Nora'nın Kitaplığı : Tatlı Bela (Beautiful #1) - Tanıtım & İnceleme

28 Eylül 2013 Cumartesi

Tatlı Bela (Beautiful #1) - Tanıtım & İnceleme


Aşıksan başın belada!

Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor.
İyi kız ve kötü çocuk... Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir "bestseller" değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.



İlk başta abartılı gelen bu tanıtım yazısı kitabı okuyunca anlam kazandı gerçekten. Bu kitap.. bir harika! Ve tabii ki "abartmaya gerek yok, sakin" diye düşünenler var ve evet kitap olağanüstü olmayabilir ama tam benim tarzımdı. Hemen okuyup bitirmemek için uğraştım ama 3 günün sonunda pes ettim ve kitabı bitirince etkisinde kalmayım diye hemen başka bir kitaba başlayıp 100 sayfa falan okudum. İşe yaradı mı? Hayır. Hala Travis'in dövmeleri, kasları, konuşma tarzı falan beynimden gözlerime sinyaller yollamaya devam ediyor. Kötü çocuk ve iyi kız mı var? İşte benim zaafım. Çocuk bir de dövüşüyor mu ? İşte benim olayım.  Aynı şey Mefisto'da da vardı ama karakterler beni hiç sarmamıştı, buna karşın Fısıltı serisinde de aynı şeyi görüyoruz ve ona da bu kadar bağlıyım işte.

Kitabın konusunu kendi ağzımdan özetleyecek olursam aşk kelimesinin a'sını bile anlamayan ve kızları sadece eğlence aracı olarak gören Travis, geçmişindeki ailesinden ve kumar, içki vs kötülüklerden kurtularak yeni bir sayfa açmak için en yakın arkadaşıyla geldiği Eastern'de, bir gün kendini bir bahisli dövüşü izlerken bulan iyi kız Abby'yle karşılaşınca hayatı tepetaklak oluyor. Ve kitap böyle anlatınca çok da basit duruyor. Ama emin olun değil.

Kitabın en çok sevdiğim kısımları; başlarıydı. İlk 200 sayfayı hafızamdan silip tekrar okumak için her şeyi yapardım. Belki de yapmazdım. Ne olduğuna bağlı. Her neyse, şimdi bunun nedenini biraz spoiler ile açıklayacağım, çok ağır değil ama kitabı okumayanlar için yine de bir anlam ifade edebilir. Abby'yle Parker'ın çıkma kısmında işler biraz sinir bozucu olmaya başladı ama Travis her zamanki Travis'liğini yapıp bizi yine güldürüyordu. Ama sonra Abby-Travis sevgili olunca işler biraz sıkıcılaştı, eski eğlencesi kalmadı ondan sonra. -Spoiler Sonu-

Ne olursa olsun ben bayıldım bu kitaba. Şu an sevdiğim kitaplar sıralamasında listenin çoookk üstlerinde yer alıyor. Fısıltı'dan sonra bir daha bu zevki yaşayacağımı hissetmezdim ama çok eğlendim. Derste herkes pür dikkat hocayı dinlerken ben dizlerime bakarak kıkırdayınca bana "Deli midir nedir" diyerek dönen gözler işin yan etkisi tabii, ayrı mesele.

Puanım: 5   GoodReads Puanı: 4,24
Sayfa Sayısı: 424   Yayınevi: Yabancı   Yazar: Jamie McGuire



Özdeşleştirdiğim Şarkı: Kelly Clarkson - Beautiful Disaster


43 yorum :

  1. sen pek sevmiyosun ama tatlı bela da film oluyor bence tatlı bela tam bir film konusu o yüzden çok güzel olucağa benziyor!!! hele bide yapımcıları Warner Brothers olunca düşünemiyorum bile :) !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmler güzel oluyor ama filmi izleyince kendi hayalimde yarattığım karakteri unutmak sinirimi bozuyor, umarım düzgün karakterler yaparlar :)

      Sil
    2. ölümcül oyuncaklar daki karakterler benim hayalimdekilere uymuştu. Ne biliyim warner bide çok tecrübeli bu işte . neyse hayırlısı :)

      Sil
  2. ayaklı bela daha güzel bence travis olayları daha duygulu anlatıyor.erkeğin aslında daha duygusal olduğunu anlıyosun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama o erkeğin duygularını yazan da kadın olunca bana biraz yapmacık geliyor, yine de eminim harikadır bu seriyle ilgili her şeye bayılıyorum :D

      Sil
  3. Bu Kitabı Okudugumda Ciddi anlamda Abby'e düşman kesildim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bizler hep kız karakterlere düşman oluyoruz zaten :D

      Sil
  4. kitaplarını internet üzerindenmi alıyosun ?

    YanıtlaSil
  5. Oncelikle sunu soylemeliyim, yorumlama seklin cok tatli :) site de ayni sekilde cok guzel. Film ne zaman cikcak kesin bi tarih var mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim :) Ve daha tarih belirlenmedi malesef :/

      Sil
  6. kitapçı kız6 Şubat 2014 18:10

    nora belki biliyor olabilirsin ve biliyorsan senden bu konu hakkında bilgi istiyorum öncelikle
    internette senin gibi okuduğu kitaplar hakkında blog tutan yabancı siteleri gezdim ve orada beatiful disaster serisinin 3. kitabı olan a beatiful wedding'den bahsediyorlar hatta yurt dışında satışa cıkmış lütfen bu konuda bizi bilgilendir ayrıca kıtabın filmi konusunda da senden bir sayfa bekliyorum:)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi şöyle ki; Beautiful Wedding 2,5 numaralı novella. Yani serinin 3. kitabı değil :) Adından da anlaşılacağı gibi Abby-Travis düğününü anlatıyor ve 160 sayfa. Türkiye'ye geleceğini sanmıyorum ama Yabancı yayınları belki bizi şaşırtır :) Kitabın filmi hakkında ise daha kesin bilgiler olmadığı için post yapamıyorum ama oyuncular falan açıklanınca paylaşım yaparım :)

      Sil
  7. kitapçı kız6 Şubat 2014 18:12

    ayrıca soylemeyi unutmuşum bu siteye üye olunabiliniyor mu???:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfa açıldığında biraz aşağı in sağ tarafta İzleyicilerim kısmında "Bu siteye katılın" diye bir buton var. Oradan halledebilirsin işini :D

      Sil
    2. kitapçı kız7 Şubat 2014 17:39

      yanıtın için çok teşekkürler nora:))
      bu arada jodı meadows' un ruhsuz adlı kitabıyla ilgili bir sayfan var mı??

      Sil
    3. Hayir maalesef henuz kitabi okumadim ama 2. Kitabinin tanitimini henüz yaptim ana sayfamda bulabilirsin :)

      Sil
  8. kitapçı kız7 Şubat 2014 18:07

    o kadar güzel bir bloğun varkı bilgisiyarı açınca artık ilk işim buraya girmek oluyor...;)
    ayrıca bu blog için sana cok tesekkür ediyorum:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, bunları duymak çok güzel :)

      Sil
  9. filmi nezamn yayımlanıcak acaba
    cok merak ediyorum her iki kitabıda 2 defa okudum cok etkilendim acıkcası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film konusunda fazla umutlanma derim, 2016'yı bulur :/ Daha ne karakterler belirlendi ne de çekimler başladı..

      Sil
  10. kitapçı kız23 Mart 2014 17:49

    2,5 numaralı novella ne zaman türkiye' ye gelir sence çok merak ediyorum gelsin şu kitap artık:))

    YanıtlaSil
  11. Bu tek kitap mı ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır iki kitap fakat ikinci kitapta da aynı olay erkeğin gözünde anlatılıyor, yani olay ilk kitapta bitiyor :)

      Sil
    2. tamam saol :) bana hayatında okuduğun en güzel kitaplardan birini önerebilir misin :)

      Sil
    3. Çok büyük bir genelleme olmuş, öyle bir listem yok aslında, her kitabın etkisi zamanla geçiyor :D Fantastik seviyorsan Fısıltı serisini deneyebilirsin, romantikte de Tatlı Bela (bu kitap) güzel yine.. :P

      Sil
  12. kitapçı kız22 Mayıs 2014 17:15

    http://www.goodreads.com/book/show/18528454-a-beautiful-wedding bu kitap hakkında bir bilgin var mı

    YanıtlaSil
  13. kitapçı kız22 Mayıs 2014 17:16

    http://www.goodreads.com/book/show/18104607-beautiful-oblivion ve bu kitap hakkında bir bilgin var mı
    ne zaman tatlı belanın filmi çıkacak???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Travis'in abisi Trent'i anlatıyor kitap. Film hakkında ise bir tarih belirlenmedi.

      Sil
  14. İlk iki kitabı bitireli bir hafta oldu neredeyse kaç gündür yorum yazmak istiyodum ama karneydi tatildi derken biraz geciktim. Öncelikle iyi ki bu kitabı tanıtmışsın meğersem DNR da nekadar çok önünden geçip gitmişim sen bloguna koymasaydın kesin almazdım.çünkü kapak tasarımı olarak bence öyle albenisi olan bi kitap değil ama senin yorumundan sonra kitap listemin başında yer aldı çoktan bitirdim ve şanslıyımki iyi ki bu aralar okumuşum yoksa novellayı beklemek zorunda kalacaktım.DNR da raflarda yerini almış bile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim =) Benim tavsiyem üzerine alıp okuduğuna daha çok sevindim :D

      Sil
    2. Asıl ben sevindim. saatlerce DNR da kendime göre kitap seçmeye çalışıyordum eskiden (biraz kararsız bir insanımdırda) üç saatten önce çıkmazdım DNR dan.Şimdi ise 15 dk bile sürmüyor senin sayende=)) gerçekten içinden geçenleri yazıyorsun beğenmiş olmak için değil gerçekten beğendiğin kitaplapları okuyorsun.Bu da insana güvence veiyor tabi ki

      Sil
    3. Yazdıklarım hakkında böyle düşünülmesi gerçekten beni çok mutlu etti :D Artık ben de mutlu bir insanım heheh :D

      Sil
  15. Fotoğraftaki Travis Maddox yazan kişinin gerçek adı ne?

    YanıtlaSil