Nora'nın Kitaplığı : Destroy Me (Shatter Me #1,5) - Tanıtım & İnceleme

2 Kasım 2014 Pazar

Destroy Me (Shatter Me #1,5) - Tanıtım & İnceleme


Back at the base and recovering from his near-fatal wound, Warner must do everything in his power to keep his soldiers in check and suppress any mention of a rebellion in the sector. Still as obsessed with Juliette as ever, his first priority is to find her, bring her back, and dispose of Adam and Kenji, the two traitors who helped her escape. But when Warner’s father, The Supreme Commander of The Reestablishment, arrives to correct his son’s mistakes, it’s clear that he has much different plans for Juliette. Plans Warner simply cannot allow.


"O, BENİ SEÇECEK."

Warner, Warner, Warner...

Bu kitabı okuduktan sonra, belki de Bana Dokunma'yı okumamın üzerinden uzun zaman geçtiği için, neden Team Adam'ı seçtiğimi anlayamadım, veya hatırlayamadım demeliyim. Belki de Juliette her türlü Adam'ı seçtiği ve seçeceği için, psikolojimi bozmak istememişimdir. Bilemiyorum.

Birçoğunuzun bildiği üzere Destroy Me, Juliette kaçtıktan sonra, Warner'ın başından geçenleri yine Warner'ın bakış açısından bize yansıtıyor. Warner'ın kurşun yarasından başlayıp, kalbindeki yaraya kadar uzanıyor. 

Kitaba başladığımda Warner'ı kısaca, psikolojik sorunları olan, histerik ve takıntılı bir karakter olarak tarif edebilirdim. Kitabı bitirince ise ne düşüneceğimi bilemez oldum. Spoiler kitabın sonunda Warner Juliette hakkında sanrılar görmeye başlayana kadar, Warner'ın düzelmeye başladığını düşünmüştüm. Ama bir anda eskisinden de kötü oldu. Spoiler Sonu

Kitabın sonunda şok oldum ve bir daha Warner'ın perspektifinden okuyamayacağımız için üzüldüm açıkçası. Warner'ın bu kitaptan sonra yaşayacaklarından sonra ne hale geleceğini merak ediyorum..

destroy me warner ile ilgili görsel sonucu

Kitabı okumak istemeyenler için en can alıcı noktaları kısaca yazmaya çalışacağım:
Yüksek Derecede Spoiler
Öncelikle bildiğiniz gibi Warner yaşıyor ve uğradığı ihanetten dolayı şokta. İhanet eden askerlerinin ölüsünü ve Juliette'in geri dönmesini istiyor. Bu arada bütün sektörlere yayılan haber Warner'ın, nefret ettiği, ruhsuz, duygusuz babası da bu haberi duyuyor ve olaylara el koymak için Sektör 45'e yani Warner'ın başkanlığındaki yere yerleşiyor. Warner durumdan inanılmaz rahatsız. Ama sonra babasından öğreniyor ki, Juliette gibi farklı güçleri olan birçok insan var, ve örgütlendikleri gizli yer de bunun cabası. Warner bu durumda babasıyla iş birliği yapmasının farkında ama ortada bir sorun var: Babası Juliette'i ölü istiyor. Bu Warner'ın bütün planlarını suya düşürüyor çünkü... Warner Juliette'e aşık. Bu yüzden Juliette'i babasından habersiz ilk kendisi bulması ve her ne kadar istemese de ona kaçmasını ve yapabildiği kadar uzaklaşmasını söylemek zorunda.

En önemli kısım ise, Warner tavan arasını -Juliette'i en son gördüğü yeri- bir ipucu için araştırırken Juliette'in günlüğünü buluyor. Ve okumaya başlıyor. Okudukça Juliette'le ne kadar çok ortak noktaları olduğunu farkediyor ve okudukça Juliette'e daha çok aşık oluyor. Warner. Juliette'i. deli gibi. istiyor.
Spoiler Sonu

love is a heartless bastard ile ilgili görsel sonucu

Benim kitapta en çok beğendiğim kısım Juliette'in günlüklerinden alınan kesitlerdi. Olur da bir yerde Unite Me kitabını bulursam kesinlikle alacağım. Unite Me kitabı serinin 2 novellasına ek olarak Juliette'in günlüklerini içeren tek kaynak çünkü. E-kitap formatında ise bulamadım maalesef. Türkiye'deki yabancı dil satan site veya kitapçılarda da bulamadım. Gören duyan falan olursa lütfen bana da haber versin :(
Her neyse. Kısaca bu kitap bize Warner'ın Juliette'i ilk gördüğü andan, son gördüğü ana kadar olan olaylara Warner'ın perspektifinden bakma şansı sunuyor. Yani Team Warner için kaçırılmaz fırsat. İki kitap arasında okunması çok gerekli bir novella değil, ama Warner severler için büyük kayıp olabilir. Ben Warner'a çok bağlı değilim mesela ama yine de onun kafasına girip, düşüncelerini ve hislerini bu şekilde öğrenmek çok farklı bir deneyimdi.

Bir yorumumuza da burada noktayı koyuyoruz. Bir sonraki yorumda görüşmek üzere, hoşçakalıın! 

Destroy Me (Shatter Me #1,5) - Tanıtım & İnceleme

Puanım: 3,5 -> Warner bizi yıktı geçti!

Sayfa Sayısı: 109   Yazar: Tahereh Mafi   Format: E-Book

4 yorum :

  1. SONUNA KADAR TEAM WARNER! Ah, keşke ben de bu kitabı okuyabilsem bulup da. Adam iyi hoş ama bana oldukça sıradan gelirdi, ısınamamıştım pek. Juliette beni katil edecekti zaten ısrarı ile. Ama Warner'ın yeri çok ayrı. En favori karakterlerimden kesinlikle. Serinin son kitabı için de kafayı yiyorum! :/ Novella'yı çok merak ettim sayende, okumuş olman büyük şans. Eline sağlık ayrıca! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ^,^ Novellayı e-book olarak bulabilirsin, çünkü sanırım Türkiye'de baskısı yok :/

      Sil
  2. Selam! :D Bu yorumu yapmak için biraz,hatta baya geç kalmış olsam da yine de yapmak istedim.Unite Me'yi aradığını ve bulamadığını yazmışsın.Ben de arıyordum ve arkadas.com.tr'de buldum nihayeet! :D Linkini de şöyle bırakayım http://www.arkadas.com.tr/foreign-titles/unite-me/9780062327963 :D

    YanıtlaSil