25 Eylül 2013 Çarşamba

Serseri (Dönüşüm #1) - Tanıtım & İnceleme

ATEŞLİ, DİŞİ... VE KEDİ
BUFFY İLE KEDİ KIZ'IN BULUŞMASINA HAZIR MISINIZ?

Tepeden tırnağa Amerikalı bir yüksek lisans öğrencisi gibi görünüyorum. Ama ben kedi adam soyundanım; isteyince kocaman bir kediye dönüşebiliyorum. İki farklı dünyam var.

Ailem ve Gurur sürüm benim için planlar yaptıysa da, türümün devamını getirmem adına yapılan bütün bu baskılardan kaçtım ve kendime normal bir hayat kurdum. Ta ki o Serseri'nin saldırdığı geceye kadar.

Serseriler hakkında uyarılmıştım; bunlar, devamlı benim gibi çekici, dişi ve doğurgan kediler arayan, Gurur sürülerine bağlı olmayan kedi adamlardı. Ben karşıma çıkanla baş edebilmiştim, ama sonradan iki bekâr hemcinsimin ortadan kaybolduğunu öğrendim.

Gurur sürümün beni geri çağırması için bu tehlike sinyali yeterliydi Güya bu kendi güvenliğim içindi. Ya, tabii. Ama ben uysal bir yavru kedi değilim. Arkadaşlarımı bulmak için karşıma her ne ya da her kim çıkarsa çıksın üstesinden geleceğim. Kollayın kendinizi, Serseriler çünkü keskin pençelerim var ve onları kullanmaktan çekinmem.

İlk kitap olarak biraz beklentilerimin altında çıktığını itiraf etmeliyim. "İlk kitap olarak" dememin sebebiyse genelde ilk kitaplar -özellikle fazla karakter içeren ve geçmişteki olaylar üzerine kurulu serilerde- serinin en sıkıcı kitapları olur. Özellikle de başları. Yaklaşık bir 200-250 sayfa biraz sıkıcıydı ama ondan sonrası gerçekten mükemmeldi. Ben biraz daha young-adult tipinde bir şeyler bekliyordum ve bazıları öyle düşünmese de bu kitap biraz daha new adult türü.

İşin garip kısmıysa, şimdiye kadar okuduğum kitaplar arasında "en çok erkek karakter içeren seri" olarak beynime kazındı. Yani kitabın içeriğine bakarsak normal aslında :D Ve bu kitabı en basta alma nedenime gelirsek -yorumlar dışında- : Kitabın kapağı !! Yani kapakta kızın arka görüntüsünden başka bir şey yok ama renk uyumu olsun efektleri falan olsun çok hoşuma gitti ve çekici geldi bana.

İçerik meselesine gelecek olursak... Dediğim gibi başlar ilk kitap olmasından kaynaklı sıkıcıydı. Bir diğer sinir olduğum şey ise baş karakterimiz Faythe'nin, ımm.. nasıl desem.. kaltak davranışları. Herkesi kendisi için oyuncak etmesi falan. Aşırı cesaretli davranışları var bu da sanırım kendini çom güçlü ve zeki görmesinden kaynaklanıyor. Birçok kişi böyle güçlü kız karakterlerinden hoşlanabilir ama ben şahsen çok itici buldum. Vahşi kedi kavramına uyarak hoş bir ironi yapsa da pek benim tarzım değil açıkçası.

Ve kitabı benim için biraz itici yapan son şey de şu shapeshifters olayı. Kurt adamlarda bu kadar dikkat çekici olmuyordu, alışkanlıktan falan sanırım ama werecats olayı beni biraz bozdu açıkçası. Bir şeyleri parçalama hissi falan. Zaten şu "içgüdü" olayına bir türlü alışamadım, iyi ki kitabın sonlarına doğru kedi hislerinden fazla bahsetmiyordu.

Eleştirilerim bu kadar. Ben çok eleştirebilirim ama bu kitabı sevmediğim anlamına gelmiyor, sadece sevmediğim kısımları fazlaca irdelememden kaynaklanıyor :D Kitabın sonları falan gayet güzeldi, vahşi karakterlerimizle yeni bir tür okumaya başlamış olduk. Zaten "şekil değiştirenler" kitaplarda başrol olarak çok karşılaştığımız bir olay değil, ama "kedi adam" olayı en azından benim için yeni oldu. Yani kitabı alırken kedi olayını biliyodum ama tam anlamıyla kediye -yani siyah panter gibi bişey oluyo sanırım- dönüşeceklerini pek tahmin etmemiştim.

Kısaca kitabı tek bir kelimeyle tanıtacak olsaydım bu "vahşi" olurdu. İlk kitap olduğu için tanımlar ve açıklamalardan dolayı başlarının sıkıcı olduğunu belirtmiştim. Bu yüzden puanım biraz düşük olacak ama serinin diğer kitaplarının bunu telafi edeceğini umuyorum. Yorumlarınızı bekliyorumm :)

Puanım: 3,5    GoodReads Puanı: 3,86
Sayfa Sayısı: 496    Yayınevi: Pegasus    Yazar: Rachel Vincent

6 yorum :

  1. ben seriye devam edip etmiyeceğini merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki devam edeceğim, sadece şu an önceliklerim farklı :)

      Sil
  2. Genelde iyi serilerin ilk kitapları durağan oluyor. Bu seri için de her kitapta daha iyi yazıyor yazar diyorlar ama tabii ki alırken beklentiyi fazla yükseltmemek lazım. Ayrıca yorumunda düşündüğüm bir çok şeyi de yazmışsın. Ben ilk kitaptaki çoğu şeyin diğer 5 kitapta değişeceğini umuyorum. Mesela Faythe.

    İlk yorumun kısası makbuldür deyip kaçıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de 2. kitabı aldım, yakında okurum. Ama farkettim ki ilk kitabı tamamen unutmuşum neredeyse :(

      Sil
  3. bende başlamayı düşünüyorumda nasıl acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitabını çok beğenmesem de serinin devamının çok daha güzel olduğunu duydum. Bir şans verilebilir bence :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...