklerimi Rüzgâra Verdim, gönüllerde özel bir yeri olan ilk aşkları, tebessümle hatırlanan ilişkileri ve gençliğin saflığa bürünmüş heyecanlarını, kısaca hayatın desenini yüreklere işleyen bir roman.

Keşke şu serinin kitaplarına böyle saçma isimler koymak yerine olduğu gibi çevirseler...

 

 



9. İyi ki Geldin (Starting Now)

Libby Morganın yıllardır tek bir hayali vardır: Büyük iş yükü altında çalıştığı hukuk firmasına ortak olmak. Kariyeri için arkadaşları, evliliği ve aile kurma şansı da dahil olmak üzere her şeyden feragat etmiştir. Patronu onu ofisine çağırdığında, Libby en sonunda güzel haberi alacağını zanneder, fakat sarsıcı gerçek onu beklemektedir: İşten çıkarılmıştır ve tüm hayatını yeni baştan kurmak zorundadır hem de hiç vakit kaybetmeden. Bütün uğraşlarına rağmen iş bulamayınca Libby eski arkadaşlarıyla tekrar bağlantı kurar ve öğleden sonralarını da sıcacık bir yüncü dükkânı olan Bir Yumak Mutlulukta geçirmeye başlar. Burada dükkânın iyi huylu sahibi Lydia, Lydianın çocukluktan yeni çıkmış olan enerjik kızı Casey ve Caseyin en iyi arkadaşı olan Avayla yakın bir ilişki kurar. Utangaç ama sıkıntılı bir kız olan Ava, Libbynin geleceğini şaşırtıcı ve köklü bir şekilde yeniden biçimlendirecektir. Bir Yumak Mutlulukun ikinci yuvası buradaki kadınların da ikinci ailesi olmasıyla birlikte, Libby sahip olduğu bu yeni hayattan büyük bir zevk almaya başlar. Hatta, onun için mükemmel bir seçenek olarak görünen etkileyici ve yakışıklı bir doktorla romantizm yaşamak için gereken zamanı bile bulur. Ama olaylar gelişirken, Libby çok sevdiği yeni yaşamını sonsuza kadar değiştirebilecek bir tercih yapmak zorunda kalır. Sımsıcak bir anlatımı ve zengin dokunmuş bir kumaşı olan İyi ki Geldin, yeni başlangıçların vaadi ve dostluğun ve aşkın sonsuz keyifleriyle dolu bir roman.

Bu kadar uzun bir tanıtımın üzerine bir de bu açıklamayı okumak istemeyeceğinizi biliyorum ama söylemek istediğim birkaç şey var. Öncelikle 9. kitaptan itibaren serinin yayın hakları gördüğünüz gibi Epsilon'a geçti. Epsilon sağolsun kapağı olduğu gibi bırakmış ve bir değişiklik yapmamış. Her ne kadar hoş görünse de serinin diğer kitaplarına görünüş olarak maalesef uymuyor. (Açıkçası diğer kitapların kapağı hiç çekici değildi ama orjinal kapaklar çok daha berbat bu yüzden bundan yakınmıyorum.) Bu olay rahatsız edici olsa da yayınevi değişikliklerinde sonuç genelde böyle oluyor, yapacak bir şey yok.


10. Bir Buket Aşk (Blossom Street Brides) (Final)

Kusursuz bir düğün yapmak sonsuza kadar mutlu olmayı garantiler mi?

Kasabanın örgü dükkânında buluşan birbirinden farklı üç kadın, sorunlarını çözerken arkadaşlıklarından güç alırlar. Lydia evliliğinde mutluluğu bulmuştur ama evlatlık kızı ve işinin geleceği için endişe etmektedir. Bethanne hâlâ kocasına deliler gibi âşıktır ama uzun mesafe ilişkiyi yürütmek gittikçe zorlaşmıştır ve eski kocası da onu geri kazanmada kararlıdır.

Lauren her zaman evlenmeyi ve bir aile kurmayı hayal eder ama uzun süredir beraber olduğu erkek arkadaşı evlenmeye yanaşmamaktadır. Hayatına bir anda giren bir yabancı hep hayal ettiği mutlu sona onu taşıyabilecek midir?





Eveett, işte serinin tüm kitapları bunlardı. Elim, kolum ağrıdı benden bu kadar. Yorumlarınızı eksik etmeyin, seriyi okumuş-okumak istemiş fark etmez, bütün yorumları okumak beni mutlu ediyor. Söyleyeceğiniz, soracağınız şeylere elimden geldiğince yardım edeceğimi unutmayın, hoşçakalıınnnn :)

112 yorum :

  1. Sizce serinin kitapkari ayri okunabilir mi yani birincisini okudum ikinciyi ve ucuncuhu atlayip dorde gecebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcik kopukluk yasayabilirsin ama debbie ozetle geciyor onceki kitaplarda ne oldugunu arada sirada o yuzden problem olacagini sanmiyorum :)

      Sil
    2. Ayy o kadar güzel bir bilgi paylaşmıssınız ki nasıl sevindim anlatamam <3 Birkaç gündür bu serinin sıralmasını anlamaya çalışıyordum:D Sıralama kafamı karıştırdı, çevremden seriyi okuyanlara soruyorum, sorduklarım iyice kafamı karıştırdılar, seriyle alakası olmayan "Gül limanı oteli" adlı kitabı da bu seriye dahil ettiler:D Herkes başka bir şey diyor. Sonunda serinin doğru sıralamasını buldum. Çok teşekkürler bu güzel bilgiyi bizimle paylaştığınız için <3

      Sil
    3. Ne demek Pelin, ne zaman isterseniz :)

      Sil
    4. peline katılıyorum ahjdjhfbh heer sıralamayı karıstırdıgımda bu siteye giriyorum o derece

      Sil
    5. Canım ben sana liste yapıp veririm yorma kendini :D

      Sil
  2. İpek ongun ve Gülten dayığlu çocukluk yazarlarımdı sonra ne olcak dedim onların kitaplarını bitirince ve kitaplarına aşık olduğum gülten dayıoğlu ve ipek ongun'u aratmayan bir yazar olan debbie maccomber ile tanıştım iyi ki var inşallah İstanbul'a da gelir ve imza günü düzenler .. Birşey sormak istiyorum Debbie Maccomber'ın epsilondanda çıkan 3 tane kitabı var onlar küçük mucizeler dükkanıyla pek bağlantılı değil onların devamı gelicekmi peki biliyormusunuz?Çünkü debbie maccomber ile ilgili yabancı bir siteye baktım ve deddie maccomber'ın saymadım ama 20-30 tane kitabı olduğu gözüküyor merak ettim.Şimdiden teşekkür ederim :) İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epsilondan çıkan kitaplardan biri İyi ki Geldin, yukarıda saydığım serinin 9. kitabı. Diğeri Melekler Korusun, Angels Everywhere diye bir serinin 7. kitabı ama serinin diğer kitapları ülkemizde bulunmamakta. Bir diğer Epsilon'dan çıkan kitap ise Gül Liman Oteli ise Rose Harbor serisinin ilk kitabı. Tabii ki bunların dışında birçok kitabı var ama Türkiye'ye gelenler henüz yukarıda saydıklarım ve bunlar :)

      Sil
    2. İlginiz için teşekkür ederim :)

      Sil
  3. İyi ki geldin , serinin 8. kitabı değil mi? Çiçeklerimi rüzgara verdim en son çıkan kitap diye biliyorum, dolayısıyla 9. sırada olması gerekmiyor mu?

    Ayrıca yayınevi konusunda size katılıyorum. Serinin yen kapağı diğer kitaplarla uymuyor, keşke aynı şekilde devam etseydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı yayınevlerinden çıktığı için serinin 9. kitabı 8'den önce çıktı o yüzden karıştırmış olabilirsin :)

      Sil
  4. Evet, önce "iyi ki geldin" çıkınca kafam karıştı benim :) o zaman doğru sıralama ;
    8- çiceklerimi rüzgara verdim
    9- iyi ki geldin . Evet mantıklı olan da bu, farklı yayınevinden dolayı kapağı değişmiş zaten :)

    Bu arada seriyi takip edebileceğim yabancı blog tavsiye edebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog değil ama, GoodReads.com adresinden seriyi orijinal isimleriyle takip edebilirsin. Hatta ben sana serinin linkini veriyim: https://www.goodreads.com/series/45947-blossom-street

      Sil
    2. Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Çok yararlı bir yazı oldu benim için, şu an dördüncü kitaba başladım ve kafam karışmıştı sıralama konusunda. Aslında bazı kitaplarda Mucizeler Dükkanı'ndaki karakterler yok ama olsun. Bakalım ne zaman bitecek hepsi. :) Eline sağlık. Ben de bloguma beklerim, yeniyim.. ortaboypopcorn.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri Blossom Sokağı üstüne kurulu ilk kitaplardaki karakterlere değil, ben de ilk başta öyle düşünmüştüm ama sonra herkesin bağlantılı olduğunu gördüm, teşekkürler bu arada :)

      Sil
  6. Merhabalar :) ben de yeni başladım daha geçen cumartesi aldığım Küçük Mucizeler Dükkanı adlı kitabı haftası dolmadan okudum ve çok sevdim. Elimde iki kitap daha var ama sanırım ben sıra atlayarak almışım :( Mucizeler Dükkanı ve Yeni Başlangıçlar Mevsimi var . Bu arada ellerinize sağlık bende seri mi değil mi anlamamıştım :)

    YanıtlaSil
  7. mükemmel kitaplar ama bende sıralamayı bilmiyorum 7 kitabını aldım gül limanı otelini okudum mütişdi şimdi elimde olanlar bir dilekle başladı herşey mucizeler dükkanına dönüş melekler korusun çiçeklerimi rüzgara verdim sevginin son dileği yeni başlangıçlar mevsimi bunların sırasını yazarsanız çok sevinirim tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten sıraya göre dizili paylaştım, yukarıdan bakabilirsiniz. Ayrıca Gül Liman Oteli ve Melekler Korusun bu seriye ait değil, ayrı ayrı kitaplar :)

      Sil
  8. Blog harika...Şekilli ok daha da harika:) Çok emek vermişsin bu sıralı tanıtıma Nora, çok teşekkür ederiz......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için ben teşekkür ederim :))

      Sil
    2. ok hakkaten harika bide ölü melek var sağda o da çok güzel

      Sil
    3. Ölü Melek :D :D Yine süpersin Sarıipek :*

      Sil
  9. Pardon bir şey soracağım. Kitabı almayı düşünüyorum fakat ben pek sık kitap okuyan birisi değilimdir. Daha önce bir sürü yarıda kitap bıraktım. Alışkanlığım yok. Yani kitap beni bağlarmı diye endişe ediyorum ? Bir de kitap seri halindeymiş direk Yeni Başlangıçlar Mevsiminden başlasam olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların aşırı sürükleyici olduğunu söyleyemem, canın sıkıldıkça açıp birkaç bölüm okuyup kapatacağın bir kitap.Yani daha çok hep aynı türü okuyup canı sıkılanlara önerilen türden bir seri. Yine de benim beğendiklerim arasındadır. Ve eğer başlayacaksan tavsiyem her zaman ilk kitaptan başlamandan yana, ama bazı kitaplar seriden bağımsız olduğu için sorun olmuyor. Fakat Yeni Başlangıçlar Mevsimi ile başlamanı kesinlikle tavsiye etmem. Çünkü başrol karakterlerinin çoğu önceki kitapların devamı şeklinde. 1 ve 3. kitaplarda (zorlarsak belki 5'te de.) bu kadar sorun yaşamazsın ama diğerleri devam kitapları niteliğinde, bu yüzden tavsiye etmem :)

      Sil
  10. Merhabalar. 12 yaşındayım. Küçük Mucizeler dükkanını almayı düşünüyorum. Fakat yaşım için büyük kaçmaz dimi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşın için ağır olacağını sanmıyorum, ama sıkılabilirsin diye düşünüyorum. Bu kitaplar bir macera veya olay kitabı değil. Bir sokaktaki insanların normal hayatlarını anlatıyor. Bu açıdan senin yaşındaki kişilere pek tavsiye etmiyorum. Büyük kaçmaz, ama çok zevk alacağını sanmıyorum. Tabii herkesin kitap okuma zevki farklıdır, ona bir şey diyemem. Belki beğenirsin, önünü kapatmış gibi olmayayım. Ama bence birkaç sene sonra okusan, daha fazla hoşuna gider :)

      Sil
    2. Ben de 12 yaşındayım ama Bir Dilekle Başladı herşey ve Yeni Başlangıçlar Mevsimi'ni okudum. Bana ağır gelmedi. Kitaplar akıcı, şiddetle tavsiye ederim.

      Sil
  11. kucuk mucizeler dukkanini okudum ve alix-jordan ciftine bayildim. simdi mucizeler dukkanina donus ve yeni baslangiclar mevsimi ni alip okuyacagim. bu ciftin oldugu baska bir roman varmi unutmayayim ?? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece Alix kısımlarını mı okuyacaksın? :D Bende son 3 kitap yok. Onlarda da olduğunu sanmıyorum, ama emin değilim yanlış bilgilendirme olmasın :)

      Sil
    2. hayir ama onlarin oldugu bolumleri tekrar tekrar okuyacagim insanin icini isitiyorlar cok icten geliyor sevgileri bana :)) yani senin okudugun kadariyla sadece bu uc kitapta geciyorlar oylemi? bir de kitaplar sirasiyla kucuk mucizeler dukkani mucizeler dukkanina donus ve yeni baslangiclar mevsimi oyle degilmi??

      Sil
    3. Tüm sorularının cevabı evet. :)

      Sil
    4. yeni baslangiclar mevsimi beni hayal kirikligina ugratti. alix'e nekadar az yer vermis en sevdigim karakterdi :/ umarim mucizeler dukkanina donus'te daha cok yer vermistir :/

      Sil
    5. Ama Alix zaten bir başrol değil yan karakter ve onun hikayesi de Jordan'la aralarında olanlardı zaten. Mutlu sona gelince tadında bırakılmalı bence. Bana kalırsa sadece Alix'e odaklanma, diğer karakterlere de biraz şans ver :)

      Sil
    6. zaten bir tek alix'li kisimlarini okudum cunku sadece yarim saatim vardi ve butun kitabi okuyamazdim ama en kisa zamanda okuyacagim dediginide yapacagim :))))) bu arada hic bir yorumu cevabsiz birakmiyorsun cok naziksin :)

      Sil
    7. Teşekkür ederiiim :)

      Sil
  12. çok güzel bilgiler vermişsiniz öncelikle bunun için teşekkür ederim:) Debbie Macomber 'in ilk kitabını haziran 2013 de almıştım ve bu güne kadar tüm seriyi tamamlayarak okudum:)) tüm seriyi okuyarak tamamlamış biri olarak şunu söyleyebilirim ki ; serinin sırasını kaçırmadan okunduğunda çok daha güzel ve bağlantılı oluyor. Asla elinizden bırakamayacağınız hatta devamını merak ederek okuyacağınız ve mutlaka ARŞİVİNİZDE olması gerek bir seri diyebilirim :D
    Gül Limanı Oteli'ni de seriye dahil edebilirsiniz çünkü karakterler orada da devam ediyor :)) Şimdiden keyifli okumalar dilerim ...

    YanıtlaSil
  13. Ilk olarak küçük mucizeler dükkanı daha sonra neler geliyor ? Serilerini sırasıyla yazar mısınız ? Hepsini bir an önce okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yukarıdaki paylaşımda sırasıyla yazdım?

      Sil
  14. Küçük mucizeler dükkanı tesadüfen aldığım bir kitaptı ve başladığım gibi 3 günde sonu geldi ve ilk kez bir kitabı bitirdiğim için üzüldüm.Hemen serinin sıralamasına baktım ve hepsini aldım.2.kitapta çabucak bitti 3.de yim.Herkese özellikle duygusal bayanlara tavsiye ediyorum.Akıcı ve insanı hiç sıkmayan kitaplar ruh halime de iyi geldi:)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Dreamer Nora,
    Serinin dokuzuncu kitabı olduğunu bilmiyordum ve hatta 10. kitabının yolda olduğunu :) 7. kitabı henüz bitirdim ve seri içerisinde - ilk kitaptan sonra- beğendiğim en iyi kitaptı diyebilirim. Hiç zaman kaybemeden 8. kitaba başlıyorum.
    Bilmem fark ettiniz mi hikayeler çok iyi ilerlerken hikaye sonları çok hızlı bitiyor. Sanki hemen sonuca bağlayayım da bitsin diye düşünülmüş gibi. Mutlu sonları biraz daha uzatabilirdi sevgili Macomber :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 6'dan sonrasını okumadığım için bilmiyorum ama anladığım kadarıyla yazar, sürece sondan daha çok önem vermiş :)

      Sil
  16. Serinin son kitabı Blossom Street Brides ( final ) kitabı Türkçeye çevrilmedi mi ? nasıl okuyabilirim?

    YanıtlaSil
  17. Hayatımda okuduğum en kötü kitapti tabi diğer ask kitaplarıyla birlikte. Size gercekten sasiriyorum. Bir insan nasıl olurda gerçekte olmayan insanların olmayan asklarindan ve hayat deneyimlerinden ders çıkartabilir. On yargılı demeyin lütfen çünkü bu kitapları gerek zorunluluktan gerekse kendi isteğiyle fazlasiyla okudum. Ama hala sizi anlama yolundan bir adim bile atamıyorum. sadece açıyorum. Size değil yazarlara. Piyasaya göre kitap yazan yazarlardan nefret ediyorum. Sizce aşkla ve deneyimlerle ilgili nasıl bu kadar çok kitabı yazabilirler? Satabilecek için kendilerini tekrardan bile kacinkiyorlar. Aynı maeve binchy ve debbie macomber gibi...

    YanıtlaSil
  18. Elinize sağlık :) bu sıralamayi bulmaya çalışıyordum. Seriyi de çok sevdim tam hayatın içinden :):)

    YanıtlaSil
  19. Öncelikle ellerine sağlık, çok güzel bilgilendirmişsin. Sonrasında ben kitap okumayı çok seviyorum ama beni sarmayan bazı kitaplarda kitaplığımda öylece kalıyor. O yüzden bu kitaplar konusunda çok tereddütlüyüm. O yüzden bazı sorular sormak istiyorum.
    1- Kitap akıcı mı ? Bir sürü yoruma baktım. Ama okudukça kafam karıştı. Bazıları '' Çok güzel.. Çok akıcı. '' diyor, bazı kişiler ise '' Sıkıcı, zaman kaybı. '' diyor. O yüzden gerçekten çok arada kaldım. Kitabın akıcılığı, sürükleyiciliği nasıl ? Çok mu sıkıcı ?
    2- Kitaplarda sıralamayı takip etmesem sorun olur mu ? Yani 1. ve 2. yi okusam sonra 5. ye geçsem.. ? Sence büyük bir sorun çıkar mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ilk olarak. Ve ilk sorun için cevabım: Bir kere kesinlikle bir zaman kaybı değil. Çok sıkıcı da değil. İnanılmaz bir akıcılığı yok açıkçası kitabın, ama sıkıcı asla diyemem ayrıca zaman kaybı da olamaz çünkü bu kitaplar bize bir şeyler katıyor.

      İkinci olarak ise büyük bir sorun çıkmaz. Fakat neden sırayı takip etmeyesin ki? Sırayla gidince kitaplar çok daha güzel. Fakat mesela 3. kitap seriden neredeyse tamamen kopuk. Onu atlayabilir veya herhangi bir arada okuyabilirsin. Veya 1-2-4. kitaplar birbirinin devamı niteliğinde sayılır. Bunları sırayla okumalısın diye düşünüyorum. Ama büyük bir sorun çıkmaz karışık okusan da, sadece bu şekilde daha iyi anlarsın :)

      Sil
    2. Cevapların için çok teşekkür ederim..

      Sil
  20. Yazınızın bana faydasını anlatamam elinize sağlık :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, yardımcı olabildiysem ne mutlu :)

      Sil
  21. Deniz feneri yolundaki kitabın seri olduğunu düşünüyorum fakat bi sonraki kitabı tüm araştırmalarıma rağmen bulabilmiş değilim yardımcı olursanız sevinirim Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şu ana kadar 12 kitabı çıkmış bir seri. Ama Türkiye'de henüz 2 kitabı var: 1.Deniz Feneri Yolu 2.Gül Ağacı Sokağı :)

      Sil
  22. Şu anda sevginin son dileğine başlayacağım az önce yeni başlangıçlar mevsimini bitirdim bu seride "bahçemde yeşeren umutlar" ve "bir dilekle başladı her şey" olmak üzere 2 kitabı okumadım. Bir arkadaşımdan alarak seriyi okumaya başlamıştım sonrasında da diğer kitapları ben aldım ancak alırken sıralama hakkında hiç bir fikrim yoktu. Kitaplarında karakterlerin üzerinden tekrar geçerek anlattığı için iki kitabı eksik olarak seriye devam etsemde bir sıkıntı yaşamadım keşke okusaymışım çünkü her kitabını zevke okuyorum. Hazırlamış olduğunuz bu sıralama çok iyi olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadığın kitaplar da hep seriyle en az alakası olan kitaplarmış şanslısın yani ;) Ama atladığın kitapları da geriye dönüp okuyabilirsin bir sıkıntı olmaz çünkü seride bazı kitaplar bağımsız gibi zaten. :)

      Sil
  23. cok sagolun bu sırala cok işime yardı. bnde suan 6.kıtabı okucam dıgerlrını hep okdum. bu yazarın kıtapları çok güzel hep alıyorum kıtaplrını herkesede tavsiye edrim...

    YanıtlaSil
  24. merhaba ben bu serının hepsını okudum ve bu kadının baska hangı kıtapları var ınternette baktıklarımı okumus gozukuyorum baska varsa bılgılendırır mısınızbenı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz Feneri Yolu - Gül Ağacı Sokağı olarak ayrı bir serisi daha başladı onun dışında Gül Limanı Oteli - Gül Limanı Oteli Çiçekler İçinde diiye bir serisi de başladı. Bir de Epsilon yayınlarından çıkan Melekler Korusun var :)

      Sil
  25. Tüm kitaplarını okudum ama niye bazı kitaplar sadece yurt dışında
    Kitaplarını çok sevdiğim bir yazarın tüm kitaplarından haberdar olmak ve okumak istiyorum
    Kitaplar hakkında bilgi vermeniz ve sırasını da yazmanız çok güzel
    Diğer kitaplarını,serilerini de sitenizde paylaşır mısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunların dışında Türkiye'de ki serileri;
      Deniz Feneri Yolu - Gül Ağacı Sokağı olarak bir seri
      Gül Limanı Oteli - Gül Limanı Oteli Çiçekler İçinde de ayrı bir seri

      Bazı kitaplar neden sadece yurt dışında derken ne demek istediğinizi anlayamadım. Biliyorsunuz ki yazar yabancı dilde yazıyor ve Türkiye'ye yayınevleri aracılığıyla teker teker geliyor kitaplar.

      Sil
  26. ben en son bir dilekle başladı herşey kitabını okudumm şidide yeni başlangıçlar mevsiminde demi sıra..:)

    YanıtlaSil
  27. serinin 8.kitabına başladım. 9. ve 10. kitabı sayenizde öğrendim.Çok akıcı çok güzel .kitaplığımın ilk uzun serisi.Arkadaşlarıma tavsiye ettim onlarda başladılar.Emeğinize tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, yardım edebildiysem ne mutlu :))

      Sil
  28. Merhaba okadar yer aradım seri sıralamaları için fakat bulamadım. teşekkürler böyle bir paylaşımda bulunduğun için ve emeğine sağlık.
    gerçekten bir
    şimdi ben en son sevginin son dileği adlı kitabını okudum. ondan önceki serinin tüm kitaplarını da okudum. bir solukta okunacak bir seri, insanı içine çekiyor .mucizeler dükkanı serisinin son kitapları nelerdir ve fener yolu serisinin sıralaması hangi kitaplardır yazma şansınız var mı?

    Teşekkürler


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mucizeler Dükkanı serisi zaten şu an okumuş olduğunuz yayında sıraladığım seri, son kitapları da burada :)
      Diğer seri ise 1-Deniz Feneri Yolu, 2-Gül Ağacı Sokağı
      Şimdilik serisinin sadece bu kitapları çıktı.

      Sil
  29. merhabalar. emeğine sağlık verdiğin bilgiler için çok teşekkürler :) debbie gerçekten çok rahat okunan ve insanın keyfini moralini yerine getiren bir yazar. benim debbie sevenlere önerim meave binchy romanlarını da deneyebilirler özllikle ateşböceklerinin mevsimi adlı romanını. mizah ve uslup olarak debbie den bir tık daha sizi sarıyor. ben sadece macera polisiye okurken binchy sayasinde ilk kez aşk-macera romanları okumaya başladım ve bu alışkanlık debbie ile devam ediyor:) ancak sınavlarım var ve ben elimden bırakamıyorum bir türlü :( bu nedenle seriye başlarken aman dikkatli olun benim gibi kitaplar konusunda iradeniz zayıfsa başlanırsa elinizden bırakmak istemeyebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  30. Kitap okumayı sevmeyen biri olarak Debbie Macomber'in kitaplarını müthiş bir keyifle okudum.Şu an gül ağacı sokağındayım.Sırayı kaçırdım mı acaba diye sürekli sayfana bakıyorum Nora senin sayende tüm seriyi sırasıyla okudum ve okumayada devam ediyorum.Tşkler.))

    YanıtlaSil
  31. küçük mucizeler dükyanını okudum şans eseri seri olduğunu burdan öğrendim ilk kitapla bağlantılı olarak sırayla hangilerini okuyabilirim çünkü arada bağımsız kitapların olduğunu yorumlardan öğrendim bağımsız kitabı okuduğum zaman seri kopacak bende :) bağımlıları önce bağımsızları sonra okumak istiyorum yardım edermisinnnnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında 3. kitap dışında neredeyse tamamen bağımsız olan hiçbir kitap yok. 1-2-4-6 diye devam edebilirsin. 5. kitapta 2. kitaptan bir karakter var başrollerden birinde onun dışındakiler yabancı, okuyup okumamak sana kalmış. 6. kitaptan sonrası hakkında ise bir bilgim yok :)

      Sil
    2. 6. kitapta ilk defa karşılaştığım karakterler ve olaylar vardı 5. kitaptan geldiğini zannediyorum buda benim kafamda karışıklığa neden oldu bu uyarımı dikkate alarak okumanızda yararı olur diye düşündüm!

      Sil
    3. Her kitapta öncekilerin dışında yeni karakterler oluyor zaten.. Hangi kısmı kafanızı karıştırdı anlayamadım :)

      Sil
  32. Merhaba.ben bir yumak mutluluk serisinjn son kitabini hicbi kitapcida bulamiyorum.turkcelestirilmedi sanirim henuz.zamanlamayla ilgili bilginiz varsa bilgilendirirseniz beni de cok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz çevirisi yapılmadı, ne zaman yapılacağı hakkında da bir bilgim yok malesef.. :(

      Sil
  33. Küçük mucizeler dükkanı'nda Carol Girard'ın hikayesini göz yaşları içinde okudum hayatın içinden sıcacık pasajlar kesinlikle okunmasını düşündüğüm bu kitap beni gerçekten etkiledi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten insanın kalbine ulaşmayı başarıyor :)

      Sil
  34. Chiristmas letters turkceye cevrilmis gercekten cok mutlu oldum suan 7.kitaptayim ama genede elimdeki kitabi bitirince okuyacagim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben çevrileceğini hiç düşünmemiştim ama bu novellanın Novella Yayınları'ndan çevrilmesi büyük tesadüf oldu :D

      Sil
  35. merhabalar tesadüf eseri bu yazıyı gördüm yazarın neredeyse tüm kitaplarını okudum ben set halinde satın almıştım ama benim aldığım kitaplar bu şekilde sıralanmamıştı hatta bu gurubun kitapları eksik sanki ben hata olabileceğini düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu yazı goodreads.com'dan doğrulanmıştır, sevgiler.

      Sil
  36. slm ben gul agacı sokagı ve ardından pelıkan cıkmazını okudum serının sonrakı kıtabı hakkında bılgı verırsenız sevınırım. cok baktım ınternete ama bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin sonraki kitabı "44 Cranberry Point" henüz Türkiye'ye gelmedi :)

      Sil
  37. ya bu son kitabınkinide çevirir misiniz neredeyse okumadığım bir o kaldı merak ediyorum içinde ne olduğunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, zaten öyle muhteşem bir İngilizce bilgim yok. Yalan yanlış çeviri yapmayayım size.. :)

      Sil
  38. son kıtanın 10. kıtabının turkcesi yokmu iyiki geldin den sonraki kıtap ?

    YanıtlaSil
  39. ben de seriye yeni başladım. küçük muziceler dükkanını okudum ama o kadar çok kitabı var ki hangisi seri hangisi normal ayırt edemiyorum. bulduğum kadarıyla seri 8 kitaptan oluşuyor:
    1. küçük muziceler dükkanı
    2. bir yumak mutluluk
    3. bahçemde yeşeren umutlar
    4. mucizeler dükkanına dönüş
    5. bir dilekle başladı her şey
    6. yen başlangıçlar mevsimi
    7. sevginin son dileği
    8. çiçeklerimi rüzgara verdim
    sizin yayınladığınız mı doğru bu mu doğru bilmiyorum. lütfen yardım edin. ben de kitap okumayı çook seviyorum ve Debbie Macomber'ın kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum !!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, tabii ki de yayınladığım bilgi doğru. Yanlış bir bilgiyi okurlarla paylaşmazdım. Sizin bulduklarınız da benim verdiğim sıranın içerisinde aynı şekilde sıralı zaten. Keyifli okumalar...

      Sil
    2. sizin sıralamada 3,5 kar tanelerinin bir bildiği var... kitap bu serinin kitabımı ben onu tam anlayamadım?? yani ben bütün seriyi okudum kar taneleri ve iyiki geldin hariç...

      Sil
    3. Serinin kitabı. 3 ve 4. kitaplar arasında yazıldığı için sıralaması 3,5. Novella olduğu için okusanız da olur okumasanız da tabii, sizin seçiminiz :)

      Sil
  40. merhaba deniz feneri yolu serisi sadece 2 kitap mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, henüz Türkiye'ye gelmeyen kitapları var serinin :)

      Sil
  41. mrb ben serinin bütün kitaplarını okudum (kar tanelerinin bir bildiği var ve iyi ki geldi hariç) ben bişey merak ediyorum bu 3,5 ne oluyor yani benim yaptığım sıralamada o yoktu ve diğer 4. 5. 6. kitaplarda bu kitaptaki karakterlerden bahsetmiyor. yani 8. kitaptan sonra kar tanelerinin bir bildiği var gelebilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, 3 ve 4. kitaplar arasında yazılmış bir ara kitap olduğu için 3,5. Okuma zorunluluğunuz yok tabii ki, çok önemli bir bağlantısı olduğunu da düşünmüyorum :)

      Sil
    2. Not: Okumayanlar için SPOİLER içerir :)

      Şuan 9. kitabı okuyan biri olarak şunu söyleyebilirim. Kar Tanelerinin Bir Bildiği var kitabını okumanızı ve İyi ki Geldini de okumanızı tavsiye ederim. Çünkü Kar Taneleri.. kitabında Fransız Kafesinden patron Winters Adam'ı tanımayı ve Alix (e değil i ile) Townsend'in hamile oluşunu kaçırırsınız derim. İyi ki Geldin kitabına gelecek olursak da Sevginin Son Dileği'ndeki Micheal Everett (Macy'in hamileliğini kaçırırsınız)'in arkadaşı Philip ve Lydia Goetz ve Casey'in de içinde olduğunu, ayrıca Çiçeklerimi Rüzgara Verdimdeki Babaanne Ruth'un kızı olan Avukat Robin Hamlin'in, Libby'in arkadaşı olduğunu kaçırırsınız derim.

      Yani size tavsiyem onların alakasız olduğunu söyleyebilirsiniz fakat seri Blossom Sokağında geçiyor. O yüzden diğerleriyle birlikte okumanızı tavsiye ederim.., hatta tavsiyeyi geç okuyun kaçırısınız sonra keşke zamanında okusaydım derdiniz..

      Sil
  42. Merhaba ilk önce doğru sıralama yaptınız için çok teşekkür ederim.Ben ilk kitapı okuduktan sonra mucizeler dükkanına dönüş okudum ondan sonra bir yumak mutluğu okudum kafam karışdıysan diye bilirim ama daha önemlisi bir yumak mutluğun 384 sayfasından sonra baskı yarım yamalak yapılmış yani bazı sayfalar boş kitaplarımı kitap yurdundan aldım şimdi okuduklarım dan hiç bir şey anlamadım çok mutsuzum. Bana bir öneride buluna bilirmisiniz acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baskı hatası olan kitapları geri iade edebiliyor veya değiştirtebiliyorsunuz. Telefon veya mail yoluyla siteye ulaşabilirsiniz. Artık bunun için çok geç diyorsanız bir yerlerden e-book'unu bulmayı deneyebilirsiniz :)

      Sil
  43. Bu serinin butun kitaplarini okudum. Içinde bulundugum cikmaz durumlardan kafami dagitmak amaci ile baslamistim. Belki de hayat kucuk seylerde gizlidir. Biz kendimiz hayati zorlastiriyoruzdur. Dalgalar sorunlarimiz ise neden cirpiniyoruz? Belki de Tek yapmamiz gereken kendimizi dalgaya birakip onun bizi nereye goturecegini izlemektir. "Hayat otobusun sag camindan bakarken sol camindan kacirdiklarimizdan ibarettir." O yuzden otobusun onunde oturup genis aci ile izlemeliyiz yolculugu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklı bir yorum olmuş, bu seri gerçekten insanların iç dünyasına huzur veriyor, zihnimizi berraklaştırıp hayatta önemli olana, mutluluğumuza odaklanmayı öğretiyor.

      Sil
  44. merhaba ben bu seriyi bitirdim şimdi Cedar cove serisine geciyorum.Rose harbor serisini okuyacaktım fakat sadece ilk 2 kitabı cıkmıs türkçe ve zaten 2012 yılında. Cedar cover serisi 2000 yılındaki kitabindan baslıyor ve 8 serinin tamamı türkçeye çevrilmiş.Diğer kitaplarıda araştırdım fakat biraz karışık bunların dışında sizin bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm cedar cove serisi 7.kitabı şuan bitirdim ve 8.kitap yok sanıyordum var mı gerçekten adı nedir öğrenebilir miyim bu arada blossom street serisi 8 kitap bitti son 2 kaldi

      Sil
    2. gmailimi anca düzenledim serinin 8.kitabı Umut Geçidi
      zaten 7.sahil bulvarıydı ben yeni basladım işten dolayı.2şer sipariş ediyorum okudukça diğer bir seriside var ama onun daha 2 kitabı türkçeye çevrilmiş.

      Sil