Nora'nın Kitaplığı : Suçlu Zevkler (Anita Blake #1) - Kitap Yorumu

12 Ocak 2018 Cuma

Suçlu Zevkler (Anita Blake #1) - Kitap Yorumu


"Doğru söylüyordu. Kapıyı kapatıp onu karanlık ve sıcak yolda bıraktım. Ölüleri diriltip yaşayan ölüleri huzura kavuşturuyordum. Yaptığım şey, kimliğim buydu. Eğer motivasyonumu sorgulamaya başlarsam, vampirleri öldürmeyi de bırakırdım. Bu kadar basitti. Bu gece motivasyonumu sorgulamıyordum, o zaman hala, bana verdikleri ismi taşıyan bir vampir avcısıydım. Ben Cellatım."

Ruhun karanlık arzularını, Laurell K. Hamilton'dan daha iyi kimse bilemez. New York Times çok satanlar listesinin üst sıralarından inmeyen Hamilton, Suçlu Zevkler'de bizi Anita Blake ile tanıştırıyor. Anita, esmer, ufak tefek ama çok tehlikeli bir ölü diriltici ve vampir avcısı. Fakat şehrin en güçlü vampiri onun yardımına ihtiyaç duyunca, Anita en büyük korkusuyla yüz yüze geliyor: Karşısında kendi duyduğu açlığı Anita'da da uyandırıp onu baştan çıkartabilecek bir adam var.

Karanlık sokaklarda bir köşeye sinmiş, avlanmayı bekleyen yaratıkların korktukları tek bir kişi var: Anita Blake...


Mehaba arkadaşlar! Çok merak ettiğim efsane bir seriye başlamış bulunuyorum. Anita Blake! Yıl 1993, vampirler, vay canına! Eski kitaplara her zaman daha müsamahalı yaklaşmayı tercih ediyorum çünkü şu an olduğunun aksine o zamanlar yazarların esinlenebileceği (!) birbirine karıştırıp yenibir şeyler ortaya çıkartabileceği çok fazla seri yokmuş. Tam aksine, bu serinin bayıldığımız birçok fantastik seriye ilham kaynağı olduğuna eminim. Üstelik 25 yıldır yazılmaya devam ediyor! 20küsür kitap... Beni nereye sürükleyecek merak ediyorum.


Bu kitap tam anlamıyla bir urban-fantasy klasiğiydi. Şehrin en iyi avcısı bir kız, başrol tabii ki, oldukça güzel ve cesur, her olaydan bir şekilde sıyrılmayı başarmazsa olmaz ayrıca. Ve olaylardan sıyrılma yöntemleri de gerçek dışı, abes ve basit geldi bana, tüm kitabın gerçek dışı olması bir yana tabii ki. Okurken gülüp geçtim ve kitabın eski ve türünün liderlerinden olmasına verdim, serinin ilerleyen kitaplarında böyle şeyler görmek istemediğimi söyleyebilirim ama...

Spoiler
Valentine'ı basitçe öldürmeleri bir yana Nikolaos'un nasıl öldüğünü neredeyse hiç anlamadım. Bir an o onları öldürecekken nasıl oldu da Anita geldi onu öldürdü, Nikolaos gelişini hissetmedi mi? Çok güçlü bir karakter olarak tasvir edilirken tüm kitapta, böyle basitçe mi ölececkti? Üzgünüm ama saçmaydı. 

Kitabın hoşuma giden bir yönü de romantizme dair pek bir şey olmamasıydı. Yetişkin tarzı urban fantasy'lerde zaten ilk kitaptan romantizm olmaz genelde fakat günümüz kitaplarında ilk görüşten romantizm başlıyor falan filan, biliyorsunuz işte. Yazarın karakterler arasına biraz ara koyması hoşuma gitti, sonuçta oldukça uzun bir seri ve daha başından vıcık vıcık olurlarsa yorucu olurdu. Ben ki kitaplardaki romantizmleri yetersiz bulan kişi, bana ne oluyor böyle? Sanırım doydum artık kusursuz kitap ilişkilerine...
Spoiler Sonu

Şu an okuduğum kitabın Lonca Avcısı serisi olduğunu düşünürsek bu yorumu yazarken aklımda sürekli iki serinin başlangıcının ne kadar benziyor oluşu vardı. Lonca Avcısı serisinin ilk kitabını bayılarak okumuştum ama Anita'yı okuyup yazarın biraz fazla ilham aldığını -malum kelimeyi kullanmak istemiyorum- görünce hayal kırıklığına uğramadım değil açıkçası. Yine de seviyorum Lonca Avcısı'nı, umarım seri devamında bu tarz benzerlikler yaşanmaz...

Eski formumu tutturamadığımdan olsa gerek, yeterince destansı bir yorum yazamadım bu sefer - mesela okuması 3 saat süren bir yorum-. Uzun zamandır bir vampir kitabı okumuyordum, iyi geldi, bir süreliğine doyurdu beni. Eğlenceli bir seriye başladığımı hissediyorum, heyecanlıyım! Şimdilik bu kadar, Başmeleğin Öpücüğü yorumum da çok yakında sizlerle, yorum bırakmayı unutmayın, hoşça kalın!


 

Yazar: Laurell K. Hamilton    ÇeviriMert Süğlün
Yayınevi: Artemis   Sayfa Sayısı: 344    Liste Fiyatı: 19 TL    GoodReads Puanı: 4.02

 
 

2 yorum :

  1. Bu seriye başlamayan bir ben kaldım sanırım. Bu yıl içinde ben de el atmayı düşünüyorum. Eski kitaplara müsamaha gösterme gerek dediğiniz gibi . O zamanın imkanlarıyla fntastik türüne öncü olacak şekilde yazılmış olmaları buyuk başarı. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim size de keyifli okumalar :))

      Sil