Nora'nın Kitaplığı : Kitap Alışverişim #8 - Kendimi Kaptırdım!

11 Aralık 2013 Çarşamba

Kitap Alışverişim #8 - Kendimi Kaptırdım!


Sanırım bu resmi gören herkes çok abarttığımı düşünecek. Kendi adıma biraz abarttığımı söyleyebilirim. Ama yukarıdaki tüm kitaplar bana ait değil :) Sadece sol sütundakiler benim kitaplarım. Sağdakiler ise 2 arkadaşım ve kuzenime ait. Siparişi ben verdiğim için paylaşıma ekliyim diye düşündüm :) Şimdi de tüm kitapları bölüştürerek inceleyelim:

Kuzenim N'nin Siparişleri

1. Deli Kurt - Nihal Atsız
2. Bozkurtlar - Nihal Atsız
3. Geldiler (Ve Çanakkale #1) - M. Necati Sepetçioğlu
4. Fatih Sultan Mehmed - Yavuz Bahadıroğlu
5. Malazgirtte Bir Cuma Sabahı - Yavuz Bahadıroğlu

Hepsinin Türk tarihi kitapları olduğunu fark etmişsinizdir. Öğretmeninin tavsiye ettiği kitapları aldığını tahmin ediyorum. Ama okuluyla alakalı olduğu kesin, çünkü normalde bu tip kitapları bayıla bayıla okuyacak bir tip değildir pek :D

J'in Siparişleri

1. Soğuk Kahve
2. Sabah Uykum:
Bu iki kitap şu an ergenlerin dilinden düşmeyenler kategorisinin başlarında yer alıyor. Kapağı olsun, tanıtım yazısı olsun herkesin ilgisini çekmeyi başaran Ahmet Batman'ın bu kitaplarını ben de merak etmiyor değilim açıkçası. :)
3. Incarceron:
Benim alacağım kitap kapasitesi bayağı dolduğu için resmen zorla aldırdım bu kitabı. Yani aslında J benim önerilerime değer verir. O yüzden ben de "Ay bu kitap tam senlik, bence bunu almalısın, çok ciddiyim şu konuya kapağa falan bak!" gibi bilinç altından zorlamış da sayılabilirim. Çaktırmayalım lütfen :D
4. Kağıttan Kentler:
Aynı Yıldızın Altında'yı önermiştim ve beğenmişti. Ben de "ne önerirsin" sorusuna cevap olarak yazarın Türkiye'de yeni kitabı çıktığını söyledim. Kitabı henüz okumadım, güzel mi değil mi bilmiyorum ama J'in beğeneceğini tahmin ediyorum. Genelde bu tür kitaplar hoşuna gidiyor çünkü.

Ems'in Siparişleri

1. Opal:
Lux Serisi'ne birlikte başlamıştık. Serinin büyük bir hayranı değil, ama başlanan serinin devamı getirilmeli diye düşünerek 3. kitabı da sipariş etti diyebilirim.
2. Bir Soru Bir Aşk:
Aynı yazarın "Bir Gün" adlı kitabını birkaç kez okuduğunu biliyorum. Bazı yazarlar insanın kriptoniti gibidir ya, sanırım David Nicholls de Ems'in kriptoniti :D Bu arada bu kitabın erkeğin ağzından yazıldığını keşfettim. Ve üniversite zamanını anlatıyor. Sanırım ben bu kitaba şimdiden aşık oldum <3
3. Eğer Yaşarsam
4. Sen Gittiğinde:
Bu ikiliyi ilk çıktığında J'e önermiştim ve aramızda ilk okuyan o olmuştu. Çok beğendiğini hatırlıyorum, aslında benim de alınacaklar listemdeydi ama ertelemeye karar verdim. Çünkü siparişimizde her kitaptan sadece 1 tane alabiliyorduk. Benim de alacağım daha önemli kitaplar olduğunu düşünerek bu hakkı Ems'e verdim. Eline ulaştığı gün başladı. Ben de bu seriyi yakında alacağım gibi görünüyor, çünkü onlar yanımda konuşurken benim susup dinlemem imkansız! :D
5. Tatlı Bela
6. Ayaklı Bela:
Bu seriyi ilk kez derslerde okurken herkesin sustuğunu farketmeyip kıkırdamaya başladığımdaa Ems'in bana tip tip "Bu kitapta bu kadar güzel olan ne?" bakışı hala gözlerimin önünde. Kötü çocuk - İyi kız konusunun Jamie McGuire'ın yazarlığıyla birleşip ortaya bir new-adult şaheseri çıktığını bir anda söyleyip deli muamelesi görmemek için konusunu kısaca "İyi kız- Kötü, seksi, kız manyağı, dövüşçü, çocuk ilişkisi" diye özetledim. Ardından gelen "Fantastik mi?" sorusuna da hayır cevabını alınca bu seriye aşkı orada başladı diyebilirim. Çünkü fantastiklerden biraz sıkılmış durumdayız hepimiz. Tabii hala okuyorum, okumuyor da değilim ama zaman geçtikçe azalıyor sayısı diyebilirim. Ayrıca Ems'e 50 kez " Hayır! Ayaklı Bela'yı Tatlı Bela'dan önce okuyamazsın!" desem de hala ısrar ettiğini de söylemeden geçemeyeceğim :D

Benim Siparişlerim

1. Saplantı:
Bu kitap için acaip heyecanlıydım taa ki... Kapağını görene kadar. Kapağına bayıldığım kitabın ne hale geldiğini görünce çok şaşırdım. Dex bu aralar beni çok şaşırtıyor. Bu kapak ne? Korsan kitap gibi duruyor. Sanki çocukken proje ödevlerinde kullandığımız ince kartona basılmış, yapıştırmalı kap ile kaplanmış gibi duruyor. Parlak olmasına lafım yok, ama bir Pegasus parlaklığı veya Elit kitabının parlaklığı gibi değil. Çok kınıyorum Dex'i bu konuda, Dublin Caddesi'nin de kapağı böyle dümdüz pvc çekilmiş karton gibi. Ama hala kitabı okumak için ölüyorum, bu heyecan değişmedi :D
2. Köken:
Ben bu kitabın kapak resmini oldum olası sevemedim bir türlü. Serinin diğer kitaplarıyla hiç uyumlu durmuyor, ayrıca kapaklara turuncuyu da hiç yakıştıramıyorum. Ayrıca keşke Dex kitabın ismini O ile başlayacak şekilde çevirseymiş, bu kitap serinin isyan kitabı gibi duruyor kitaplıkta :D
3. Doğaüstü:
Paranormal'i hala almadım ama okumakla yetineceğim artık (başkasından okumuştum). Doğaüstü de zaten incecik bir kitap, hemen okuyasım geliyor. Artık Sonsuz'u ne zaman alacağım bilmiyorum ama Evie'nin pembe dünyasını özledim, bir an önce okusam şu kitabı :D
4. Araf:
Kitap yayınlanır yayınlanmaz aşık oldum resmen ben. "Jamie McGuire" ismi ve "Melek" kelimesi birleşince beynimde yıldırımlar çakmaya başladı. "En sevdiğim yazarların üst sıralarında olan Jamie McGuire + En sevdiğim fantastik yaratıkların başında gelen Melekler" bu benim için cennetten fırlama bir kitap oldu. Ama okumam gereken milyon kitap olduğu için o sıralarda benden tavsiye isteyen J'e önerdim. Okudu. Bayıldı. Tabii bunun hoşuna gitmiş böyle anlatmak falan istiyor yanımda, neredeyse orada boğup öldürecektim kızı :D
5. Küller Şehri:
Kemikler Şehri'ni okuyup filmini (maalesef) izledikten sonra ne olursa olsun seriye devam etmeye karar verdim. (Kararlılığımdan değil, hoşuma gidecek bir spoiler zorla arkadaşımın ağzından sökerek aldım ana neden bu, siz bakmayın benim dediklerime :D)
6. Umutsuz:
İlk görüşte aşk yaşayamadık bu kitapla. Normalde tanıtım yazısı okumam ama bu kitapta nedense direnemedim. Ve iyi ki de direnmemişim. Tanıtım yazısını okur okumaz soluğu sepette aldı kitap. Çok merak ediyorum, beni hayal kırıklığına uğratacağını sanmıyorum. Umarım beklentilerimi karşılar :)
7. Yanılmak Güzeldir:
Bu kitap alışveriş yapan herkese hediyeydi, beğenilen bir de filmi varmış diye duydum. Umarım güzeldir, ne diyebilirim ki :D
8. Kutsanmış Kan
9. Geçmişin Kanı:
Bu seri normalde 3 kitap ama ben 2'sini aldım. Aslında hiçbir yorumu görmedim veya tanıtım yazısını okumadan aldım, eğer beğenmezsem 2 kitapta boşa gitmiş olacak ama beğeneceğimi düşünüyorum. Madem öyle niye aldın sorusuna cevabım da gelip geçip durmadan gözüme takılıyorlardı, sonunda dayanamadım attım sepete :D
10. Zümrüt Yeşil:
Bu kitabı zaten okumuştum dayanamayıp kuzenimden almıştım daha doğrusu. Kitaplığımdaki seri tamamlansın diye bunu da siparişime ekledim. :)
11. Yüreğime Aşk Düştü:
Bu Eloisa James'in serisinin ilk kitabı. Bir arkadaşımda (Ben ona Betty diyeyim en iyisi) serinin 4. kitabı varmış. Tabii Betty bunu farketmeden almış sanırım, bu yüzden de okuyamamış. Şu ana kadar tarihi-aşk romanı hastası olduğunu farkettim. Ben de doğum gününü, olduğu akşam öğrenmiştim ve hediye alamamıştım. Bunu da gecikmiş doğum günü hediyesi olarak aldım yani :D
12. Aşk Kırıkları:
Ve ve ve ve..... İşte hakkında en heyecanlı olduğum ve ennn büyük hayal kırıklığı yaşadığım kitaba geldik. Niye heyecanlıydım? Herkesin ağzına sakız olmamış çok hoşuma giden bir kapağı ve güzel de görünen bir konusu olan bir kitap ve ben bununla tesadüfen karşılaştım. Niye hayal kırıklığına uğradım? Kitap feci hasar görmüş. Kitap sihirbazına bu konuda çok sinirliyim. Diğer kitaplarına orasında burasında sorun var ama hiçbiri bu kadar değil ! Tüm köşeleri kıvrılmış içindeki sayfaların bile uçları kıvrık durumda. Ben bu kitabı nasıl elime alıp okuyacağım şimdi. Elime alıp baktığımda yeni kitap gibi durmuyor tozlu raflardan çıkarılmış yıpranmış 2. el kitap gibi duruyor. İnternetten aldığım için değişim de yapamayacağım. Mağdurum :(

Vay canına! 1 saattir yazıyorum, beynim sulandı resmen. Kimsenin baştan sona bu kadar uzun bir alışveriş paylaşımını okuyacağını sanmıyorum ama içimi dökmüş oldum en azından :D Her neyse; diyeceğim o ki, siz de kitap alışverişlerinizi, bu alışveriş veya bu alışverişteki kitaplar hakkındaki düşüncelerinizi yorum olarak yazabilirsiniz. Yazabilirsiniz değil 'Lütfen yazın!', yorumlarınız ne olursa olsun benim için çok değerli. En azından birkaç kişinin de olsa benim düşüncelerimi taktığını görmüş oluyorum :D Şimdiden teşekkürler, HOŞÇAKALIIINNN!! <3

11 yorum :

  1. Ben sonuna kadar severek okudum valla :)
    İçinde benimde yeni aldıklarım ve almak istediklerim var ^^
    Keyifli okumalar:(

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Almak istediğim yığınla kitap var ama evde de okunmayı bekleyen bir yığın kitap var. Uzun zamandır okumaya ara verdiğim için çok biriktiler. Zor tutuyorum kendimi. :) Ben de bloguma beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı durumdaydım ama dayanamadım aldım yine de :D Bu arada blogunda sinema, kitap, dizi, moda gibi birçok konuya yer vermişsin, çok hoş olmuş :))

      Sil
  3. dönüşün muhteşem olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Kîtap sihirbazının facebook adresine durumu bildirirseniz kitabınızı değiştiriyorlar. Ayrıca kargo için de herhangi bir ücret almıyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler tavsiye için, bir dahaki alışverişlerde göz önünde bulundururum :)

      Sil
  5. bir şey sormak istiyorum.Benim ingilizce seviyem çok iyi değil ama bir ingilizce roman kumak istiyorum.Ancak içimi ısıtacak türden bir şey olsun.Hem güzel hem de dili hafif olan bir roman önerebilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben maalesef ingilizce kitaplar konusunda pek bilgi sahibi değilim. Bana Eleanor & Park'ın dilinin hafif olduğu söylenmişti, ayrıca kitap goodreads'te de 1. seçildi. Yani bu açıdan iyi olduğunu düşünüyorum. Dediğim gibi pek bilgi sahibi değilim ama bana e-mail adresimden ulaşırsan seni bu konuda çok daha fazla bilgi sahibi olan bloggerlara yönledirebilirim. :) texas.nrsna@gmail.com

      Sil