Nora'nın Kitaplığı : Aşk, Şimdi (Now is Good) - Film Yorumu

20 Haziran 2014 Cuma

Aşk, Şimdi (Now is Good) - Film Yorumu


Tessa, lösemi hastalığına yakalanmış, gördüğü dört yıllık kemoterapi tedavisinin ardından doktorlar tarafından iyileşemeyeceği yönünde teşhis konulmuş gencecik bir kadındır. Ölümü kabullenen çaresiz Tessa son günlerini hastanede tedavi olarak ya da acı çekerek geçirmeyi istemez. Bu süreci sevdikleriyle birlikte olabileceği hayat dolu anlarla değerlendirmeye karar veren genç kadın ölmeden önce yapmak istediklerini sıraladığı bir liste hazırlamaya koyulur. 

Jenny Downham'ın 'Before I Die' isimli romanının beyaz perde uyarlaması olan filmin senaryosu ve yönetmenliği, ilk filmi 'Imagine Me & You' ile sinemaya giriş yapan yönetmen Ol Parker'a ait.


Merhaba arkadaşlar, bugün canım sıkıldı ve blogda paylaşacak bir şeyler aradım. Sonra geçen günlerde birinizin tavsiyesi üzerine izlediğim Now is Good filmine yorum yapmak geldi aklıma. Bana Deliryum'un yazarı Lauren Oliver'ın Ben Ölmeden Önce kitabının uyarlaması olduğu söylenmişti halbuki Jenny Downham'ın Ben Ölmeden Önce kitabının uyarlamasıymış :D 3 tane ben ölmeden önce diye kitap olunca böyle karışıklıklar olabiliyor tabii. Kitaba buradan ulaşabilirsiniz.

Filme ilk başladığımda konusu hakkında hiçbir fikrim yoktu ve "tüm film böyle gidecekse izlenmeye değmez" diye düşünmüştüm. Halbuki hiç alakası yokmuş! Filmin sonunda salya sümük ve gözyaşları içerisindeydim. Ben konu filmler ve kitaplar olunca inanılmaz sulugöz olurum. Sonra yok ben hiç ağlamadım, yok çok abartmışsın falan diye gelmeyin bana. Yapı meselesi :D

Filmdeki başrollerimiz Alacakaranlık'ta 'gözleriyle acı veren kız :O' diye tanıdığımız Dakota Fanning ve şahsen benim bu filmle tanıdığım Jeremy Irvine. Ama ben bu karakterlerden film boyunca soğudum, ve bunun için mantıklı bir sebep de gösteremem. Ama filmdeki favori karakterlerim kızın arsız arsız "ablam ölünce odasına ben geçebilir miyiiim" diyen kardeşi ve yine kızın en yakın arkadaşı oldu. 

Spoiler
Filmde beni duygulandıran çok fazla sahne vardı, ama aklıma gelen bir-iki tanesini de sizinle paylaşmazsam içim rahat etmez. İlk olarak, bunun olacağını her ne kadar bilsem de, kızın en yakın arkadaşının doğumunu görmeyi bu kadar istediği halde ömrünün yetmeyecek olmasıydı. Bir de arkaya giren o duygusal fon müzikleri yok mu! 

Her neyse. Bir diğeri de Tessa'nın adının unutulmasından korktuğunu söylediği için, aslında başka bir olaya bağlı olarak Adam'ın caddenin her yerine (hatta yazması imkansız olan yerlere bile ama görmezden geliyoruz -,-) Tessa'nın adını yazmasıydı.
Spoiler Sonu

Vay be, yine destan yazmışım (bunu söylemekten ne zaman vazgeçeceğim hiç bilmiyorum) Sonuç olarak diyeceğim o ki bu filmi romantik-dram-trajedi falan seviyorsanız alın izleyin. Aynı Yıldızın Altında seviyorsanız da izleyebilirsiniz, 'birazcık' benziyor. Neyse ben can sıkıntımı attım, burada bitirebilirim o yüzden yorumu :D Bir dahaki postumda görüşmek üzere, hoşçakalın!

☜♥☞

Puanım: 4   IMDB Puanı: 7,3
Süre: 103 dk   Tür: Romantizm, Dram, Sağlık


2 yorum :

  1. önerebileceğin buna benzeyen( yani ağlatıcı mı desem) bir film var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dram... Aslına bakarsan dramdan hiç hoşlanmam çünkü ağlamaktan hoşlanmıyorum :D Fakat aklıma gelen birkaç tanesini söyleyeyim: How I Live Now, Million Dollar Baby; Kitapları olanlardan ise; Aynı Yıldızın Altında, Eğer Yaşarsam. Umarım beğenirsin :)

      Sil