Nora'nın Kitaplığı : Karanlık Taç (Cam Şato #2) - Kitap Yorumu & Tanıtım Filmi

30 Ağustos 2020 Pazar

Karanlık Taç (Cam Şato #2) - Kitap Yorumu & Tanıtım Filmi


Karşınızda Kralın Şampiyonu Celaena Sardothien:
Güzel 
Ölümcül 
Efsanevi 

Celaena şeytanın buyruklarını yerine getiren zalim bir suikastçı mı? Gerçek sevgiyi arayan tutkulu bir âşık mı? Kralın bir numaralı suikastçısı olan Celaena, sarayın en korkulan kadını. Ne kadar kan dökerse o kadar özgür olabiliyor. Ama üstlendiği her ölüm, söylediği her yalan, sevdiklerini tehlikeye bir adım daha yaklaştırıyor. Yüzbaşı Westfall ve Prens Dorian onu korumaya devam etseler de, Celaena korkunç bir gecede, büyük bir trajedi yaşayacak. 

Celaena ne için savaşacak: 
Özgürlüğü mü, kalbi mi yoksa krallığının geleceği için mi?
Herkese merhaba! Videoda bahsettiğim yarım kalmış serilerimden birine daha devam ediyorum: Cam Şato. İlk kitabı hiç hatırlamadığım için geçen hafta tekrar okudum ve sonrasında 4 yıl önce bloga girdiğim yorumu okuyunca düşüncelerimin bir kez daha o zamanla aynı olduğunu fark ettim. (Bunca yılda bir arpa boyun yol kat edememişim ha? 😄) İlk kitabı bitirdiğimde sahip olduğum tek arzu daha fazla kan görmekti. Adarlan Suikastçisi namına sahip, kitap boyunca "şunun karnını şöyle deşerim, bunun gırtlağını böyle sökerim" diyen kızın bir kişiyi bile öldürmemesi beni hayal kırıklığına uğratmıştı biraz. Daha sert bir anti-kahraman kitabı bekliyordum sanırım.


Sonrasında Karanlık Taç'a başladığımda ise bol bol öfke ve kan gördüm. Arada geçen duygusallıklar yine bana nahoş gelse de (nedense bu kitapta duygular ve aşırı romantizm bana fazlalık gibi geliyor), her şey neredeyse tam ayarındaydı ve gerçekten okumaktan büyük bir zevk aldım. Bu kitapta genel olarak öyle büyük bir olay olmadı, daha çok bir gelişim kitabıydı; gizemleri çözme ve bunların yeni gizemleri açığa çıkartması gibi. Neredeyse bütün karakterlerin gözünden olayları görebilmemiz bu seriye dair en sevdiğim özelliklerden biri. Olayları çok daha geniş bir açıdan görmemizi sağladığı gibi oldukça da akıcı bir okuma deneyimi sağlıyor.


Aşk meselelerine dair Spoilerımsı kısım

Celaena'nın bir önceki kitapta suikastçi seçilir seçilmez Dorian'a olan ilgisinin patlamış bir balon gibi sönmesi benim için oldukça şaşırtıcı ve kafa karıştırıcı oldu. Madem bu kadar aklı başında bir kız, o zaman bunca zaman Dorian'la oynaşırken ve onu kendine bağlarken ne düşünüyordu?

 İşin aslı, Dorian ve Celaena'nın ilişkisini ilk kitapta sığ bulmuştum. Dorian onu olmadığı biri gibi görüyor, sırf alışılmışın dışında hem güzel, hem de asi ve güçlü bir kız olduğu için ona çekiliyor gibiydi. Chaol da tam tersine Celaena'nın taa derinlerini görüyor ve bu yüzden ona temkinli yaklaşıyordu. Dorian hayal dünyasında yaşıyor ve orada oluşturduğu kızı seviyordu. Fakat bu ikisinin ötesinde Celaena ne yapıyordu emin değilim... Sanırım kısa da olsa bir süre için geleceği düşünmeden bir ilişkinin verdiği hazzı yaşamak istemişti. Bu kitaba damgasını vuran ikili Chaol ve Celaena idi. Fakat haklarında söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum. Evet ilişkileri çok tatlıydı güzeldi ama daha ziyade uyanacakları bir rüya gibiydi. Çok daha devasa bir kaderin yüklerini sırtlarında taşırlarken normal bir sevgili hayatı sürmeleri düşüncesi zaten gerçekçi değildi. Sonunun nasıl bittiği de belli zaten. Gerçi bunun son olmayacağından az buçuk eminim sanırım. 
 Ayrıca şu sırf Dorian ile ilgili aklımızda bir şüphe kalmasın diye yazılmış "Her şey zaten başından beri Chaol ve Celaena ile ilgiliydi" kısımları bana inandırıcı gelmedi. İlk kitapta gerçekten Celaena ve Dorian arasaında alev alev yanan bir şeyler vardı. Ve garip bir şekilde puf diye söndü. Hiçbir iddia bu olayı normalleştiremez bende. Dorian tarafını tuttuğum düşünülmesin, şu an tam tersi taraf tutmaya dair hiçbir ilgim yok gibi. Fakat Dorian'a üzülmüyor değilim. Dışlanma, ihanet ve aşk acısının berbat bir karışımını yaşadı tüm kitap boyunca.



Spoiler içeren paragraf

Kitap boyunca sinyalleri verilip de kitabın sonunda açığa çıkan malum olaya gelecek olursak, ben zaten bunu daha önceden başkasından öğrenmiş olduğum için şaşıramadım. Celaena'nın Fae'e dönüşebilmesine daha çok şaşırdım aslında. Anlamadığım şey ise, kitap boyunca Aelin'in kim olduğu bilgisine sahip olduğum için özellikle dikkatimi çekmişti, Celaena Aelin'le ilgili şeyler düşünürken hep 3. kişi gibi düşünmüştü, mesela "belki de Aelin bir orduyla gelip kralı yener ve Chaol ile birlikte normal insanlar gibi bir hayat süreriz" gibi. İki ayrı kişi olarak düşünüyordu hep ve duyan kimse olmadığı için düşüncelerini de sansürlemiş olacağını düşünmüyorum. Biraz karmaşa yaşanmış gibi geldi bana yazar tarafından ve bu kısımlar hiç içime sinmedi doğrusu. 

Spoiler bitti!

İşte böyle... Bir an önce Ateşin Varisi'ni okumak istiyorum ama sanırım araya başka bir serinin devamını almam gerekecek 🙈 Ağustos ayı ile beraber Köpek Düşleri serisini de sona erdirmek istiyorum 😋 Yorumlarınızı bekliyorum, herkese mutlu tatiller!

Yazar: Sarah J. Maas    Orijinal İsim: Crown Of Midnight     Yayınevi: Dex     

 Sayfa Sayısı: 499      GoodReads Puanı: 4.43


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder