Nora'nın Kitaplığı : Akıl Oyunlarının Gölgesinde (Sherlock Holmes #1) Tanıtım & İnceleme

16 Haziran 2013 Pazar

Akıl Oyunlarının Gölgesinde (Sherlock Holmes #1) Tanıtım & İnceleme


  "İnsan beyninde çözülemeyecek kadar zor, tahmin edilemeyecek kadar karmaşık duygular ve arzular vardır. O arzuların karanlık olanlarına gelince; işte onlar oldukça soğuktur ve kişiyi adeta buzdan bir kütleye çevirir. Gözleri kör eden bu ürkütücü ruh halleri, insanın aklının ucundan bile geçiremeyeceği şeyleri yapmasını sağlar.

   Benim işim, karanlıkta kalmış bu insanların yol açtığı kötülükleri sona erdirmek. Suçluları
ayrı ayrı çözümlemeyip, her kılığa bürünebilme yeteneğimle doğru izlerin peşinden gittiğime
inanıyorum. Uyguladığım yöntemler ise, en az izini sürdüğüm suçlular kadar farklı. Ve şunu bilmenizi isterim ki, kesinlikle hepsi işe yarıyor…"

   Sherlock Holmes


   Herkes gibi ben de Sherlock Holmes'un bir efsane olduğunu düşünüyorum ama... hadi ama arkadaşlar, kısa kısa hikayeler olması sizin de canınızı biraz sıkmıyor mu? Tamam dedektiflik kitapları çok uzun olsa sıkıcı olur ama birbiriyle fazla bağlantısı olmaya 15-20 sayfalık hikayeler olunca kitaba kendinizi kaptıramıyorsunuz. Çoğu kişi belki verdiğim puanı hak etmediğini düşünebilir ama ben açıkçası bitirmek için okudum. Kötü müydü? Hayır. Aksine, ben Sherlock Holmes hikayelerine bayılıyorum ama sadece bir hikayeye kendinizi tam kaptırıyorsunuz ki hikaye bitiveriyor. Ve bu kitabın içerisinde 56 farklı hikaye var! Sadece kendimi kaptıramıyorum, etkilenecek kadar uzun bir okuma olsun istiyorum, ama asla olmuyor... Yine de ilgilenenlere tavsiye ederim. 4 puan vermek isterdim ama beni gerçekten o kadar sarmadı, 3,5'a ne dersiniz :)

Sayfa Sayısı: 400  Baskı Yılı: 2012  
Yayınevi: Martı Yayınları  Yazar: Sir Arthur Conan Doyle

7 yorum :

  1. BENCE 3.5 İ HAK ETMİYOR .KİTAPTAKİ HİKAYELERİN HEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZEL .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel olduğu doğru ama birbiriyle bağlantısı olmadığı için bir sürükleyiciliği yok. Tam bir hikaye sürükleyici diyoruz 15 sayfa sonra bitiyor ardından yeni bir hikaye. Bu yüzden 3,5 verdim ama tabii ki görüşüne saygı duyarım :)

      Sil
  2. Polisiye romanlarini okurken sıkılıyorum boyle farkli farkli olunca daha bi sıkıcı oldu.daha 2. hikayesinde biraktim.ben olsamq 1 puan verirdim tabi herkesin kendi fikri:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 puan mı :O Ama bu çok acımasız oldu :D

      Sil
  3. Kesinlikle sana katılıyorum. Ben de Sherlock'u çok severim ama bazı hikayeler o kadar yüzeyseldi ki, kendini kaptırıp gidemeden hikaye bitiyordu :( Ama tabi ki de ne olursa olsun Sir Arthur yine kısa ama güzel olay zincirleri oluşturmuş. O değil de Sherlock harika ya :D

    YanıtlaSil
  4. Kitapta birbirinden sürükleyici hikayeler var. Normalde 400 sayfalık bi kitap okumam ancak bu kitap beni fazlasıyla çekti.(4)

    YanıtlaSil