5 Ekim 2014 Pazar

Winter's Passage (The Iron Fey #1,5) - Kitap Yorumu & Özet


Merhaba arkadaşlar! Dün Goodreads'te gezerken bu seriyi ne kadar özlediğimi farkettim. Ayrıca Pegasus'un genel olarak novellaları çıkarmadığı da aklıma gelince dedim ki ikinci kitabı almadan önce bu kitabı kesinlikle okumalıyım. İyi ki de demişim, seriye olan özlemim biraz olsun yatıştı en azından.

Hatırlarsanız serinin ilk kitabı Meghan'ın kardeşini eve bırakması ve Ash ile yaptığı sözleşme icabında (Ash'in kardeşini kurtarma karşılığında Kış Sarayı'na Kraliçe Mab'e tutsak olarak gitmeyi kabul etmesi) Ash ile Kış Sarayı'na yolculuğa çıkmalarıyla bitiyordu. İşte bu kitapta da o yolculuktan ve başlarına gelen şeylerden bahsediliyor.

Özet
Kitabı okumak istemeyenler için uzuunca (Gözünüz korkmasın 60 küsür sayfayı 1 sayfaya sığdırmaya çalışacağım :D) özetlemek istiyorum. Okumayı düşünenler ise bu kısmı atlayabilir, çünkü bol miktarda spoiler içerecek.

Ethan'ı eve bırakıp yolculuğa başladıklarında herkesin aklı çok karışık. Meghan, Kış Sarayı'nda başına gelebilecek tehliklerden (Sonuçta Mab, babasının en eski düşmanı. Onu tutsak olarak bir odada mı tutar, timsahlara yem mi eder, belli olmaz.); Ash ise Meghan'ı sürüklediği yerde, onu tehlikelerden nasıl koruyabileceği, hatta koruyup koruyamayacağı konusunda endişeli. Eh durum böyle olunca kitap boyunca birçok Meghan-Ash duygusal sahneleri görüyoruz tabii.

Meghan Periler Diyarı'na geçmeden önce Puck'ın durumunu kontrol etmek istiyor, Ash de bu öneriyi kabul edince Puck'ı bıraktıkları ağaca gidiyorlar. Bu arada yolculuğun başından beri kendilerini takip eden gözleri sırtlarında hissettikleri için diken üstündeler. Puck'ın yanına gittiklerinde durumunda bir değişme olmadığını öğreniyorlar. Tekrar yolculuğa çıkmadan önce ölmekte olan yaşlı ağaç onları peşlerinde olan şey hakkında uyarıyor ve kaçmalarını istiyor. Ah, bir de ortaya Grimalkin çıkmazsa olmaz tabii ki. Kış Sarayı'nda birini aradığını söyleyerek bu da takılıyor peşlerine ve kaçış başlıyor. 

Bir şekilde kısa süreliğine peşlerindeki yaratıktan kurtulmayı başarıyorlar ve buldukları bir geçit ile Unseelie topraklarına gidiyorlar. Yani Ash'in topraklarına. Tabii ki soğuk Yaz Sarayı Prensesi Meghan'ın dayanamayacağı boyutlarda. Birkaç düşüş-kalkış yaşadıktan sonra ormanda yaşayan bir kadının evine sığınıyorlar. Sabah kalktıklarında ise peşlerindeki yaratığın ulumasını tekrar duyuyorlar. Ash yaratığın nasıl bu kadar hızlı olabildiğine şaşırırken Grimalkin bu yaratığın Ash'ten, hatta Mab'den bile daha yaşlı olan kurt formundaki "Avcı" olduğundan bahsediyor.

Kısa bir kaçış sonrası Avcı bunları buluyor ve Ash ile Kurt arasındaki dövüş başlıyor, tam yaratığın öldüğünü sanarken yaratık tekrar peşlerinden geliyor ve Ash'i pençeleri arasına alıyor. Ne yapacağını bilemeyen Meghan da yaratığa saldırmaya çalıştığında Kurt şaşkın gözlerle dönüp Meghan'a sadece onu kurtarmaya çalıştığını, onu Kral Oberon'un kızını tutsak tutan kişiyi öldürmek ve Meghan'ı sağ salim yanına getirmek için gönderdiğini söylüyor. Duydukları karşısında şaşkına dönen Meghan aslında tutsak olmadığını, Ash ile bir "sözleşme" yaptığı için kendi iradesiyle burada bulunduğundan bahsediyor. Periler Diyarı'nda sözleşmeler kutsal sayıldığı için Avcı bunu anlayışla karşılıyor ve o zaman işlerin değişeceğini söyleyerek kendi yoluna gidiyor.

Bu dertten de kurtulan ikili (Üçlü mü demeliyim? Grimalkin genelde tehlike kokusu alınca tüyüyor da..) yollarına devam ediyorlar. Ash sürekli Meghan'a soğuk davranmaya çabalıyor, Meghan ise her seferinde bu soğuk duvarları kırmayı bir şekilde başarıyor. Fakat Kış Sarayı'ndan askerler onları karşılamaya geldiğinde ve Tir Na Nog (Kış Sarayı)'na geçtiklerinde ise durum değişiyor. Artık hava daha soğuk, Ash daha soğuk.. Ve Meghan'ın aklında yeni soru işaretleri belirmeye başlıyor: "Acaba her şey beni saraya getirmek için yapılmış bir rol müydü?" Bunu hemen aklından siliyor fakat izleri uzunca bir süre onu takip edecek gibi.

Kitabın son cümleleri ise Mab'den geliyor: 
"Meghan Chase, Kış Sarayı'na hoşgeldin. Kendini evinde hisset. Korkarım burada uzun, çok uzun bir süre kalacaksın."

Özet Sonu

Kitap yorumuma gelecek olursak, seriden beklediğim gibi, çok eğlenceli, dolu dolu bir novella olmuş. Aksiyonu olsun duygular olsun üst seviyede tutulmuş. Kısa hikayelerde genelde insanlar sıkılır ama ben her dakikasında zevk alarak okudum. Meghan ve Ash'in geleceği konusunda endişeliyim. Puck için endişeli değilim, ama ölmesin :D Kısacası, keşke Pegasus novellaları da yayınlasaydı. Seriyi seven herkesin (Aslında Team Ash olan herkesin) bu kitabı zevk alarak okuyacağını tahmin ediyorum. Umarım kitabı özetleyeyim derken saçma cümleler kullanmamışımdır. Hoşçakalın ve iyi bayramlaar! ^^

Puanım: 4,5 -> Bir harikaydı!

Sayfa Sayısı: 60   Yazar: Julie Kagawa   Format: E-Book


7 yorum :

  1. Spoiler dediğin an direk yorumuna atladım. Ama şimdi tekrar dönüp okuyacağım çünkü pegasus çevirmiyor ve bende İngilizce anlayabileceğimi zannetmiyorum adfojan :D Bir de Book Challenge Tag için seni mimledim buradan bakabilirsin :)
    http://kitapdedikodusu.blogspot.com.tr/2014/10/mim-book-challenge-tag.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ama ben bu mimi daha önce yapmıştıımm :D Yine de teşekkürler :))

      Sil
    2. Türkçe'ye çevrilmeyeceği kesin mi?

      Sil
    3. Yayınevi mucizevi bir sürpriz yapmazsa kesin :))

      Sil
  2. Ya team ash olan hiç görmedim ben nedense O.o (bütün arkadaşlarına okuttu ve hepsini team puck olması için zorladı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam tersine Team Puck olanı hiç görmemiştim :O İlk Team Puck üyesisin gördüğüm :D

      Sil
  3. e-bookları nereden okuyorsun? :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...