Nora'nın Kitaplığı : Mihenk Taşı - Tanıtım & İnceleme

19 Haziran 2014 Perşembe

Mihenk Taşı - Tanıtım & İnceleme


Mihenk Taşı, saplantılı ve iddialı bir aşkın kabul edilmezliklerle dolu halinin derin bir ifadesi. Aşkta korkmanın, gerçeklerden kaçmanın ve dürüstlükten ödün vermenin maliyetini ortaya koyuyor ve gözlerimizin içine bakıp, 'Korkusuzca sevin, ' diyen Bayan Aubyn'in, aşkındaki korkularını kendisinden nasılda uzağa taşıyabildiğini gösteriyor. Glennard, hayranlık duyulacak çekiciliğiyle, iki farklı kadında izler bırakırken, yaşamının dersinide Aubyn sayesinde alexa'dan alıyor: Bir kadını en mutlu eden şey, sahip olduklarını sevdiği insana verebilmenin huzurudur.


İşte Altın Bilek'ten bir klasik daha... Öncelikle hiç planda olmamasına rağmen bugün bu kitabı okudum çünkü bu kapağa daha fazla dayanamadım. Yaz da geliyor ya, kapakla aramızda güçlü bir çekim kuvveti oluştu birden. Ben de kitabı göz gezdirmek amacıyla elime almışken bir baktım başlamışım okuyorum. Zaten incecik bir kitap, bitmesi uzun sürmedi.

Kapağa bakarak yanılgıya düşmeyesiniz diye söylüyorum, başrolümüz erkek. Kitap ise 3. kişi ağzından anlatılıyor. Ve tahminimce 19. yüzyılda geçiyor. Gerçekçi-kurgu ve romantizm, kitabın temaları. Kitabın konusu ise genel olarak başrolümüz ve yakın zamanda ölmüş bir kadın yazar olan arkadaşıı arasındaki "Mektuplar" etrafında şekilleniyor.

Ben kitabı neler olacağını, gerçeklerin açığa çıkıp çıkmayacağını veya Glennard'ın itiraf edip etmeyeceğini merak ederek okudum. Klasik veya edebi türler seviyorsanız sizin de beğeneceğinizi düşünüyorum :)


Satın almak için: Kitap Sihirbazı

Puanım: 3,5 -> Türü sevenler için harika!
Sayfa Sayısı: 107   Yazar: Edith Wharton   Yayınevi: Altın Bilek

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder