Nora'nın Kitaplığı : Paranormal Serisi Genel Yorum (Spoiler İçermez)

23 Mayıs 2020 Cumartesi

Paranormal Serisi Genel Yorum (Spoiler İçermez)


Herkese merhaba! İlk iki kitabını okumamın üzerinden 7-8 yıl geçmiş olduğundan dolayı 3. kitabı okumak adına baştan tekrar okuduğum Paranormal serisi ile karşınızdayım!

Yorumuma geçmeden önce belirtmek istiyorum ki, bence bu seriye YA yani genç-yetişkin gözüyle bakmak bütün genç-yetişkin kitaplarına haksızlık olur. Ve ben bu seriyi bir genç-yetişkin serisi gibi eleştirirsem çok gömerim diye korktuğumdan dolayı çocuk kitabıymış gibi eleştireceğim. İşin aslı, gerçekten de genç-yetişkin gibi gösterilmeye zorlanmış bir çocuk serisi okumuş gibi hissediyorum. Gerçi ne genç-yetişkin ne de çocuk kitabı olarak türünün en iyilerinden olamaz bu seri.

Bu serinin bende yeri bir ayrıdır, çünkü yıllar yıllar önce DEX'ten okuduğum ilk serilerden biriydi. O zamanlar daha liseye yeni başlamış olmama rağmen çocukça gelmişti ama bir yandan da kendine özgü, orijinal tarafları var diye sevmiştim ilk kitabını. Yıllar sonra bu günlerde okuduğumda ise bitirmekte zorlandım ve biraz bayat geldi. Neyse, benim yaşım geçmiş biraz diyerek ikiye geçtim fakat ikinci kitabın sıkıcılığı ve gereksizliği beni benden aldı. Yıllar önceki yorumumda ne dediğimi hatırlamıyorum fakat düşük verdiğimi biliyorum, çok da haklıymışım. Serinin bir sonraki kitabına hazırlık olsun diye bir kitap yazılması beni çok irite ediyor, kitap incecik olmasına rağmen oku oku bitmedi sanki. 


Bu serideki kitapların ortak özelliği şu olmalı: Kitap boyunca büyük olaya hazırlanılıyor, sonra son 1-2 sayfada büyük olay olup bitiyor. Sanki polisiye okuyoruz da son sayfada katil bulunuyor. Bu nedir ya? Başrol çok küçük ve şımarık bir kız olmasına rağmen dünyaLARı kurtarma görevine tek başına sahip olması mıdır benim bu kadar sinirimi bozan, yoksa kitaptaki saçma sapan tutarsızlıklar mıdır bilmiyorum.

Resmen içimde bir savaş var. Yılların verdiği nostalji duygusu "koru kolla bu seriyi" diyor, bugün baştan okumuş ve zaman kaybetmiş tarafım ise "gününü göster ona" diyor. Şimdi, su götürmez bir gerçek var ki ortaokul sonları, lise başlarında okunsa çok daha iyi gelebilecek bir seri bu. Her yaşa hitap edebilen genç-yetişkin kitaplarından olmadığı ortada ve bundan dolayı bu yaşımda okuyunca bana saçmalıklar silsilesi, basit ve kalitesiz gelmesi normal olabilir (oh, ne gömdüm ama içim rahatladı doğrusu).


Bu arada ilk iki kitaptan bahsettim, biraz da son kitaptan bahsedeyim. Belki de ilk kitaptan bile daha iyiydi aslında, sonuçta tüm seri boyunca bu kitap için bir sürü gizem birikti ve bu kitapta her şey birer birer çözüldü. Hem daha dolu hem de daha akıcıydı diğer kitaplara göre bu yüzden. İkinci kitabın sıkıcılığından sonra hem biraz iyi geldi, hem de seriden iyice sıkıldığımı fark ettirdi. İyi ki üçlemeden uzun yapmamışlar, tek kitap da olsa yeterdi benim nazarımda zaten.

İşte böyle, doldum ben biraz bu seriye. Çünkü vadettiğini veremeyen bir seri olduğunu düşünüyorum. Young-adult adı altında insanı kaç yaşında olursa olsun ne kadar etkileyebilen seriler var değil mi? İşte bu seri onlardan değil. Tamam çok etkileyici olmasa da inanılmaz sürükleyici ve eğlenceli çerez seriler var bu türde. Ama bu seri onlardan da değil. Tam değişik bir kurgu kurmuş derken bayat karakterler çocukça muhabbetler, basit gelişen olaylar vs. beklentiye sokup sokup hayal kırıklığına uğratan bir seri oldu benim için. Zaten daha küçükken okuduğumda da çok bayılmamışım seriye bence ( eski yorumumda ilk cümlem bu kitaba bayıldım değildir umarım :D). Bu seriye kötü yorum yaptığım için bir tarafım bir hayli üzgün. Ama olması gerek buydu diyor, okuyanlardan ve okumak isteyenlerden yorum bekliyorum. Hoşça kalın, sağlıcakla kalın!


Seri kitaplarına yorumlarım:

Bu seriye puanım:


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder