Nora'nın Kitaplığı : Kitap Alışverişi #27 - Ertelediğim Ne Varsa!

13 Mayıs 2020 Çarşamba

Kitap Alışverişi #27 - Ertelediğim Ne Varsa!


Herkese kocaman merhabalar! Nasılsınız? Umarım keyifler yerindedir. Doğruyu söylemek gerekirse, bu postu yazarken benim keyfim çok yerinde! Ben, böyle listemde yukarılara bir türlü çıkamamış kitapları zamansız yerlerde kaçırılmayacak fırsatlarda bulup aldığımda inanılmaz seviniyorum, hatta listemde en üst sıradaki kitapları aldığımdan daha çok bile diyebilirim. Eh, onları eninde sonunda yapacağım ilk alışverişte alacağım zaten ama bu altta kalmış, bir türlü alınamayan kitaplar... İşte onlar hep aklımın bir yerlerinde, gece kulağınıza gelen sivrisinek sesleri gibi beni rahatsız ediyorlar! Takdir edersiniz ki, yakın zamanda almayı düşünmediğim bir kitap sürüsünü indirimde görünce kaçırmadım ben de :)

İndirim derken, aslında ben geçen seferki alışverişimde keşfettiğim, bir ikinci el kitap mağazası olan Kitapşör Kitabevi'nden Instagram üzerinden yaptım bu alışverişi. PTT kargoyla, 1 kiloyu geçen kitap kargolarında uygulanan %50 indirimle 12₺ kargo ücreti ödedim bu sefer. Evet kargo ücreti alıştığımızdan biraz yüksek fakat herhangi bir indirimli siteden kargo bedava olarak alsam şu an bu alışverişe ödediğim ücretin iki katını ödemiş oluyordum. Bu kadar uygun bir alışveriş yaptığım için kargo ücretine çok takılmadım bu sefer doğrusu. O zaman kitap detaylarına geçelim!


Mekanik Melek


Daha Ölümcül Oyuncaklar serisini okumadan sen nereye, diye soruyorsanız, muhtemelen haklısınızdır. Ama en son Küller Şehri'ni yıllar önce okuduğum için (hatta şöyle de bir yorum yapmıştım), unutmuş olacağımdan dolayı devam edesim çok gelmiyor. Ama edeceğim, ona hiç şüphe yok, çünkü seriyi tamamlıyorum. Yalnızca Kayıp Ruhlar Şehri kaldı, bir türlü alamadım gitti onu da! Seriye baştan başlamaya üşeniyorum biraz, çünkü kitabı, filmi, dizisi derken içim dışım serinin başlangıcı oldu zaten... Ama ben okuyacağım bu seriyi, çok kararlıyım, kaçışı yok. En çok da Mekanik Melek ile başlayan yan serisini okuyabilmek istiyorum aslında, asıl seriden bile daha çok beğeni toplamış olabilir bu seri. Merakı kabarmıyor değil insanın :) 

Ben de hazır alışveriş yapacağım mağazada görmüşken bir fiyatını sorayım, uygunsa alayım bari, bu seriyi de yavaş yavaş toplamak lazım diye düşündüm ve beklediğimden çok daha uygun fiyatlı bulunca kaçırmadım aldım tabii ki!

Fiyat: 9₺


Çığlık


Fısıltı serisi yıllar yıllar önce başka bir arkadaşımın bana getirmesiyle okuduğum bir seriydi (buradan ona selam olsun canım arkadaşım kitaplığını hepimize açmıştı zamanında) ve benim Fısıltı takıntım olmasına rağmen öğrenci bütçem dolayısıyla zaten okuduğum bir kitabı almaktansa okumadıklarımı almayı tercih ediyordum. Zaman geçtikçe arkadaşımın hediyesiyle Fısıltı'yı, kuzenimden takasla Sessizlik ve Final'i aldım ama -içimde bir yaradır- hiç Çığlık'ım olmamıştı. Canım kitabım benim, yuvana hoş geldin! Hem de sıfır diye aldığım kitaplardan daha sıfır diyebilirim 😄

Fiyat: 13₺


Anna ve Fransız Öpücüğü


Bazılarınız bilir ki bu seriyle aramda yanlış giden bir ilişki var. Bazı zorunluluklardan ötürü önce Isla'yı okumam gerekti benim, eh yani serinin son kitabını (yorum için buraya tıklayabilirsiniz)! Sonra da elimde var diye 2. kitabı okudum (Lola yorumu için ise buraya). Ters gitti her şey biraz. Eh, iki kitapta da Anna vardı tabii, dolayısıyla hikayenin sonunu biliyor gibiyim. Ama ne demişler? Önemli olan yolun sonunda nereye varacağın değil, yol boyunca yaşananlardır, değil mi? Uzun zamandır bu kitabı istiyordum, alışveriş yapacağım mağazada görünce nasıl mutlu oldum anlatamam. Üstelik bu da Çığlık gibi, sıfır ayarında. Aslında ciltli kitapların yırtık ve hasarlı gelmesine çok hazırlıklıydım ama kitabevlerinde bile bu kadar hasarsız bulamıyorum genelde, çok şaşırdım gerçekten!

Fiyat: 12₺


Yanmış Kurban - Karacamdan Kelebek


Anita Blake serisini aralıksız okumak için biriktirmeye çalışıyorum. Sağdan soldan topluyor, her alışverişime 1-2 kitap eklemeye çalışıyorum aslında. Ee mağazada bunları görünce de hemen ekledim sepete tabii ki. Karacamdan Kelebek ne kadar kalınmış öyle!

Peki, bu sorum Artemis'e, niye serinin yarısı kısa, yarısı uzun boylu? Kitaplığımı alt üst ediyorsunuz, teşekkürler...

Fiyat: 8₺ - 12₺


Dört


Evet ben daha Yandaş'ı okumadım -sonunu öğrenip sinirlenmiştim, hem öğrendiğim için hem de sonu berbat bittiği için- hatta okumayı da hiç düşünmüyorum. Zaten Kuralsız da kötüydü (yorumum burada), belki de Uyumsuz'u çok beğendikten sonra hayal kırıklığına uğramıştım (onun yorumu da burada). E buna karar verince filmlerini baştan sona izlediğimi de söylemeye gerek yok herhalde. (Uyumsuz film yorumum için buraya tık) Gerçi özellikle Kuralsız'dan itibaren kitaplardan ayrılmaya başlamıştı filmler. Her neyse, bu kitaba gelecek olursak koleksiyoncu ruhum her şeye rağmen Dört'ü her gördüğünde onu istedi, serileri yarım bırakamayan ruhum da bunu alırsam Yandaş'ı da okuma konusunda bana bir cesaret geleceğini savundu. Alışveriş yapacağım mağazada görünce bunu da almalıyım diye düşünmeden edemedim. Bulunsun bir köşede, ne olacağı hiç belli olmaz...

Fiyat: 9₺


Çöküş ve Yükseliş


O kadar uzun zaman geçti ki ilk kitabı okuyalı (yorum için buraya tık), bu seriyi bırakmaya karar vermiştim.... ki, Instagram'da biriyle kısa bir yorumlaşma sonucu seriyi bir an önce tamamlayıp baştan okumaya karar verdim. Elimde 2 ve 3. kitaplar yoktu ve ilk alışverişimde almaya niyetliydim, o yüzden mağazada bunu görünce hemen alışverişime eklettim. Hem de sıfır ayarında 💖

Fiyat: 10₺


Olasılıksız - Beşinci Cadde 1 Numara


Bu kitaplar da Kitapşör Kitabevi'nin bana tatlı, sürpriz hediyeleri olmuş. 😊 Olasılıksız bende zaten vardı, ortaokulda okumuştum fakat şu an birine ödünç verdiğim için kitaplığımda onun yerinde hüzünlü bir boşluk duruyordu, o dolmuş oldu. Hem çok tatlı bir ikinci el, anılarla dolu, neredeyse bana geldiğine utanacaktım. Kitabın arasında çiçekler kurutulmuş, notlarla dolu kağıtlar konulmuş... Biraz duygulandım doğrusu. Kendi kitabım geldiğinde bunu çekilişle verebilirim sanırım.

Beşinci Cadde 1 Numara'yı ise okuma potansiyelim var çünkü elimde neredeyse hiç chick-lit kitabım kalmadı ve yazın en güzel okunan tür o. Hem chick-lit'in annesi Candace'tan okumayacaksak kimden okuyacağız değil mi? 😉 Tabii bu işler belli olmaz, malum okuyacağım çok kitap var, baktım elimde sürünecek gibi, bu kitabı da çekilişle verebilirim.


Bu alışveriş de böyle geçti! Eskiden ikinci eli hayatta alıp okumam diye düşünürdüm ama baskısı olmayan kitapları aldığım zamanlarda biraz alıştım ve şimdi de uçuk kitap fiyatları ve benim basılan her kitabı almak istemem gibi sebeplerle ikinci el kitap almak hoşuma gitmeye başladı. Tabii bir yandan da her kitap sitesinde dolu bir sepetim var alınmayı bekleyen ama hele bir şunları bitireyim, bu seri de bitsin, şu da okunsun diyerek bekletmeye çalışıyorum onları. Kitaplığım doldu, taşıyor! Şöyle yazın devasa bir çekiliş yapmamız yok mu 😍?

Bu paylaşımı da burada kapatalım, kitaplar hakkında fikirlerinizi mutlaka benimle paylaşın, ayrıca bu ay alışveriş yapanlar, siz neler aldınız? Yorumlarınızı bekliyorum, bir sonraki paylaşımda görüşmek üzere, hoşça kalın!

12 yorum :

  1. Hepsi çok güzel ve ikinci el olmalarına rağmen tertemiz görünüyorlar şimdiden keyifli okumalar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! Birçoğu öyle gerçekten de ^^

      Sil
  2. Hepsini keyifle okumanı dilerim :)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok uyguna almışsınız, keyifle okursunuz umarım hepsini :)) İçlerinden Anna'yı çooook severim ben, tatlı bir aşk hikayesi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! Ben de Anna'yı ne zamandır okumak istiyordum, umarım beğenirim ^^

      Sil
  4. Çöküş ve Yükseliş'i ben de okumak istiyorum, o seride aklım kaldı, sanırım dizisi de çıkacaktı. Fısıltı serisini ise merak ettim bayağı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fısıltı bir dönemin Alacakaranlık serisi gibi, genç kızların aşkı oldu. O kızlara ben de dahildim o yüzden asla unutamam 😂 Benim de o seride aklım kaldı, Kuşatma ve Fırtına'yı da alır almaz okuyacağım artık 😊

      Sil
  5. Sayfanı 2013'te paylaştığın bir paylaşımla -Patch'in mektubu- keşfettim. Hala aktif olduğunu görünce çok mutlu oldum. Kitap okumayı çok seviyorum ve Fısıltı serisinin büyük bir hayranıyım. Sayfanı çok beğendim ve sıkı bir takipçin olacağım. 😊❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duyduğuma nasıl sevindim anlatamam 😍 Beni bunca yıl sonra tekrar bulmuş olman da beni ayrı mutlu etti 🤗🤗 Teşekkür ederim!

      Sil
  6. Anna ve Fransız Öpücüğü çok güzel bir kitap. Zaten seriye aşinaymışsın. Seveceğine eminim.

    2.el kitap almaya ben de sıcak bakmıyordum ama baskısı tükenen kitaplar için mecbur alıyorum. Hatta işi ileriye götürüp kendim de kitap satmaya başladım :-) Artık devir tasarruf devri. Kitaplar malum çok pahalı. Alternatifleri değerlendirmek lazım.

    Hepsini iyi günlerde oku :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anna'dan beklentilerim artıyor :) Ben sevmezdim ama bunun gibi çok mutlu eden, çok temiz kitaplara denk geldikçe iyice ısındım. Teşekkürler ^,^

      Sil