Nora'nın Kitaplığı : Kitap Alışverişi #26 - Karantina Günlerinde Alışveriş

20 Nisan 2020 Pazartesi

Kitap Alışverişi #26 - Karantina Günlerinde Alışveriş


Not: Öncelikle Youtube çakması başlığımdan buraya gelenlerden hem özür diliyorum hem de o başlığa rağmen geldiğiniz için teşekkür ediyorum :D

Herkese kocaman merhabalar! Çok uzun zamandır blogda alışveriş paylaşmamıştım. Nedense alışveriş postlarımı hep Instagram'a saklamışım (@noraninkitapligi_blog)... Her neyse, bu sefer sizinle karantina günlerinde bir çılgınlık (!) yapıp sipariş ettiğim kitapları paylaşacağım. Yine bir ikinci el mağazasından (@kitapsorkitabevi), Instagram üzerinden verdim siparişi, bu aralar bunlara taktım galiba biraz ama elimde değil! Fiyatlar çok uygun ve kitaplar çoğunlukla en az hasar seviyesinde oluyorlar.

Kargo: Kitaplar bana PTT ile geldi ve normalde 3₺ civarında tutması gerekirken 10₺ tuttu ve buna biraz şaşırdım. Dolayısıyla bu aralar bağımsız mağazalardan kitap siparişi verecek olursanız yüksek kargo ücreti olabileceğini göz önünde bulundurun ve ona göre hesaplamalarınızı yapın, karantina sebebiyle mi, neden bilmiyorum fakat kitap kampanyası artık geçerli değil sanırım. 

Normalde çok istediğim kitapları sahaflardan ziyade sıfır olarak almayı tercih ederim fakat içten içe istediğim ama önceliğim olamayacak, muhtemelen asla sıra gelmeyecek kitapları sahaflarda uygun fiyatlara görünce "bu benim için bir fırsat," diye düşünüyor -ve hemen kapıyorum.

Öyleyse, hadi kitapları incelemeye geçelim!

1. Sınırsız Güç


Bu kitap diğer kişiler üzerindeki gücünüzle ilgili değildir. Evet, yaşamda istediğiniz herhangi bir şeyi yapabilir, başarabilir ve elde edebilirsiniz. Zihinsel gücün sihiri konusunun en büyük ustası olan Robbins, bu sayfalarda kendi kendinizi nasıl kullanacağınızı göstermektedir. O, hırsla ve incelikleriyle; ne isterseniz olabileceğinizi, ne yapabileceğinizi ve ne yapamayacağınızı zihninizin durumunun belirlediğini, tüm başarılı sonuçların modellenebileceğini ve aynen tekrarlanabileceğni göstermektedir. Size; dakikalarla ifade edilen sürelerde zihninizin korkuları yok etmek için nasıl yeniden programlanacağını, vücudunuzun çok sağlıklı ve enerjili olması için hangi yakıtların kullanılacağını, diğer kişilerle olan ilişkilerinizi nasıl geliştireceğinizi, nasıl ikna edici bir iletişimci olunacağnı ve karşılaştığınız herhangi bir kişiyle ahengin anında nasıl sağlanacağını, diğer kişilerin başarılarını kendiniz için tekrar nasıl modelleyeceğinizi, zenginlik ve mutluluğun beş anahtarını, Asıl Başarı için nasıl ustalaşılacağını açıkladıkça; coşkusu salgın hastalık gibi herkese bulaşmaktadır. Robbins onu kişisel başarının yeni bilimi olarak adlandırmaktadır. Siz de onu hayatınızda karşılaştığnız en iyi şey olarak adlandıracaksınız.


İlk kitabım bir kişisel gelişim kitabı, başarıya ulaşma rehberi: Sınırsız Güç! Bu kitap ile kişiliğine şaşkınlıkla karışık hayran olduğum Ceyda Kasabalı'nın önerileri arasında da olmak üzere birkaç yerde karşılaştım ve yöntemlerin çok güçlü olduğunu duydum. Kişisel gelişim kitaplarına inanmamak gibi bir huyum var... Ama çoğu gelişme inanmakla başlar ve ben de bir şans vermeden yargılamanın yanlış olacağına karar verdim... Bu kitap bundan sonra uzunca bir süre yanımda olacak ve her gün azar azar okumayı hedefliyorum, 1 haftada bitirmek gibi bir düşüncem yok. Aslına bakarsanız bu kitap ben oldukça heyecanlanıyor çünkü karantina sağ olsun bu aralar kişiliğim ve vücudum üzerine çalışmalar yapmaya çalışıyorum ve bu kitap da harika bir yol gösterici olacak, umuyorum ki..

Aslında kendisi almak için aradığım bir kitaptı fakat fiyatlarını görünce "muhtemelen okumayacağım bir kitaba bu parayı vermek istemem" diye düşündüm. Sonuçta almak istediğim dünya kadar kitap var ve okuyacaklarıma yatırım yapmak isterim. Sonra ikinci el mağazasında siparişimi vermek üzereyken bunu da gördüm -çok şaşırdım- ve son bir kez internette hakkında araştırma yaptım çünkü bu kadar tesadüfün fazla olduğunu düşündüm, bu kitabı almak kaderimde vardı sanırım :) Kitap hakkında okuduklarım beni heyecanlandırdı ve ikinci kez düşünmeden siparişini verdim. O günden beri çok hevesliyim bu kitap için!

Fiyat: 17

2. Kraliçe


GERÇEK HARİKALAR DİYARI’NA HOŞ GELDİNİZ

Harikalar Diyarı’nda kimse göründüğü gibi değildir… Alyssa bile.

Alyssa Gardner bitkilerin ve böceklerin düşüncelerini duymaktadır. Bu yeteneğini herkesten saklasa da kaderinin farkındadır; annesi gibi hastaneye kapatılma ihtimali vardır. Büyük-büyük-büyük-büyükannesi Alice Liddell garip rüyalarını Lewis Carroll’a anlatıp Alice Harikalar Diyarında’nın ilham kaynağı olduğundan bu yana ailesinde buna benzer akıl hastalıkları baş göstermiştir.

Annesinin durumu kötüleşince Alyssa inanamadıklarının aslında korkunç bir gerçekliğe dayandığını öğrenir: Gerçek Harikalar Diyarı, Lewis Carroll’ın anlattığından daha karanlık ve tehlikeli bir yerdir. Üstelik Alyssa oraya gidip bazı testlerden geçmelidir: Alice’in gözyaşı okyanusunu kurutmak, çay partisinde uyuyanları uyandırmak ve korkunç Cangaver’i sakinleştirmek gibi. Bu maceraya gerçek dünyada âşık olduğu Jeb’i de katar fakat zamanla, güvendiği Jeb ile Harikalar Diyarı’ndaki büyüleyici ve tekinsiz rehberi Morpheus arasında kalacaktır.


Bu kitabı aldığım için kimse beni suçlayamaz (Bu da nereden çıktı, önce yarım kalmış serilerini bitir sözlerini de kabul etmiyorum). Şu kapağa bakın, renklere, eğlenceye! Türkiye'ye gelmeden yıllar önce GoodReads üzerinden aşık olmuştum bu kitaba ve Türkiye'ye geldiğini görünce hem çok sevinmiş hem de çok üzülmüştüm. Biliyorsunuz ki bir süre önce kendime yeni seri kitabı alma yasağı koydum (ve milyon kez çiğnedim ama her seferinde vicdanımla savaşmak çok zordu) ve biliyordum ki alıp okumam gereken milyon kitap varken bu güzelliğe asla sıra gelmeyecekti. Belki hâlâ gelmeyecek, ta ki serinin tüm kitaplarını alana kadar. Tüm kitapları dediysek de zaten 2 kitaplık bir seri, yani Şapkacı da kütüphaneme girdi mi, bu seriyi affetmeyeceğim :D

Bu arada "Bu aşk ne anlamadım," diye düşüneniniz varsa, sadece kapağından değil, ben aynı zamanda über bir Alice Harikalar Diyarında hayranıyım ve bundan da ayrı olarak retelling'leri okumaya bayılıyorum. Bir temel hikayeden ne çeşit varyasyonlar çıkabileceğini görmek muazzam geliyor bana. Bu yüzden bu kitap içimde kelebekler uçuşturuyor!

Fiyat: 16

3. Kazananın Laneti


İstediğin şeyi kazanmak, sevdiğin her şeye mal olabilir.

On yedi yaşındaki Kestrel, bir generalin kızı olarak savurgan ve ayrıcalıklı hayatının tadını çıkarmaktadır. Arin'in ise sırtındaki giysilerinden başka bir şeyi yoktur. Kestrel, Arin'i kendisine bağlayan fevri bir karar alır ve bununla savaşmaya çalışsalar da birbirlerine âşık olmaktan kendilerini alıkoyamazlar. Ancak genç âşıkların dünyasında, isyan, düellolar, ahlaksız söylentiler, kirli sırlar ve her şeyin tehlikede olduğu oyunlar hüküm sürmektedir. Birlikte olabilmek için halklarına; ülkelerine sadık kalmak için ise birbirlerine ihanet etmelidirler.


İki yıldır her kitap fuarında Pegasus standının önünden geçen arkadaşlarım beni zorla uzaklaştırana kadar bu kitabı ne kadar çok istediğimden bahsedip duruyorum. Yalan değil, umutsuz bir kapak hastasıyım. Ve bu kitabın kapağına, renklerine bayılıyorum! Tabii bir de Pegasus'un ciltli kitap kalitesi faktörü de var... Ne kadar sığ düşünüyorum değil mi :D Malesef yapacak HİÇbir şey yok millet, bu kız güzel kapak hastası. Okuyacağım klasikleri seçerken bile kitaplarına bakarak seçmekten kendimi alamıyorum. Bazı insanlar için görsellik önemlidir işte, ben de onlardan biriyim, ne yapalım... Hem zaten bu kitabı Türkiye'ye gelmeden önce yabancı bloglarda görmüş ve ne kadar beğenildiğini okumuştum, bence oradan da bilinçaltıma yerleşmiş olabilir... 

Ne zaman okurum bu kitabı derseniz, yine seriyi tamamlayınca demek istiyorum. Bir kitabı bitirip 2 yıl sonra ikincisini alıp başlamaya çalışmak beni deli ediyor... Bu arada bu ciltli güzelliği ne kadar uyguna aldığıma inanamayacaksınız :)

Fiyat: 12

Kitaplarım bu kadar! Okunacak bu kadar çok kitabım varken daha fazla sipariş vermemeye çalışıyorum ama kitap siteleri deli gibi indirim yaparken bu gerçekten ÇOK zor! Siz bu aralar kitap alışverişi yapıyor musunuz? Neler aldınız, nereden aldınız, benimle mutlaka paylaşın! Hoşça kalın! ^,^

10 yorum :

  1. Ptt son zamanlarda kitap kampanyasına uymamaya başladı bir kaç yerde daha okumuştum benzer şikayetler.Kraliçe merak ettiğim kitaplar arasında umarım güzel bir uyarlamadır hepsi çok güzel keyifle okuman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir standart belirlemeleri gerekiyor, insanlara bu güveni verip sonra kafalarına göre fiyat değişikliğine gitmeleri üzücü gerçekten. Teşekkür ederim! ^,^

      Sil
  2. PTT de kitaplar 1 kiloyu geçince farklı bir fiyat uygulaması oluyor, ondan dolayı fazla tutmuş olabilir diye düşünüyorum. Kitaplar güzel görünüyor, hepsini keyifle oku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız ama o zaman da %50 kampanyası uygulanması gerekiyor diye biliyordum ben, her türlü 3-5₺ civarında tutacak gibi hesaplamıştım, gönderici de öyle demişti. Gerçi benim için sıkıntı değil, bilsem de verirdim bu kargoyu ama bundan sonra kitap konusunda PTT'ye özel bir güven duymamayı öğrenmiş oldum :D Teşekkür ederim, başladım bile! :)

      Sil
  3. Kazananın Laneti okumak istediğim bir kitaptı, Kraliçe ise hoş bir kitaba benziyor. Keyifle oku hepsini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! Beklentilerim büyük, umarım keyifli olur :)

      Sil
  4. Kazananın Laneti'ni Eslem'de görmüştüm. O beğenmişti diye hatırlıyorum. Evet, kapağı gerçekten çok hoş.

    Kitapların ağırlığı 1 kiloyu geçtiği için daha çok tutmuştur. Aynısı benim de başıma gelmişti ama ben kitap satan taraftım. Kitaplarımı alan kişi kargo ücreti olarak 3 TL gönderdi ama kargo 9 TL tuttu. Zaten uyguna verdiğim kitapları satmamın pek anlamı kalmadı :-)

    Elimde okunmayı bekleyen çok kitap olduğu için şimdilik kitap almıyorum. Sana keyifli okumalar diliyorum. Yorumlarını bekliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, 3 kitabın 1 kiloyu geçeceğini düşünmemiştim ama kitaplar da ciltli olunca iyice ağır oldu demek ki. Yeni kitap almama kararın çok yerinde olmuş, keşke ben de kendime biraz olsun hakim olabilsem... Yorumun için teşekkürler! :)

      Sil