Nora'nın Kitaplığı : 21. Gün (The 100 #2) - Kitap Yorumu

25 Mart 2015 Çarşamba

21. Gün (The 100 #2) - Kitap Yorumu



Kitabın tanıtımı ve ön okuması için buraya tıklayın.


Bu seriye bayıldım! Günlük hayatın stresinden sizi uzaklaştıracak, eğlendirici, fazlasıyla akıcı ve çok fazla derinliği olmadığı için okurken yoracak değil dinlendirecek türde bir seri The 100. Bu yüzden sınav zamanım olmasına rağmen iki kitabı da 2 günde okudum. Rekorum olmadığı kesin fakat sınav zamanında okuyabilmiş omam büyük başarı bence. Benim için de kitap için de :D Hiçbir şey değilse bile kesinlikle çok akıcı bir seri, ona şüphe yok.

Özellikle serinin 2. kitabı olaylar açısından ilkinden daha dolu geldi bana. Gerçi bu kitap da o kadra hızlı bitti ki ne oldu ne bitti anlayamadım. Ama uzun zamandır bir kitabı fazla hevesle okumuyordum ve bu kitap bana bu hevesi geri getirdi. Mutluyum *-* Ve uzun zamandır bir serinin bir kitabını okuduktan sonra bir diğer kitabını hemen sonrasında değil, araya bir süre koyduktan sonra okuyasım geliyordu. Fakat The 100 serisinin iki kitabını arka arkaya okudum ve üçüncüsü çıkmış olsa onu da hemen arkasından okumak isterdim. Heyecanla bekliyorum şu an 3. kitabı. :-3



Spoiler İçerebilir
İçeriğe geçecek olursak karakterlerden başlayacağım. Glass'ı sevmiyorum, Luke'u da pek sevmiyorum diyebilirim. Bana kalırsa yazar onları sırf gemide neler olup bittiğini bilelim diye koymuş kitaba. Yani gerekliler evet, ben yine de sevmiyorum :P

Favori çiftim ise tabii ki Bellamy-Clarke. Bellamy'ye bayılıyorum, her ne kadar pek 20 yaşında gibi gelmese de. Wells'i kesinlikle sevmiyorum, gerçi bunda dizinin etkisi de var fakat zaten hemen başka bir kıza kayıyorsa Clarke'ı aslında o kadar -Dünya'ya inecek kadar- sevmemiş demek ki. Yani bütün insanları tehlikeye atacak kadar büyük bir aşk bu kadar kolay geçmez değil mi?

Clarke'ın annesinin yaşıyor olması da biraz garip bir durum. Hoşuma gitmedi. Ne olurdu ki yeni bir maceraya atılmak yerine Bellamy ile 'happily ever after' yaşasalar :D
Spoiler Sonu



Bu kitapta bazı tutarsızlıklar olduğunu göz ardı edecek değilim. Fakat beni rahatsız etmediler, kitapları o kadar rahat okudum ki bu seriyi yazar sonsuza kadar yazsın ben de okuyayım. Bütün o karmaşık-aşırı duygusal senaryosuyla insan beynini yoran kitapların yanında o kadar sade kalıyor ki, çerez niyetine, okuyun ve keyfinize bakın. İltifat ettim evet, bu bir eleştiri değildi ;)

Yani ilk kitap gibi bu kitabı da sevdim ben. İlk kitaptan bir tık daha iyi buldum da diyebilirim. Dizinin etkisinden çıkıp kitaba daha çok odaklanabildim bu kitapta. Ve bu da çok gerekliydi çünkü kesinlikle çok farklılar. İşte düşüncelerim böyle. Zaten sürekli söyleyip durduğum gibi The 100'ın kurulu olduğu distopyaya bayılıyorum. O yüzden kitapları beğenmemem düşünülemezdi. 

Şimdilik benden bu kadar, hoşça kalıın! :*


Yazar: Kass Morgan    Çeviri: Arın Zengin  Yayınevi: GO   Sayfa Sayısı: 300
Liste Fiyatı: 17 TL    GoodReads Puanı: 3,78

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder