22 Temmuz 2013 Pazartesi

Arkadaşça Küçük Bir Tavsiye (A Little Friendly Advice) Tanıtım & İnceleme


  Ruby on altı yaşına bastığında istediği tek şey kocaman dondurmalı bir pasta, çılgın bir parti ve ikinci el dükkânından alınmış Polaroid fotoğraf makinesiyle tonlarca fotoğraf çekmekti. Uzun zamandır ortada gözükmeyen babası ansızın kapıya dayanıp doğum günü partisini mahvedinceye kadar her şey yolundaydı.
  Üç arkadaşı -sadık Beth, tehlikeli Katherine, dedikoducu Maria- erkekler ve giyim kuşam hakkında bıkıp usanmadan tavsiyeler vermenin yanı sıra babasının ani dönüşünü de masaya yatırırlar. Ama Ruby ne düşünmesi, ne hissetmesi gerektiğinden emin değildir. Özellikle hoş Charlie hayatına girdiğinde… Rubynin eski ve yeni ilişkiler hakkında öğreneceği çok şey vardır. Mesela arkadaşlarından bazılarının göründükleri kadar sadık olmadıklarını...
Orijinal kapak


   Bir an için, nereden başlayacağımı bilemedim... Kitap "güzel" demek için fazla sıkıcı, ama "kötü" demek için de fazla garip bir sonu var. Evet bu, GARİP kelimesi kitabı tam anlamıyla karşılıyor sanırım. Kitap iki duygu üzerine kurulmuş: Karamsarlık ve üzüntü. Gerçekten öyle, kitabı okuyorum ve gülümseyebileceğim bir kısım olduğunu sanmıyorum. Olaylar sanki bir anda "oldu bitti" ve kitap da bitti. Yani tanımlayacak bir şey bulamıyorum Thirteen filminin kitaplaştırılmış hali gibi, okurken kaşlarınız çatık "Hayat berbat" diyorsunuz. (Filmi izlemenizi de tavsiye etmem bu arada) Yani kitap psikoloji bozucu bir etkiye sahip diyebilirim. Yani okumayın diyesim gelmiyor ama okumanızı tavsiye etmiyorum.
   Bunlar okumayanlar içindi. Okuyanlar içinse spoiler içeren birkaç yorumum olacak. #Spoiler Şimdi her şey iyi hoş anladık olan oldu da sonunda Charlie'yle kızımıza n'oldu bilen var mı? Soruna bir çözüm üretilmeden kitap bitti bana da koydu yani. Ayrıca bu anne-babasının ayrılığında da kıza yazık yemin ediyorum. Annesi de babası da doğru düzgün insanlar değil kızdan ne bekliyoruz yani, ben anlamadım bu kitabın yazılış amacı ne? Aşk kitabı desen sonu bir soru işaretine varıyor. Ders verici desen verdiği tek ders "Life Sucks" olur heralde. Arkadaşlık desen biz bi'şey anlamadık valla ne oldu Beth'le bu? Hadi sonunu iyi bağlamışlar cidden nedenleri falan anladık. Gençlik kitabı böyle gerçek hayatla ilgili bunu da çözebildim. GoodReads'de young adult diye geçiyor ama young adult gibi de değil, tamam. Ama başka da bi'şey anlamadım.
   Okuyucuya verilen tek his "Bence hayat yaşanmaya değer değil. Görüyosun di mi kızın ailesini! Bence sen kendini at pencereden" gibi bir şeydi. Son bana kalırsa ne mutluydu ne de mutsuz. Yarım bırakılmış da diyemiyorum. Çooook merak ediyorsanız alırsınız ama zaman kaybı olduğunu bilin isterim.. Sevenleri de var, yok değil. Ama her kitabın sevenleri vardır o yüzden kulak asmıyorum.

Puanım: 2    GoodReads Puanı: 3.39
Sayfa Sayısı: 292   Baskı Yılı: 2008   Yayınevi: Sonsuz Kitap


2 yorum :

  1. ben aldım ama bitiremedim öğretmen ödev verdi kitap nasıl bitiyor yani sonunda ne oluyor anlatırmısın lütfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzgünüm Nisa, kitabı bitirmemin üzerinden 2 yıl geçtiği için neredeyse hiç hatırlamıyorum :(

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...