25 Nisan 2015 Cumartesi

Rüya Ateşi (Fever #4) - Tanıtım & İnceleme


Geçmişimi çalmış olabilirler. 

Ama geleceğimi elimden almalarına asla izin vermeyeceğim. 

İnsan ve Peri dünyaları arasındaki duvarlar yıkılmıştı. Doymak bilmez, ölümsüz Unseelieler buzdan hapishanelerinden kurtulduğunda, MacKayla Lane ölümcül bir tuzağa düşecekti. Peri Efendisi tarafından esir tutulan MacKayla'nın, kim ya da ne olduğuna dair her şey, zihninden silinmişti. Oysa Mac, Sidhe-kahinlerini görebilen tek kişiydi ve iki dünyayı da kontrol edecek anahtarı elinde tutan gizemli kara büyü kitabının izini sürebilecek tek canlı da oydu...

Hafızasını geri kazanmak, yalnızca ilk adımdı. Mac, Dublin'in mücadele dolu sokaklarında savaşıp eski, gizli bir tarikatın tehlikeli ağına düşecekti. Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı peri dünyasında, dostu olduğunu iddia edenlerin karmaşık yalanlarıyla mücadele edecekti. Mac, her şeyini kaybettiğini düşünüyordu ama onu sarsacak bir gerçekle yüzleştiğinde, aslında oyunun daha yeni başladığını anlayacaktı.

Kendine bile güvenmezken kime güvenebilirsin ki?
Merhabalar herkese! Bu yorum yaklaşık 2-3 gün civarında gecikti. Nedeni ise... Etkisinden çıkamadım bir türlü! Sonu.. dehşet vericiydi. Aslında fazla heyecanlı yazamayacağım çünkü meraktan çatlayıp son kitabın ilk 100 sayfasını da okudum. Hâlâ olayları kavramakta zorluk çekiyorum. Bu seri bitince büyük bir boşluğa düşeceğim sanırım...

Kitap bittiğinde o kadar çıldırmış durumdaydım ki bırakın yorum yazmayı, insanlığa zararlı olacağımı düşünerek odamdan çıkmadım. Sonra belki biraz düzelebilirim diye hemen 5. kitabın ön okumasını okudum ama emin olun, her şey çok daha kötü oldu. Biri spoiler sayılmayan küçük bir spoiler yazmış yanına, o sağolsun biraz umutluyum. Ama önemi yok, içim içimi yemeye son hız devam ediyor. ACİL 5. KİTABA İHTİYACIM VAR!

Spoiler
3. kitaptan sonra ben bu kitapta Mac LM'nin kölesi olur diye düşünmüştüm ama daha ilk sayfalardan kurtarıldı. Dani tarafından. Sonra da Barrons. Ah, Barrons ;(

Kendine geldiğinde ise ilk karşılaştığı kişi kim dersiniz? Selam, V'lane! Her ne kadar V taraftarı olmasam da karakteri seviyorum ve.. bu kitapta onu çok az gördük ve ona ne olduğu hakkında hâlâ bir fikrimizin olmaması beni çıldırtıyor.

Bu kitapta Barrons ve Mac arasında bir şeyler görmeyi ümit etmiştim. Demek istediğim.. ikisi de kendindeyken gerçekleşen bir şeyler. Ah, hadi ama! Seri bitiyor, kendinize gelin artık!

Ve sonu.. Karen, hayatımda senin kadar acımasız bir yazar görmedim. Kendinizi umutlandırmayı bırakın arkadaşlar, hepimiz o kişinin kim olduğunu biliyoruz. Benim tek umudum olayı Mac'in yanlış anlamış olması. Veya malum kişinin kitsuneler gibi fazladan canının olması falan. Seçenekler çoğaltılabilir. Yeter ki biri doğru çıksın. 
Spoiler sonu

Bu yorumu yazmak o kadar zor ki sonunda zırvalamaya başladım. Neyse fiziksel meselelere geçelim. Kapak.. ilk başta farklılığı rahatsız etse de zaten psikolojik olarak buna hazırlanmış olduğum için sorun olmadı. Çeviri ise beklediğimden daha iyiydi. Sadece Barrons'un süs eşyalarının "baloncuklar"a dönüşmesi beni biraz güldürdü. Hadi ama, burada koskoca Barrons'tan bahsediyoruz. Ne işi olacak baloncuklarla :D Bir de bizim Melun-Mukaddes olarak alıştığımız saraylar Seelie-Unseelie olmuş. Önceden alışık olduğum için fazla sorun olmadı ama yine de Melun-Mukaddes'e alıştıktan sonra garip geldi. Yani bir kitabı çevirmeden önce ilk kitabı en azından okumak bu kadar mı zor?

Ama 5. kitabı gördükten sonra bu kitabın çevirisine kusur bulmayı kendime yasaklıyorum. Gölge Ateşi'ni Türkçe okumamam gerektiğini fark ettim. Çevirmen sağ olsun her şey yanlış anlaşılmaya müsait. Özür dilerek söylüyorum, hayatımda böyle berbat bir çeviri görmedim. Ben lise seviyesinde İngilizcemle çevirsem ancak bu kadar olabilirdi sanırım.

Ama seri o kadar muhteşem ki hiçbir şey umrumda değil. Meraktan Gölge Ateşi'ne pdf'ten başladım ama içimdeki ateş biraz söndüğü için şimdi bıraktım ve kitabı almayı bekliyorum. Zorlu bir bekleyiş arkadaşlar.. Bana sabır dileyin.

Yazar: Karen Marie Moning     Çeviri: Barbaros Bostan    Yayınevi: Artemis    Sayfa Sayısı: 448
Liste Fiyatı: 20 TL    GoodReads Puanı: 4,46



5 yorum :

  1. Blogumda sizi mimledim! yaparsanız çok sevinirim. İyi eğlenceler ^^ http://atlantisdengelenkitapkurdu.blogspot.com.tr/2015/04/mimlendim-biraz-muzik-biraz-ben.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm en kısa zamanda yapmaya çalışacağım :)

      Sil
  2. Rica ederim. İyi eğlenceler ^^

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Gölge ve Kemik kitabını satın aldım ve uzun süredir kitaplığımda ama okumadım. Sence okumalımıyım. İnsanlar çok beğeniyor ama ben emin değilim. Umarım cevap verirsin. Ayrıca instagram hesabın varsa söyler misin? Takip etmek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, instagram hesabımın kullanıcı adı dreamernora, Gölge ve Kemik'e gelince... Derin kurguları olan fantastik kitapları (yani epik-fantastik, örn: Duman ve Kemiğin Kızı, Taht Oyunları, Yüzüklerin Efendisi vs.) seviyorsan veya seveceğini düşünüyorsan Gölge ve Kemik'i de beğenirsin. Ama çok büyük bir beklenti içerisinde olma. Ben aldığı övgülere bakarak başlamıştım ve hayal kırıklığı yaşamıştım. Yine de sevdiğim bir seri oldu ve devamını okumak istiyorum. Ama sana tavsiyem, serinin diğer kitaplarını aldıktan sonra başla ve çok aralık vermeden oku. O zaman çok daha fazla beğenirsin :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...