Nora'nın Kitaplığı : Kitap Alışverişi #22 - Ankara Kitap Fuarı

1 Mart 2015 Pazar

Kitap Alışverişi #22 - Ankara Kitap Fuarı

İlgili resim 

Herkese kocaman merhabalar! Birçoğunuzun bildiği üzere bu hafta Ankara'da bir kitap fuarı oldu. Maalesef çoğu popüler yayınevinin standı yoktu.  Onun dışında birçok akademik yayınevi vardı. Benim bildiklerimden Ephesus, Panama, Timaş, Yapı Kredi Yayınları, Uğur Tuna, Akçağ'ı hatırlıyorum. Uzun bir Sahaflar Sokağı vardı ilgilenenlere bunun dışında. Her neyse, yani pek muhteşem bir fuar sayılmazdı. Ama biz Ankaralılar için bulunmaz fırsat olduğunu düşünüyorum. Çünkü başkent olmasına rağmen Ankara'da hiç doğru düzgün kitap fuarı olmuyor maalesef.

Her neyse, yayınevleri olmayabilir ama birçoğu kitaplarını yollamıştı. 5-10 liraya birçok kitap vardı. Fakat Pegasus Yayınları'nın bütün kitapları %20-25 indirimliydi sadece. Artemis'in de gördüğüm kadarıyla Uyumsuz serisinden başka kitabı yoktu. Onlar da %20 indirimliydi. Yabancı Yayınları'nın kitapları 10 liraydı, Go Kitap'ın da aynı şekilde. Dex'in sadece Pucca ve Kocan Kadar Konuş kitapları vardı. Bunun dışında standlarda en çok indirim olan ve bulunan yayınevleri Koridor, Epsilon ve Martı'ydı. Çoğu kitapları 5-10 liraydı. Epsilon'un genelde tarihi aşk kitapları vardı. Ben aralarından aradıklarımı bulamadım gerçi.

Bir de Asude'nin imza günüydü ve harikaydı! Ephesus standı zaten tüm fuarın en güzel standıydı, standın başında duran insanlar, çok tatlı, güleryüzlü insanlardı. Birçok fuar çalışanının aksine ne suratınıza bir şey almayacaksan defol bakışı atıyorlar ne de size zorla kitap satmaya çalışıyorlar. Evet şu an fuar çalışanlarını şikayet ediyorum size :D Gerçi onlarında bir suçu yok, fuar o kadar kalabalıktı ki gezmeye çalışırken bir ara neredeyse tavanı görememeye başlıyordum. Her neyse, Allah'tan Ephesus standı böyle değildi. Ne kitap kalabalığı ne insan kalabalığı vardı. Şey, imza sırasını saymıyorum. O kısım beni öldürdü. Ama değdi, o ayrı mesele =)


1. Şimşek Hırsızı
6. Sınıfa giden erkek kardeşime 'kitap okuma alışkanlığı' kazandırmaya çalışan sorumluluk sahibi bir abla olduğum için aldım. Yani bu da bir neden. Tamam tamam... Ne zamandır istiyordum ve aldım. Maalesef %20 indirimliydi. Kardeşime karşı görevimi yerime getirmem için hiç yardımcı olmuyorlar, halbuki tüm seriyi almak istiyordum... -.-

2. Kuralsız
Yine rastgele bir standdan %20 indirimli aldım. Sadece acil olduğu için ve fırsatını bulmuşken alayım dedim. Filmi gelmeden hemen okumalıyım çünkü! İyi ki elimde Yandaş var, böylece arka arkaya okuyabilirim ^.^

3. Alacakaranlık - 4. Yeni Ay - 5. Tutulma
Gençliğimizin (yaşlı gibi konuştum, düzeltiyorum: Çocukluğumuzun) serisi olan Alacakaranlık Serisi'ni ben maalesef okumamıştım. Filmini izlerken kitaptan haberim bile yoktu. Yoksa var mıydı, hatırlayamıyorum 5 yıl falan önceydi. Her neyse, kim ne derse desin benim için hâlâ bir nostaljik yanı var bu serinin. Klişelerin çoğu bu seriyle doğdu benim için. Vampir aşkım da bu seriyle doğmuştu mesela. Çizgi romanını bile okumuştum. Artık kitaplarını okumazsam haksızlık olur, çok bayılarak okumayacağım kesin ama eğlenip gülerim ve nostalji olur. Aslında bu kitapları almak aklımda yoktu ve pişman mıyım bilmiyorum ama 3 kitabı 20 lira gibi iyi bir fiyata bulduğum için pek umrumda da değil açıkçası :D

6. Cennet
Yabancı Yayınları'nın kitapları 10 liraydı daha önce de söylediğim gibi. Zaten Cennet'i de ne zamandır istiyordum. Cehennem'i okumamın üzerinden o kadar uzun zaman geçti ki başrollerin adını zar zor hatırlıyorum (Abartı.). Her neyse, kısaca 10 Tl gibi iyi bir fiyata bulunca aldım işte. Aslında Gölgeler ve Kızıl Tepe'yi alıp almamak konusunda biraz tereddüte düştüm fakat sonra almamaya karar verdim. Alınması gereken o kadar seri devamı ve başlamak istediğim o kadar seri varken açgözlülük yapmamalıyım diye düşündüm. Yine de Kızıl Tepe'yi 10 Tl'ye başka yerde görürsem alırım, zaten sık sık indirime giriyor.

7. Hiçliğin Kıyısında
İlk çıktığından beri hakkında birçok övgü duyduğum ve çok merak ettiğim bir kitaptı Hiçliğin Kıyısında. Fuarda Ephesus standına göz atarken 10 lira olduğunu öğrenince şok oldum ve hemen kaptım tabii ki. Aslında Ephesus'tan Ejderin Arzusu'nu da almak istiyordum, bilirsiniz başladığım serileri devam ettirme takıntım var.. Fakat ilk kitabı pek beğenmemiştim ve onu okumaya zaman bulabilir miydim bilmiyorum. 

Gördüğünüz gibi uzun bir süre alışveriş yapmama sözümü tutamasam da kendimi kitap alma konusunda yapabildiğim kadar kısıtladım. Mesela Martı'dan Geri Sayım serisinin iki kitabı da 10 Tl'ydi fakat almadım. Veya Harper Lee'den Bülbülü Öldürmek kitabı 13 liraya düşmüştü ama almadım. Ejderin Arzusu 10 liraydı, Julie Garwood'un birçok kitabı 5 liraydı vs vs.. Hiçbirini almadım. Görüyorsunuz, kendimi sınırlama konusunda harikayım :P İşin doğrusu, sınav çalışmalarım olduğu için kitap okumaya fazla zaman ayıramıyorum ve hiçbir kitabın elimde sürünmesini istemediğim için kitap almak konusunda kendimi sınırlamaya çalışıyorum. Seneye bundan çok çok daha beter olacak, her neyse. Şimdilik durumum bu maalesef, fakat yaptığım alışverişten memnunum, hiç 'keşke'm yok şu an :)

Pekii.. Asude'ye imzalattığım kitaplardan bahsedeyim. Biliyorsunuzdur, Dikkat Aşk Çıkabilir ve Pabucumun Ajanı-2 kitaplarının turlarını Kitap Canavarlarının Blog Turları olarak biz yapmıştık. Pek tarzım olmamasına rağmen, ben kitapları çok eğlenerek okumuştum. Yorumlarımı merak edenler resmin altına bıraktığım linkten bulabilirler :) Asude'nin imza sırası dehşet verici bir şekilde uzundu ve ben de fuarı tamamen dolaşıp alacaklarımı aldıktan sonra geri döndüm. Önceki gördüğüm sıranın %15'i kalmıştı fakat 15-20 dakika bekledim yine de sanırım. Çok yorucuydu ama değdiği için hiç şikayetçi değilim durumdan. Asude gerçekten çok tatlı bir yazar. Bütün yanına gelenlerle sıranın izin verdiği kadar konuşmaya çalışıyor ve fotoğraf çektiriyor. Onun için de çok yorucu olduğuna eminim. Her neyse çok uzattım yine, daha fazla uzamadan işte imzalattığım kitaplar:


Kitap Yorumlarım:

İşte fuar maceram böyle geçti! 3 saat boyunca o kalabalıkta dolaşmanın sonucu olarak günün devamında inanılmaz yorgundum ve beni ayakta tutan tek şey yeni kitaplar almanın verdiği adrenalindi. Bilirsiniz işte, kitap kurtlarını en küçük şeyler heyecanlandırabiliyor. Kastettiğim şey kitaplar. Yine saçmalamaya başlıyorum, değil mi? En iyisi her şeyi tadında bırakmak. Bir sonraki paylaşımımda görüşmek üzere... Hoşçakalıın!

6 yorum :

  1. Şimşek hırsızı nı cumartesi günü her yeri dolaşmama rağmen bulamadım. Yani fuarda her yeri dolaşmama rağmen :D Sahaflarda serinin 2 ve 5. kitapları vardı ama artık diğer fuarlarda seri olarak alırım. ben bu fuarı 16 kitapla kapattım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de orjinal kitap satan sahaf tarzı bir yerde seriyi görmüştüm Cumartesi. 2 tane vardı Şimşek Hırsızı, bitmiştir belki de sonradan :) Ve 16 kitap.. vay canına. Umarım hepsini okursun ve beklentilerini karşılar ^,^

      Sil
  2. Ankara'da fuar olmasına karşıyım zaten yeterince ucuz kitap var Kızılay'da falan :D *kendi ilinde kitapçı bile olmayan kıskanç okur* Şaka bir yana aldıkların çok güzel. Uygun fiyata da almışsın. Baktım CNR'da Koridor yok , keşke olsaydı. Sömürürdüm o standı :D
    Pegasus-Artemis-Dex standart indirimlerini konuşturmuş yine anlaşılan. Alıştık diyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızılay'da da standart %20 indirim uyguluyor çoğu yer aslında :D Benim Koridor'dan takip ettiğim neredeyse hiç kitap olmadığı için pek bakmadım hangi kitapları olduğuna :)

      Sil
  3. Senin adına çok sevindim :D Yeni kitap almanın mutluluğu da bir başka oluyor :))
    Bizim kitap fuarında çok indirim yokmuş bende uğrayamadım zaten :\ Artık seneye inşallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :D Seneye şansın yaver gider umarım ;)

      Sil