Nora'nın Kitaplığı : Çirkin Aşk - Kitap Yorumu

30 Ağustos 2020 Pazar

Çirkin Aşk - Kitap Yorumu


Tate Collins havayolu pilotu Miles Archer’la tanıştığında, bunun ilk görüşte aşk olduğunu düşünmez. Birbirlerini arkadaş olarak görecek kadar bile iletişim kurmazlar. Tate ve Miles’ın tek ortak noktası birbirlerine karşı inkâr edilemez bir çekim hissetmeleridir. Tutkularını açıkça ortaya koyduklarında, kusursuz bir planları olduğunu anlarlar. Genç adam aşk peşinde değildir, genç kadının ise aşka ayıracak vakti yoktur, geriye sadece seks kalır. Tate, Miles’ın ona sunduğu iki kurala uyduğu sürece anlaşmaları şaşırtıcı bir şekilde sorunsuz olacaktır:

Asla geçmişim hakkında soru sorma.
Bir gelecek bekleme.

İdare edebileceklerini düşünürler, ama çok geçmeden bunun hiç de kolay olmadığını anlarlar.

Kalplere sızılıyor.
Sözler bozuluyor.
Kurallar çiğneniyor.
Aşk çirkinleşiyor.


Herkese merhaba! 5-9 Ağustos okuma maratonumdan bir kitap ile tekrar sizlerleyim! Çirkin Aşk, Umutsuz'dan dolayı çok sevdiğim bir yazar olan Colleen Hoover'ın ciddi şekilde ses getiren bir kitabıydı. Çirkin Aşk'ın daha yetişkin bir tarzı olduğunu biliyordum ve kalbimi paramparça edebileceğinin de farkındaydım.

Bütün bunlar bende büyük bir beklenti oluşmasına sebep olmuştu. Haliyle kitap beklentimi karşılayamadı. Konusunu okusam kitaba yönelik beklentim değişebilirdi aslında, çünkü arka kapağında açıkça kitabın temel aldığı konu yazıyormuş. Fakat ben hiçbir şey bilmeden başlamayı sevdiğim için okumamıştım. Çok daha duygusal ve dramatik bir kitap beklerken yeni-yetişkin romantik tadında bir kitap karşıladı beni. Duygusal açıdan derin bir kitap olacağını düşündüğüm için okuduğum satırlar bana sığ geldi.

Tabii bu dümdüz bir cinsellik kitabı olduğu anlamına gelmiyor. Aslında duyguları bastırma ve geçmise dair hüzün üzerine yazılmaya çalışılmış bir kitap. Hatta kitabın sonlarına doğru -Umutsuz'da da olduğu gibi- gizemini koruyan büyük bir trajedi açığa çıkıyor. Okuru alt üst ediyor, çok, çok üzüyor. Ben de çok etkilendim o kısımlardan gerçekten. Ama bu sefer, bu kitabın etkisi çok hızlı geçti üzerimden. O yüzden beklediğim başarıyı bulamadığımı söylemem yalan olmaz.



Bunun yanında, kitap inanılmaz akıcıydı. Zaten maratonda da olduğum için, başladığım günde bitirmekte hiçbir zorluk çekmedim. Bu açıdan çok güzeldi, asla sıkılmadım okurken. Colleen'in dili ve yazım tarzının sürükleyiciliği gerçekten takdire şayan.

Evet, bu kitapta aradığımı bulamadım ama okuduğumdan pişman olduğum da söylenemez, beklediğim kurgu bu olmasa da güzel bir romantik kitap okumuş oldum sonuç olarak. Yazarın Çarpılma serisini de tamamladım ve kesinlikle okumak istiyorum. O seriye dair hiçbir beklentim yok açıkçası, tam da bu yüzden çok seveceğimi düşünüyorum 🙈 

Peki siz bu kitap ve/veya bu yazar hakkında neler düşünüyorsunuz? 💕 Yorumlarınızı bekliyorum, kendinize iyi bakın, hoşçakalın!



Yazar: Colleen Hoover    Orijinal İsim: Ugly Love     Yayınevi: Epsilon
 Sayfa Sayısı: 368      GoodReads Puanı: 4.25

2 yorum :

  1. Bu kitabı birkaç yıl önce okumuştum. Duygusal boyutu bana hiç geçmedi. Benim için bir yetişkin kitabıydı. Kitaptan çok etkilenen hatta ağlayan insanları duyduğumda çok şaşırmıştım. Demek ki duygusal bir anımda okumamışım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de kitap o kadar da etkileyici değildi... Ben zaten aşırı duygusal bir insanım, hiç duygusal olmayan kitaplarda bile en ufak bir hareketlilikte ağlayabilirim. Bu kitapta da yazar sırf okuru etkilemek için trajik bir olay koymuş, ben de biraz fazla ciddiye aldım sanırım, sonuç böyle oldu 🙈

      Sil