Nora'nın Kitaplığı : Karantina Sürecinde Okuyabileceğiniz 5 Kitap - #EvdeKalTürkiye #BeraberOkuyalım

15 Nisan 2020 Çarşamba

Karantina Sürecinde Okuyabileceğiniz 5 Kitap - #EvdeKalTürkiye #BeraberOkuyalım


Herkese merhaba, bugün farklı bir paylaşımla karşınızdayım! Yoğun bir sınav döneminde olduğumdan dolayı kitap okuyamıyor, yorum paylaşamıyorum. Ee madem öyle, blogu da boş bırakmamak gerek dedim ve bugün size karantina sürecinde okumayı hedeflediğim ve sizin de okuyabileceğinizi düşündüğüm, farklı kitlelere hitap edebilecek 5 kitap önerisinde bulunmaya karar verdim! Bu kitaplardan okuduğunuz varsa mutlaka düşüncelerinizi bizimle paylaşın! Haydi başlayalım!



1. Psikiyatrist -  Wulf Dorn


Kimseye inanma
Kendine bile güvenme
Gerçeği arama
Gerçek seni bulacak
O Geldiğinde Beni Koruyacağına Söz Ver!

Şiddet mağduru bir kadın hasta, psikiyatrist Ellen Roth'un kabusu haline gelir: Kara Adam tarafından izlendiğini iddia eden hasta, gizemli biçimde, iz bırakmadan ortadan kaybolur. Şimdi kendi hayatını da hastasınınkini de tehlikeye atan korkunç bir oyunun ortasındaki Dr. Ellen Roth için hiç kimseye güvenemediği umutsuz bir savaş başlamıştır. Şeytani bir yapbozun parçalarını bir araya getirmeye çalışmaktan başka çaresi kalmayan genç psikiyatrist, korku, şiddet ve paranoyadan oluşan bu labirentte çıkış yolunu bulabilecek midir?


Psikiyatrist, uzun zamandır okumak istediğim fakat bir türlü denk getiremediğim kitaplardan birisi. Yoğun zamanlarımda yoğun kitaplar okumak istemediğim için elim gitmemişti ama hep aklımda bu kitap. Suç-gizem-gerilim türlerinde oldukça akıcı ve kaliteli olduğu söyleniyor, hatta bir başyapıt olduğunu düşünenler bile var. Eh, beklentiler biraz yükseldi ama asıl iyi kitap, yüksek beklentiyi karşılayabilen olmalı zaten. Psikiyatrist, çok geniş bir kitleye hitap edebilecek bir kitap - tahminimce 13+ yaş- ve bu tür kitapları seviyorsanız, hatta özel olarak bir sevginiz yoksa bile bir şans verebileceğiniz kitaplardan birisi. En azından ben kesinlikle vereceğim! 

Yayınevi: Pegasus

2. Artemis - Andy Weir


Jazz Bashara hiçbir zaman kahramanlık peşinde koşmamıştı. Tek isteği zengin olmaktı.

Artemis… Ay’daki tek şehir. Eğer çok zengin değilsen ya da bir turist olarak ziyaret etmiyorsan Ay ve Artemis, tabiri caizse “zalim bir sevgilidir”. Haliyle hayatta kalmak için ufak tefek kaçakçılıklar yapmak pek de beklenmedik bir şey değil. Özellikle de çok borcun varsa ve alın terin bu borçları kapamaya yetmiyorsa.


Artemis'in kazandığı ödüllere şöyle bir göz atalım:


Bu kadar çok ödül kazanmasının bir çekiciliği var, yalan değil, bir diğer yandan da Marslı'nın yazarından bir eser olması da kitabın reklamında büyük rol oynadı. Ne yalan söyleyim, benim de kitabı alma sebeplerim bunlardı. Malum, Marslı çıktığı zamanlarda çok ses getiren, çok sevilen bir kitap oldu (okumadım), hatta filmi bile çıktı (hâlâ izlemedim ama eminim kitabı daha güzeldir :)).
Artemis, biraz Marslı'nın gölgesinde kaldı, ben de nedense sahip çıkma isteğiyle doldum ve Artemis'i Marslı'dan önce okumaya karar verdim. Ayrıca konusu da gerçekten çok ilgi çekici! Andy Weir'ın dilinin akıcı ve oldukça eğlenceli olduğunu duymuştum, dolayısıyla bu kitaba güvenim tam. Bilim-kurgu severler, ya da direk ayrım yapmadan her güzel romanı okurum diyenler, bu kitaba bir şans verelim mi? Harika yazarlardan çok güzel yorumlar alan Artemis hakkında, bakalım biz ne düşüneceğiz?

Yayınevi: İthaki

3. Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım


Bu kitap, bir tutkunun, bir aşkın öyküsü. Öyle bir aşk ki, bir kadınla bir erkek arasındaki tutkunun, giderek bir sonsuzluk tutkusuna dönüştüğünü görüyoruz. Paulo Coelho, gerçekle gerçeküstünü, ülkesinin mitolojisinden yararlanarak bütünleştirebilen ilginç bir yazar; bu romanında, dünyanın gizlerini içinde taşıyan bir aşkın öyküsünü dile getiriyor. 


"Ben romanın edebi olanını severim", diyenler aramızda mı? Sizi de unutmadım! Coelho severlerin yakından tanıdığı Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım kitabı, aslında bir üçlemenin ilk kitabı! "Ne üçlemesi, Coelho'nun serisi mi varmış?" diye düşünenler, o kadar haklısınız ki! Ben de bu bilgiyi Şeytan ve Genç Kadın kitabının yazarın notu köşesinden edindim ve oldukça şaşırdım çünkü başlamak istediğim kitap aslında bir üçlemenin son kitabıymış! Beni asıl şaşırtan ise serinin ikinci kitabıydı, Coelho'nun en çok okumak istediğim kitabı: Veronika Ölmek İstiyor! Evet, bu şekilde, bu üç kitabın aslında bir seri olduğunu öğrendim ve işte o an biliyordum ki, bir seriyi asla karışık bir sırayla okuyamazdım. Ve sonunda, işte buradayız! Serinin ilk kitabı olan Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım, okunmayı bekliyor.

Bu kitap genelde romantizm üzerinde durduğundan, kadın okurların daha çok ilgisini çekiyor. Fakat kim bilir, bir şans verirlerse, belki erkek okurlarımız da beğenebilir! :) İşin aslı, kitapta bir miktar inanç konularının da yer aldığını biliyorum -biraz da felsefe- ve kitapta sıkça geçen dinsel ögelerin beni sıkıp sıkmayacağından emin değilim. Bu kitabın içeriği hakkında okuduklarım bana daha önce okuduğum Pastoral Senfoni'yi hatırlatıyor ve benzer bir deneyim yaşamaktan biraz çekiniyorum doğrusu. Fakat ön yargısız başlayacağım ve bakalım sonuç ne olacak!

Yayınevi: Can 

4. Çavdar Tarlasında Çocuklar


"Pek çok insanın hakkında konuştuğum için üzgünüm. Bildiğim tek şey; size anlattığım herkesi biraz özlüyorum. Bizim Stradlater'ı ve Ackley'i bile, söz gelimi. Sanırım o lanet Maurice'i bile özlüyorum. Sakın kimseye bir şey anlatmayın. Herkesi özlemeye başlıyorsunuz sonra."

Çavdar Tarlasında Çocuklar, Salinger'ın tek romanı. Ergenlik çağının içinde, yetişkin dünyanın düzenine karşı isyankar bir çocuğun, bir Noel öncesi başına gelenler... Bu sürecin bir psikiyatri kliniğinde noktalanışı. Holden Caulfield'ın masumiyet arayışının iç burkucu romanı. Belki de Salinger'ın.


"Benim okuduğum roman bana bir şeyler katmalı, hem edebi hem de etkileyici olmalı," diyorsanız, bu öneri sizin için! Çavdar Tarlasında Çocuklar, en yakın arkadaşımın en sevdiği kitap, bunun yanı sıra birçok kişinin de ilk önerilerinde yer alıyor. Eh, sözün özü, bu kitabı bir an önce okumam artık farz oldu! Doğruyu söylemek gerekirse, karantina sürecinde okuyacağım kitaplardan en merakla beklediğim kitap da bu... Bu arada yazarı da çok ilgi çekici bir kişilik, bu tarz konulara ilgi duyanların araştırmasını tavsiye ederim. Bu kitaptan çok bahsetmeyeceğim, bence en iyisi okuyup görelim!

Meraklısına Ödüller ve Adaylıklar:

Yayınevi: Yapı Kredi

5. Asla Vazgeçme


SIMON SNOW, ŞİMDİYE KADAR SEÇİLMİŞ EN KÖTÜ SEÇİLMİŞ KİŞİ!

Simon sadece eğlenmek ve Watford Sihirbazlık Okulu'ndaki son senesinin keyfini çıkarmak istemesine rağmen kimse ona rahat vermemektedir. Kız arkadaşı onu terk eder, en yakın arkadaşı yakasından düşmez, akıl hocasıysa onu güvende olabileceği bir dağa yollamak niyetindedir. Simon, oda arkadaşı ve çok uzun zamandır başdüşmanı olan Baz'ın ortalıkta görünmemesinin keyfini bile süremez çünkü yine hangi kötülüğün peşinde olduğunu düşünmekten kendini alamamaktadır. Ayrıca ortalığı hayaletler basmıştır. Ve vampirler. Simon'ı yok etmeye çalışan gerçek kötü yaratıklar. Gelmiş geçmiş en güçlü büyücü de olsanız bir an bile rahatlayıp hayatın tadını çıkaramazsınız.

Bir hayalet hikâyesi, aşk masalı ve polisiye roman olan Asla Vazgeçme'de bir Rainbow Rowell öyküsünden bekleyebileceğiniz kadar çok öpüşme ve konuşma var... ama hepsinden çok da canavarlar.


"Eeeeh! Azıcık tatil yapıyoruz şurada, edebiyatmış felsefeymiş zamanı mı şimdi! Bana şöyle eğlenceli, çerezlik bir roman ver ki yalayıp yutayım," diyenleri de unutmadım tabii ki! Hepimizin şöyle arada bir mola verip gülüp eğlenmeye ihtiyacı oluyor. Bu günlerim için de değişik bir kitap seçtim ben: Asla Vazgeçme. Fangirl okuyanların çoktan aşina olduğu bu kitap, genç-yetişkin türünde biraz romantizm, biraz LGBT türünde, düşündürmeden güldüren, bazen de sadece gülümseten... aa ne diyorum ben ya, okumadım bile kitabı! Arkadaşlar ben Rainbow Rowell'a bayılıyorum, dolayısıyla bu kitabı seveceğimden şüphem yok. Ama herkese göre olmayabilir, onu da belirteyim yani. 35 yaşındaki adam gelip de bana ne biçim kitap önermişsin demesin, bir kere genç-yetişkin kitabı bu, ayrıca homofobikler de şöyle iki adım uzaklaşsın, büyük harflerle yazdık, size göre değil bu kitap. Bu tarz kitaplara alışık olmayan okurlarıma sesleniyorum, önce bir tanıtımını okuyun, ben bu kitabı severim ya! diye düşünürseniz alın, okuyun. Sonrasında seversiniz, sevmezsiniz bilemem -düşüncelerinizi de benimle mutlaka paylaşın- ben bile okumadım daha zaten. Ama ben konusunu okudukça bile kıkır kıkır gülüyorum. Fangirl'ü bir süre sonra sırf Simon-Baz sahneleri için okuyordum bile denebilir. Harry Potter havalarında başlayabilir kitap ama hemen yüzünüz düşmesin çünkü apayrı bir dünyaya dönecek, bundan emin olabilirsiniz. Yok mu bir hep beraber Simon-Baz okumamız! (Hayal kırıklığına uğrarsam çok sarsılırım gerçekten, çok hazırım ben bu kitabı beğenmeye!) Bu arada ufak bir uyarı, bu kitap bir serinin ilk kitabı! :)

Adaylıklar ve Ödüller:


Yayınevi: Pegasus

Sayılacak daha o kadar çok kitap var ki! Bunları seçerken çok zorlandım... Umarım aralarında bir tane de olsa zevkinize uygun kitap çıkar. Zor günler geçiriyoruz, bu bir gerçek fakat hazır tüm gün evdeyken kendinize biraz kaliteli zaman ayırabilir, spor yapabilir, kitap okuyabilir ve değişik etkinlikler yapabilirsiniz. Ben bu süreçte kitap okuma ve çalışmalarımın yanı sıra yogaya, sulu boya ve çizim yapmaya daha çok zaman ayırmaya başladım, öğünlerimi düzene koydum ve neredeyse her şey oldukça güzel ilerliyor, huzurlu ve zinde geçirebiliyorum günlerimi. Kitap okumamızın avantajları ise fiziksel olarak evden çıkamıyor olsak da zihnimizde bambaşka dünyalara, ülkelere, şehirlere ve hatta gezegenlere yelken açıyoruz. Kurgu bile olsa değişik insanlarla, karakterlerle tanışıyoruz; farklı düşüncelere, felsefelere açıyoruz zihnimizi. Bir yerde, kendimizi manevi olarak zenginleştiriyoruz diyebiliriz. Bu süreçte hepinize güç ve mutluluk diliyorum, siz neler okuyor, neler okumayı hedefliyor, neler izliyor ve hangi etkinliklerle zaman geçiriyorsunuz benimle paylaşmayı unutmayın, sağlıcakla kalın!

15 yorum :

  1. Çok güzel kitaplar seçmişsin kuzum.

    YanıtlaSil
  2. Çavdar Tarlasında Çocuklar :) çok severim bu kitabı diğerlerini de bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesten aynı dönüşü alıyorum, bir an önce okuyacağım bu kitabı :)

      Sil
  3. Çavdar Tarlasında Çocuklar ve Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum Ağladım'ı okudum. İkisi de akıcı kitaplardı.

    Ben bu süreçte kitap okuyamıyorum. Kafamı veremiyorum. Film izliyorum bol bol. Onda da kafa dağıtacak, eğlenceli filmler tercih ediyorum. Evde vakit geçirmeyi sevdiğim için evde kalmakta zorlanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapların akıcı olduğunu duyduğuma sevindim! Evde güzel zaman geçirebilmeniz çok iyi, evde kalmaya alışkın olmayanlar da depresyona girmek yerine bu süreci bir çeşit dinlenme evresi olarak görmeli ve kendilerine yatırım yapmalılar. İzlediğin filmlerden önerebileceğin filmler var mı? Eğlenceli filmlere ihtiyacım var! :)

      Sil
  4. Bir kaçını merak ediyordum, tavsiye için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  5. Ben de okumak için dört gözle bekliyorum bunları! Teşekkür ederim, keyifli okumalar diliyorum. :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir etkinlik olmuş valla ellerinize sğlık | Bu arada sizide son yazıma bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, tabii ki bakacağım :)

      Sil
  7. Çavdar Tarlasında Çocuklar çok sevdiğim bir roman, Artemis'i de merak ettim. Karantina için ideal kitaplar önermişsin kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! Çavdar Tarlasında Çocuklar'ı hemen okumak istiyorum 🤗

      Sil