Nora'nın Kitaplığı : Uyumsuz Filmi || Silinmiş Sahne & Kitap-Film Farkları

31 Temmuz 2014 Perşembe

Uyumsuz Filmi || Silinmiş Sahne & Kitap-Film Farkları


Merhaba arkadaşlar! Bugün karşıma çıkan birkaç yazı üzerine bu postu sizinle paylaşmak istedim. Uyumsuz filmini yeni izlemiş olduğum için bunları yeni paylaşıyor olmam size garip gelmesin. Malum, film yorumunu da daha geçen gün paylaştım :D Ayrıca bu posttaki bilgiler başka bir siteden alıntıdır. Ben içlerinde önemli bulduklarımı postuma aldım. Buraya tıklayarak ayrıntılı olarak orjinaline ulaşabilirsiniz. 

İlk olarak silinmiş sahneden bahsedeceğim. Birçok silinmiş sahne vardır tahminimce ama ben filmi izlerken bunu niye çekmemişler diye çok hayıflanmıştım. Halbuki çekmişler! :D Ama 
Bahsettiğim sahne herkes gece uyurken kim olduğu bilinmeyen birinin (!) Edward'ın gözüne bıçak sapladığı sahneydi. Şiddet ve kan içerdiği için silinmiş. Bence kalmalıydı ama bana soran yok zaten :D Buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Şimdi asıl önemli kısım olan kitap senaryosunu filme uyarlarken tamamen sildikleri ve değiştirdikleri sahnelere geçelim:

Tamamen kesilen sahneler:

Cesurluk topluluğuna ilk gidişlerinde trene ve binaya atlarken ölenler.

Az önce aslında çekildiğini öğrendiğimiz sahne, Edward'ın gözünü kaybetmesi.

Uriah. Karakter ilk filmde olmamasına rağmen ikinci filmde olacağı söyleniyor.

Christina ve Will'in ilişkileri.

Four'un Tris'e "seni seviyorum" demesi. Ve ona aşık olduğunu belirtmesi.

Değiştirilen sahneler

Tobias sarhoşken Tris'le arasında geçenler.

Ebeveynlerin ziyaret günü.

Tris-Jeanine görüşmesi.

Four'un savaşı ve nedenlerini öngörmesi.

Bla bla bla.. Sonuç olarak benim filmi izlerken dikkatimi çekenler bunlardı, fakat alıntı yaptığım siteden devamına ulaşabilirsiniz. 

Bunların dışında birçok fark olduğuna eminim. Peki sizin dikkatinizi neler çekti? Yorum bırakmadan geçmeyin, hoşçakalıın ^,^

3 yorum :

  1. Bende önce filmi izleme galaletinde bulunmuş birisi olarak kitabı okurken bir sürü atılan ama aslında aşırı iyi olan sahneler gördüm.Sonra tabii insan kendine soruyor neden atılmışlar diye çünkü o kadar güzel sahneler vardı ki...
    Sonra bir arkadaşın "Aley filmin süresi yetmemiştir,kitaptaki her şeyi koyamazlar dedi." e haklı buldum tabii onuda ama bir kitap sever olarak çok üzüldüm.
    Bu arada kitap film uyarlamasından en beğendiğim film Aynı yıldızın altında oldu sahneler birebirdi çok hoşuma gitmişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesilen sahneler gerçekten insanı üzüyor, ben açıkçası film 3 saate uzasa da o sahneleri görelim isterim. Ama yapımcılar pek öyle demiyor tabii :D Aynı Yıldızın Altında konusunda da katılıyorum, film bir harikaydı.. :)

      Sil
    2. Aynen bende izlerdim önemsemezdim 3 saat ya da daha fazla nede olsa Four'u bol bol göreceğiz :D ve en azından gerçek bir uyarlama gibi gelir göze ancak film sanki yeniden yazılmış gibi durmuş :\

      Sil