2 Şubat 2014 Pazar

KCBT 6. Blog Turu: Mabet - Kitap Yorumu


Merhaba arkadaşlar! KCBT'nin 6. benim ise ilk blog turumda "Mabet" kitabını inceliyoruz. Turun 2. gününde kitap yorumumuz benden olacak :)

Bu kitaba ilk başladığımda bu kadar beğeneceğimi beklemiyordum açıkçası. Kitap hakkında hiçbir fikrim yoktu, belki de bunun etkisiydi biraz. Kitabın en çok hoşuma giden yönü ise, klasik fantastik kitaplarda olan "Dünya aslında bizim bildiğimiz gibi değilmiş meğerse." konusunun olmamasıydı. Bu kitaptaki fantastik kurgu, neredeyse tamamen öldükten sonraki hayatın üzerine kurulu. Ve neredeyse tüm ana karakterlerin ortak özelliği ise intihar eğilimleri, daha doğrusu intihar etmiş olmaları. Tabii ki bu zayıf oldukları anlamına gelmiyor. Aslında bunun sayesinde daha da güçlenmişler bile diyebiliriz.


Çiftlik bir, bu kitap iki; artık anlamışsınızdır benim bu tip kaçış kitaplarını ne kadar sevdiğimi :D Bu kitabın farklı bir kurgusu vardı ve bu yönünü sevdim. Melekli-şeytanlı kitaplarda bile cennet-cehennemden ayrıntılı bahsetmezler. -Büyük ihtimalle içinden çıkamayacakları içindir- Ama burada yazar kendi cehennemini oluşturmuş ve intihar edenler buraya geliyor. Yemekleri olsun, televizyon sistemi olsun, biraz da ironik bir mizah anlayışı katmış içine.

Hiç sıkılmadan okudum bu kitabı. Macera ve kurgu yönüyle zaten bir harişkaydı ama içine romantizm de eklenince, nasıl derler... tadından yenilmedi yani. Kitap böyle sürüp giderken sıkılmadan okudum, tamam, ama peki ya sonu? Bu tür kaçış kitaplarından öğrendiğim bir şey varsa, o da "sonunu okumadan kitapla ilgili yorum yapma" olurdu. Tahmin ettiğimi düşünmüştüm ama gerçekten hiç beklenmedik bir şekilde bitirdiler sonunu, çok şaşırdım. Kitap bitince ağzım açık bakakaldım arka kapağa. Bence böyle kitapları devamıyla birlikte çıkarmalılar ki hemen diğerine başlayabilelim yani, haksız mıyım?

۞

Kapak demişken, kitabın kapak renklerinden ne kadar hoşlandığımı belirtmeden de geçemeyeceğim. Mor ve mavinin tonları siyahla birleşince muhteşem bir renk uyumu çıkmış ortaya. Fakat kapağa koydukları -kız mı kadın mı demeliyim?- kişiyi beğenmedim. Yani kişi olarak değil, kapağa karakter resmini öylece koymalarından hoşlanmıyorum. Ayrıca kafasına sardığı şeyin mantığı ne? Tamam, renkleri çok hoş bu yüzden mazur görülebilir belki. Ama mazur göremeyeceğim bir şey varsa, o da dümdüz kabartmasız, digifix'le kaplanmış gibi duran kapaklar. Dex plus da böyle kapak çıkarıyor ve hiç hoşuma gitmiyor açıkçası. Nolur en azından yazıya düzgün bir kabartma, en azından parlak renk falan kullansanız? Kapak böyle yapılınca korsan kitap gibi duruyor. Bu yüzden çok sinirime dokunuyor bu tip kapaklar, üstünü pvc'yle kalınlaştırasım geliyor :D

Ben bu kapak olayına çok takıyorum ama siz takmayın, tavsiye etmem :D Kapağı yüzünden harcanmış bir sürü güzel kitap var, önemli olan içerik sonuçta, değil mi? Ben bu kitabı gerçekten her yönüyle çook beğendim, sadece aşık edemedi beni kendine. Bu yüzden 4 puan vermeyi düşünüyordum ama bu şaşırtıcı son için 4,5'ta karar kıldım :D

Puanım: 4,5   GoodReads Puanı: 4,1
Sayfa Sayısı: 344   Yazar: Sarah Fine   Yayınevi: Aspendos


-Çekiliş-


a Rafflecopter giveaway

9 yorum :

  1. merhaba bizi gölge varlıklar serisi ile bilgilendirir misin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara hakkında bilgi toplayıp post yaparım :)

      Sil
  2. şartlar tama linklerim çıkmadı kopyalıyorum
    https://twitter.com/10Sanem/status/430297188694896640
    https://www.facebook.com/sugibisade/posts/10202350660341617?stream_ref=10

    YanıtlaSil
  3. "Mabet serinin kaçıncı kitabı?Eğer seriyse ilk kitaplarının adı ne?bilgi verirseniz acill !

    YanıtlaSil
  4. Mabet kitabı seri mi?Bilgilendirirsen sevinirim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seri, Mabet de ilk kitabı :)

      Sil
    2. Diğer kitaplarının adı ne?

      Sil
    3. Henüz Türkiye'ye gelmediler

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...