3 Eylül 2013 Salı

Mefisto (The Mephisto Covenant #1) Tanıtım & İnceleme


    Ruhun beni sevecek kadar saf ve temiz mi?

   Sasha babasının katilini bulmak istiyor. Ancak bunun
için ruhunu Eryxe satması gerekecek. Bu sırada onu çok büyük bir tehlikeye atan bir sır açığa çıkıyor. Sasha bir Anabo, yani Havvanın kızı --ve Eryxin en büyük düşmanı.

   Yeryüzüne çakılı kalmış, cehennemden gelen bir ölümsüz olan Jax ise Mefi sto Akdinde kurtuluşu arıyor: ancak ve ancak bir Anabonun aşkı ruhunu huzura kavuşturacak. Binlerce yıl sonra nihayet aradığı kızı buluyor: Sasha.

   Eryx tehdidi üzerindeyken, Jax, Sashayı kurtarıp onun
kalbini kazanabilecek mi? Sasha aşkına karşılık verip ölümlü hayatından vazgeçecek mi?Ancak bir Havva kızının ruhu cehennemden gelen birini sevebilecek kadar saftır. Ancak cehennemden gelen biri bu kadar ateşlidir.


    Öncelikle, kitabi en basta alma nedenimle basliyim. Dex Facebook sayfasinda "Dex'in en sevdiginiz kitabi?" sorusuna rastladim ve cevaplarda bircok kisinin de Mefisto'dan bahsettigini gördüm. Bir diger nedenimse Mefisto'nun kapagina bayilmis olmamdi. Buradan hayal kirikliklarima gececegim çünkü konu biraz baglantili. Kitap ilk elime geçtiginde Mefisto'nun kapagi benim icin büyük bir hayal kirikligi oldu çünkü hiç de internette gördügüm gibi degildi. Renkler soluk ortada bi kiz olmasi disinda ayrintilar belirdiz. Fotokopi korsan basimlar gibi bir kapakla karsilastim. Simdi bu yazilarimin ustundeki kapaga bakip esasli bir ah cekiyorum. Keske kitabimin kapagi da da boyle parlak ve belirgin olsa. 

   Bir diger hayal kirikligimsa Tanri-seytan olayina bu kadar cok yuklenilmesi. Bunun yerine Jax-Sasha arasındaki ilişkiye yuklenilmesini beklerdim. Yani kitap duygu degil de konu uzerine kurulu bir hale gelmis ve bu beni cok rahatsiz etti. Acikcasi biraz daha duygulari on plana cikaran olaylar beklerdim bu yüzden biraz hayal kirikligi oldu.


    Yani tamam, Sasha Tanrı'ya çok bağlı anladık da Jax gibi birini yaptıklarının nedenini bilmesine rağmen nasıl geri çevirecek kadar bencil olabilir? Hani bu kız anaboydu, anabolar da saftı? Bu saflık değil, yüzde yüz salaklık bana kalırsa :D

   Spoiler İçerir

   En sonunda Sasha Mefisto olmayı kabul ettiğinde de bunu Jax için değil, Amanda gibi başkalarının  olmasına katlanamadığı için yapmıştı. Ve Jax'in duygularına da bir türlü karar veremedi yazar. Jax kısımları sanki Sasha'ya aşıkmış gibi anlatılmasına rağmen Sasha "Bana aşık olmayan biriyle sonsuza kadar yaşayamam" dediğinde cevap "Zamanla olur" gibisinden bir şeyler oluyor. Resmen kitap boyunca Sasha'nın gidip gelmelerini okuduk..
 
   Anlamadığım bir diğer şey ise "Sasha" ismi nasıl "Alexandra"nın kısaltılmış hali oluyor? (Sasha ismini de hiç sevmem -,-) Buna mantıklı bir açıklama istiyorum. Alex, Lexi, Ally, Al, Sandra falan anlarım ama Sasha? Çözemedim. İsmi kadar karakteri de sevmiyorum. Jax'i bulmuş bir de "Yok, ben kaslı erkek sevmem, inek tip severim. Yok, Jax beni koruma, peşimde dolaşma, şeytanın tekiyle beraber olamam, bu çok yanlış" Neren doğru ki kızım senin? Hanımefendideki keyfe bakar mısınız? Bulmuş da bunuyor bir de. Madem öyle Sasha'cım, sen Jax'i buraya yolla yani. Üzme çocuğu, yazık. Anlıyorum anabosun, safsın bu da belli ama bu da yapılmaz ki!

   Ve yine beni hayrete düşüren şeylerden biri de: kitabın sonu! Bu kadar tahmin edilebilir ve basit bittiğine inanamadım. Biraz daha zorlaştırılmalıydı, kitaba yakışmamış. Madem bu kadar klasik bir son yapacaktın, seriyi tek kitap yapsaydın ya Trinity? Nerede bize "Lanet olsun bu kitap burada biter mi?" dedirten tatlı kitap heyecanımız? 

   Ama bu saydığım her şeye rağmen kabul etmeliyiz ki güzel bir kurgu ve harika karakterler durumu kurtarıyor ve hoş bir üçleme başlangıcı oluşturuyor. Yine de umarım 2. kitap bundan iyidir, çünkü bu serinin bir kitabına gönül rahatlığıyla tam puan vermek istiyorum. Ve bir de kitapta tüm karakterlerin kendine göre hoş bir yanı, bir çekiciliği vardı. Sevdim ve okuduğuma da pişman değilim hatta okumanızı da tavsiye ederim.

   Yazının ilk paragraflarını telefondan yazdığım (ve telefonda tr klavye olmadığı) için bazı yerlerde hatalar olabilir, mazur görün :/


Puanım: 4   GoodReads Puanı: 3,88
Sayfa Sayısı: 320   Yayınevi: DEX   Yazar: Trinity Faegen

2 yorum :

  1. Nedense bu kitabı bir türlü beğenemedim. Yazarın anlatımı sıkıcı ve aynı şeyi farklı anlatımlarla durmadan anlatmış. Ayrıca kitapta -bahsettiğin gibi- birçok mantık hatası var. Karşılaşmalarını da çok saçma buldum ben , daha romantik bir şeyler bekliyordum. Diğer DEX kitaplarına göre sıkıcıydı. Tabi bu benim düşüncem :) Belki 2. kitabı -Mefisto'nun Öpücüğü- yazar daha iyi kurgulamış olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım öyledir, görüşüne tamamen katılıyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...