Nora'nın Kitaplığı : Zehir Yiyenler ve Diğer Hikayeler || Tanıtım & İnceleme

8 Ekim 2014 Çarşamba

Zehir Yiyenler ve Diğer Hikayeler || Tanıtım & İnceleme


Öpücükleri Ölümcül, Zehirli Kızlar... 
Şeytanla Girişilen Bir Yemek Yeme Yarışı... 
Aşk Arayışıyla Demirülke'ye Geri Dönen Periler... 
Manyakça Bir Baküs Ayinine Dönüşen Bir Mezuniyet Balosu... 
Karanlık Fantastiğin Usta Kalemi Holly Black, 
Tüyleri Diken Diken Eden Tuha Ikta, Gerilim Dozu Hiç Düşmeyen, Beklenmedik Bir Mizaha Sahip On İki Öyküyle İyi Tanıdığınızı Sandığınız Fantastik Yaratıkları Bambaşka Bir Kılığa Büründürüyor.
 New York Times Çoksatanlar Listesi Yazarlarından Holly Black, Her Zamanki Kara Üslubuyla Okurlara On İki Ayrı Öykü Sunuyor. 
Blackin Hayranları, Onun Kaleminde Alışkın Oldukları, Sınırları Zorlayan, Hiç De Sevimli Olmayan Bir Fantastik Dünyaya Zehir Yiyenlerde Yeniden Kavuşacaklar.


Sadece.. Vay canına! Bu kitabı tek kelimeyle tanımlayacak olsam bu sanırım "Karanlık" olurdu. Soğuk ve karanlık. Soğuk, duygusuz ve karanlık. Soğuk, duygusuz, tüyler ürpertici ve karanlık. Bu böyle sürüp gider.

Kitap bildiğiniz gibi birçok hikayeden oluşuyordu. Holly Black, resmen harikalar yaratmış. Kitaptaki her hikayeyi beğenmedim, hatta bazıları bitince dudak büzüp göz devirdim. Ama istisnasız her hikayenin dili muhteşemdi. Olay örgüsü ilginizi çekmese bile dili yüzünden kendinizi öyle bir kaptırıyorsunuz ki hikaye bitince beğenip beğenmediğinize karar veremiyorsunuz.

Tabi birkaç hikaye ise bana gerçekten kitabı kapattırıp üzerinde yarım saat düşündürttü. Ve sonunda söylediğim tek şey "Vay be!" oldu. Puanlamayı hikaye hikaye yapmaya karar verdim. Hikayelerin başında yazan sayılar ise kitaptaki sıra numaraları.


İşte 5 puan verdiklerim:

1. Soğuk Kasabadaki En Soğuk Kız
9. Kağıt Makası Keser

Vee 4 puan verdiklerim:

4. Gece Pazarı
6. Bakir
11. İçten Arzular Ülkesi

Bunlar da 3 mü 4 mü karar veremeyip 3,5 puan verdiklerim:

10. Demirülke'ye Gidiş
12. ZehirYiyenler 


Geriye kalan 5 hikayeye ise sırf Holly'nin dili için okunur diyorum. Bu kitabı iyi ki okumuşum diyerek yoruma noktayı koyuyorum. Bu kısa ve öz hikayeler için kısa -ve umarım öz- bir yorum olmuştur. Hoşçakalııın! ^,^

Sayfa Sayısı: 208     Yazar: Holly Black    Yayınevi: Dex

Not: Puanlamaları hikayelere göre yaptığım için genel bir puan vermiyorum. Sevgiler :*


3 yorum :

  1. Fantastiği severim ben.Denerim bunu da,yeşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabi okudum aslinda holly blackin tarzini beğenmedim. Butun hikayeleri buyuk sikkinlik içinde okuduğum doğrudur ama kitabın geneline bakarsakta iyiki okumusum demekten kebdimi alamiyorum.bazi hikayeleri okurken gerxekten eglebdim.favorim ne kadar adini hatirlamasamda settanla girisilen yaristi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarzı ve Holly'nin dilini beğenmediysen bu senin pek gotik tarza bayılmadığını gösteriyor sanırım. Şeytanla girilen yarış da eğlenceliydi ama bir tek ben o hikayeye ısınamadım sanırım. Kime baksam favorilerinde :D

      Sil